Konec roku je obvykle vynikající dobou pro hledání zajímavých investic. V roce 2022 ponížil ceny akciímedvědí trh způsobený růstem úrokových sazeb v reakci na nejvyšší inflaci za posledních čtyřicet let. Listopadový obrat v klesajícím trendu způsobil mírné oživení. Některé akcie, které byly v průběhu roku přeprodané, jsou však stále výrazně níže a potenciálně podhodnocené. Je tedy vynikající čas na revizi portfolia dividendových akcií a průzkum potenciálních investic pro konec roku 2022.
Níže se podíváme na čtyři kvalitní dividendové akcie se solidním dividendovým výnosem a růstem při přijatelném ocenění. Zaměřujeme se na dividendové akcie, které charakterizuje spolehlivost a potenciál dlouhodobých výnosů.
Akcie Verizon činí atraktivní kombinace podhodnocení a vysokého dividendového výnosu. Cena akcií se v posledních několika týdnech trochu odrazila od letošního dna, ale stále se nachází výrazně pod svým historickým maximem, přičemž je Verizon na základě historických ukazatelů výrazně podhodnocený.
Společnost poskytuje mobilní a širokopásmové internetové služby běžným lidem, maloobchodním a firemním zákazníkům. Verizon obsluhuje zhruba 120 milionů bezdrátových přípojek, 6,7 milionu širokopásmových přípojek a přibližně 25 milionů pevných telekomunikačních přípojek. Celkové tržby v roce 2021 činily 136 miliard dolarů, což z firmy činí druhou největší telekomunikační společnost ve Spojených státech.
Verizon vyplácí téměř 7% dividendový výnos, což je těsně pod nedávným maximem a téměř nejvyšší výnos za posledních deset let. Společnost spolehlivě zvyšuje dividendu o 2 % ročně, když tak činí již 18 let. Bezpečnost dividendy je navíc poměrně udržitelná, neboť výplatní poměr činí přibližně 47 %, což zmírňuje obavy ze snížení dividendy.
Kombinace medvědího trhu a slabého růstu maloobchodních tržeb tlačila na cenu akcií a současně zvyšovala dividendový výnos a snižovala ocenění. Verizon se obchoduje za přibližně 8násobek zisku, což je jedna z nejnižších hodnot za posledních 10 let. Akcie tak může být vhodná pro investory, kteří hledají růst dividend a příjmů.
Procter & Gamble je jedním z nejznámějších dividendových králů a dividendových aristokratů. Jeho akcie je zřídkakdy podhodnocená. V roce 2022 však poklesla přibližně o desetinu, což možná znamená, že je vhodná doba pro její nákup.
Firma prodává spotřební zboží po celém světě a působí v pěti obchodních segmentech. Těmito pěti obchodními segmenty jsou kosmetika, péče o tělo, péče o zdraví, péče o tkaniny a domácnost a péče o děti, ženy a rodinu. Mezi značky společnosti patří Tide, Pampers, Charmin, Oral-B, Crest a Old Spice. Většina značek přitom je číslo 1 nebo 2 ve svých tržních segmentech. Za prodej svých produktů přitom Procter & Gamble inkasoval v roce 2021 více než 80 miliard dolarů.
Procter & Gamble má jednu z nejdelších dividendových sérií – část zisků vyplácí akcionářům přes 100 let. Také již 66 let vyplácí rostoucí dividendu – jedna z mála společností, která dosáhla 60leté hranice. Navíc je růst dividendy stabilní a v posledních pěti letech dosahuje zhruba 4,9 % a v posledních 10 letech přibližně 5,2 % ročně. Výhledový dividendový výnos činí přibližně 2,6 %, což je podpořeno rozumným 60% výplatním poměrem, přičemž konzistentní zisky a cash flow omezují riziko snížení dividendy.
Navzdory nižší ceně akcií v roce 2022 se Procter & Gamble obchoduje s poměrem ceny k zisku 25. Tato hodnota není nijak skvělá, ale je v rámci pětiletého i desetiletého rozpětí. Zajímavá je však především nízká volatilita akcií v kombinaci s rostoucí dividendou.
Cena akcií Microsoft se ocitla v propadu v souladu s vývojem technologického sektoru. Na rozdíl od některých jiných technologických akcií je však Microsoft výrazně ziskový a jeho tržby stále rostou. Společnost navíc včas přistoupila ke snížení počtu zaměstnanců (podobně jako další technologičtí giganti), což je známkou zkušeného a rozvážného managementu.
Microsoft je celosvětovým lídrem v oblasti osobního a podnikového softwaru. Prodává také herní hardware a tablety. Mezi jeho hlavní značky patří Windows, Outlook, Skype, LinkedIn, SharePoint, Surface, Bing a Xbox. Celkové tržby v roce 2021 činily 198,27 miliard dolarů.
Překvapivě je Microsoft akcií s rostoucí dividendou. Společnost ji začala vyplácet v roce 2012 a každoročně ji zvyšuje. Míra růstu se v posledních deseti letech pohybuje kolem 13 %. Skromný výplatní poměr ve výši zhruba 29 % naznačuje mnoho dalších zvýšení v budoucnu. Ačkoliv společnost nepatří mezi akcie s vysokým výnosem, v současné době má výnos 1 %, což je pod pětiletým průměrem, zajímavá je však především skálopevná bezpečnost dividend podpořená rozvahou s ratingem AAA a dvouciferným růstem dividend v poslední dekádě.
Akcie je na základě historického rozpětí podhodnocená. Výhledový ukazatel P/E je 22, což se zdá být vysoké, pohybuje se však v rámci pětiletého a desetiletého rozpětí.
Medtronic není tak známá jako další tři dividendové akcie v tomto článku. Společnost je však jednou z největších světových společností vyrábějících zdravotnické přístroje. Cena akcií klesla v roce 2022 a blíží se minimům z počátku pandemie koronaviru. Společnost se potýká s vyšší inflací, varovným dopisem od amerického Úřadu pro kontrolu potravin a léčiv (FDA) a špatnými výsledky nedávné studie zdravotnických prostředků. Přesto má vysokou kvalitu.
Společnost má čtyři obchodní segmenty, což přináší značnou diverzifikaci příjmů – skupina pro kardiologii a cévní medicínu (přibližně 36 % celkových příjmů), skupina pro minimálně invazivní terapii (přibližně 29 % celkových příjmů), skupina pro restorativní terapii (přibližně 27 % celkových příjmů) a skupina pro diabetes (přibližně 8 % celkových příjmů). Celkové tržby v roce 2021 činily 30,117 miliardy dolarů.
Medtronic je známá svou 45letou sérií zvyšování dividend, což z ní činí dividendového aristokrata. V posledních pěti letech se zvyšovala v průměru o 8,1 %, což je úctyhodná výše. Dividendový výnos se pohybuje nad hranicí 3 %, což je nejvyšší hodnota za deset let. Je však podpořen přiměřeným výplatním poměrem ve výši přibližně 57 %, což naznačuje, že by budoucí zvyšování mělo pokračovat.
Díky poklesu ceny akcií se Medtronic stal výhodným obchodem. Obchoduje se za nejnižší ocenění za poslední roky. Výhledový ukazatel P/E činí přibližně 13, což je pod pětiletým a desetiletým rozmezím.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.