Nová platforma pro spouštění a obchodování memetokenů s názvem pump.fun se stala ohromným hitem a už 38. den po svém spuštění dosáhla obratu 5 milionů USD.
Inovativní platforma, která umožňuje jednotlivcům rychle a snadno spouštět nové tokeny a obchodovat s nimi, byla původně navržena pro tokeny na Solaně, ale později přidala podporu i pro Blast, druhou vrstvu Etherea.
Co je pump.fun?
Princip fungování sama platforma popisuje následovně:
Uživatelé si vyberou token, který se jim líbí.
Mohou jej okamžitě začít obchodovat na tzv. bonding curve.
Kdykoli ho mohou prodat, aby realizovali své zisky či ztráty.
A jakmile tržní kapitalizace tokenu dosáhne určité hladiny (69 tisíc USD u Solany a 420 tisíc USD u Blastu), část likvidity (12 tisíc USD u Solany, 30 tisíc USD u Blastu) je uloženo na decentralizovanou burzu, LP tokeny jsou spáleny a uživatelé mohou tokeny začít bezpečně obchodovat on-chain.
Podobně jednoduchý je i princip spuštění nového tokenu, kdy uživatel zvolí název, ticker a obrázek a token může na své bonding curve odstartovat.
Co je bonding curve?
Bonding curve je matematický pojem, který popisuje vztah mezi cenou a nabídkou aktiva. Základní myšlenka spočívá v tom, že když osoba získá aktivum dostupné v omezeném množství, každý další účastník za něj bude muset zaplatit o něco více.
Jedním z hlavních lákadel platformy pump.fun je možnost vytvoření nového obchodovatelného tokenu bez potřeby základní likvidity.
Pump.fun tvrdí, že umožňuje každému okamžitě spustit nový token a začít s jeho obchodováním za méně než 2 dolary. Díky tomu jich denně vzniká celá řada.
Pochopitelně se ne všem memecoinům podaří dosáhnout dané tržní kapitalizace aby pronikly na decentralizované burzy, ale potenciál platformy generovat nové úspěšné tokeny je značný vzhledem k nižším nákladům a jednoduchosti v porovnání s tradičními postupy.
Jeden z nejúspěšnějších memecoinů s tickerem TEST dokonce podle slov tvůrce ani nebyl určen k obchodování. Přesto do něj memecoinová komunita zainvestovala značné prostředky a token dosáhl tržní kapitalizace téměř 10 milionů USD.
A tržby platformy se počítají v řádech milionů dolarů. Podle údajů DefiLlama inkasuje pump.fun příjmy i přes 500 tisíc USD denně.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Milovník finančních trhů a akciového investování. Na své investiční cestě uplatňuje dlouhodobý pasivní investiční přístup.
Lubor se ve svých článcích nejčastěji věnuje akciovým titulům a investování do akcií jako takovému. Ekonomická a kryptoměnová témata mu však také nejsou cizí.
Jeho cílem je čtenáře rychle a stručně informovat o dění na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.