Prudký pokles akciových trhů se pochopitelně nevyhnul ani automobilkám a jejich akcionářům.
Největší ránu dostal japonský akciový trh a tak není divu, že největší pokles akcií zažila Toyota, která za poslední měsíc ztratila cca 25 %tržní kapitalizace.
Tržní turbulence se ale nevyhnuly ani české škodovce, tedy akciím koncernu Volkswagen, pod který spadá.
Japonští výrobci klesly nejvíc
Petr Lajsek, analytik z Purple Trading, pondělek nazval jedním z nejhorších dnů v historií globálních akcií. A investoři na japonském trhu s ním jistě souhlasí. Japonský index Nikkei 225 toho dne ztratil osminu své hodnoty a smazal tak veškeré zisky za tento rok – ačkoliv v úterý část ztrát dohnal, stále se nachází za poslední týden v 10% ztrátě.
Akcie automobilek ze země vycházejícího slunce byly jedny z těch, které propad indexu táhly. Toyota, Honda nebo Mazda.
U čínských výrobců automobilů situace tak jednoznačná není. Zatímco největší výrobce elektromobilů světa BYD klesl jen mírně, konkurenční NIO odepsalo přes 10 % ceny.
Je ale třeba podotknout, že obě akcie měly odlišné trajektorie již před pondělním propadem. BYD je i po něm letos téměř 20 % v plusu, zatímco NIO téměř 54 % ztratilo.
Z evropských automobilek českého investora nejspíš nejvíc zajímá Volkswagen, který se nyní obchoduje na úrovni dna covidové krize na jaře roku 2020 když za poslední 2 týdny ztratil skoro 10 %.
Při tom byl stejně jako další tradiční výrobci aut se spalovacími motory hodnocen analytiky jako podhodnocený ještě před tímto propadem.
Americko-evropský koncern Stellantis, který zahrnuje značky Fiat, Citroen, Peugeot, Maserati, Jeep nebo RAM klesl za posledních 14 dní o téměř 22 %, zatímco ryze americká Tesla ztratila za stejné období necelých 8 %.
To neznamená, že by na tom američtí výrobci elektromobilů byly lépe, než tradiční evropští výrobci. Rivian, který nedávno zaznamenal prudký růst pod vlivem zpráv o spolupráci s Volkswagenem, za posledních 14 také poklesl o více než 10 %.
Vzhledem k tomu, že trhy klesají po celém světě a ve všech sektorech, není třeba se ukvapovat a rychle z investic vystupovat v naději, že se najde nějaká lepší. Důležitější je v tuto chvíli klid a trpělivost.
Pro dlouhodobého investora s připravenou hotovostí jsou tyto poklesy příležitostí k doplnění portfolia a dalším nákupům se slevou. Trh se časem zotaví těm, kteří vytrvali, zisky přinese.
Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Milovník finančních trhů a akciového investování. Na své investiční cestě uplatňuje dlouhodobý pasivní investiční přístup.
Lubor se ve svých článcích nejčastěji věnuje akciovým titulům a investování do akcií jako takovému. Ekonomická a kryptoměnová témata mu však také nejsou cizí.
Jeho cílem je čtenáře rychle a stručně informovat o dění na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.