FinexAkcieTeď už víme, proč se Warren Buffett loni zbavoval akcií!
Teď už víme, proč se Warren Buffett loni zbavoval akcií!
Buffettova Berkshire Hathaway se v loňském roce zbavila ohromného množství akcií, což se nyní jeví jako prozíravý krok. Proč Buffett loni prodával ve velkém a co si z toho můžeme vzít?
V roce 2024 Buffettova Berkshire Hathaway (BRK-A, BRK-B), prodala více akcií, než nakoupila a nashromáždila více volné hotovosti nežli kterákoli jiná firma z USA:
Správnost Buffettových kroků, které byly zpočátku v rozporu s tržními trendy, se nyní potvrzuje.
Poté, co Berkshire v polovině února podala zprávu 13-F, klesl index S&P 500 zhruba o 5 % a vymazal všechny zisky, které naakumuloval po prezidentských volbách v USA.
Aktuální pokles je důkazem prozíravosti Buffettova opatrného přístupu, kteří někteří finanční manažeři považovali za příliš konzervativní
Buffettovi vadilo i vysoké ocenění, které se neshodovalo s jeho dlouhodobou investiční filozofií
Během roku 2024 ceny některých akcií vystoupaly až k absurdním výšinám, daleko od historického průměru.
Investoři by však neměli Buffettovy kroky považovat za signál k opuštění akciového trhu.
Historické trendy nám ukazují, že politika se může rychle měnit, zejména v případě administrativy, pro kterou je výkonnost akciového trhu klíčová
Na Wall Street nadále panuje přesvědčení, že index S&P 500 zakončí rok nad hranicí 6 000 bodů
V neposlední řadě je třeba zmínit skutečnost, že Buffett akciím nadále zůstává oddaný – jak sám avizoval ve svém posledním dopise akcionářům Berkshire.
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Redaktor a investor s více než sedmiletou praxí, proponent dlouhodobého investování, velký fanoušek investičního mága Petera Lynche.
O svět investování se začal zajímat v roce 2017, kdy si stejně jako spousta dalších prošel fází aktivního tradingu v oblasti Forexu. Tato osobní zkušenost jej transformovala v dlouhodobého investora a studenta strategií, na kterých stojí investiční přístupy Warrena Buffetta a Benjamina Grahama.
Bogdan je přesvědčený, že úspěch na finančních trzích si musíte zasloužit pílí a svědomitým přístupem. Příslib finanční nezávislosti za to však stojí.
„The person that turns over the most rocks wins the game. And that’s always been my philosophy.“ – Peter Lynch.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.