V posledních dnech se objevují případy podvodného zneužití našeho jména. Pokud vás někdo kontaktuje jménem Finex.cz s investiční nabídkou, možností výdělku nebo žádostí o osobní údaje, jedná se o podvod. My zákazníky a čtenáře takto nikdy nekontaktujeme. Více informací najdete v našem článku zde.
FinexAkcieSkvělé výsledky nestačily: akcie Applu dostaly ledovou sprchu
Skvělé výsledky nestačily: akcie Applu dostaly ledovou sprchu
Apple sice překonal očekávání analytiků, ale zpomalující růst služeb a obavy z dopadu cel poslaly jeho akcie po výsledcích dolů.
Apple zveřejnil výsledky za druhé fiskální čtvrtletí (první kalendářní) 2025, které překonaly očekávání analytiků, přesto akcie v poobchodní fázi obchodování klesly o 4 %.
Důvodem byla slabší čísla ze segmentu služeb a obavy z budoucího dopadu cel na náklady společnosti.
Apple potvrdil svou sílu ve fyzických produktech, ale překvapení v podobě zpomalujícího růstu v segmentu služeb ukazuje, že firma musí hledat nové impulzy mimo hardware.
Služby rostly meziročně o 11,65 %, ale loni rostly o 14,2 %. Tento segment zahrnuje iCloud, Apple Music, TV+ a dohody jako licencování vyhledávání s Googlem.
Slabší růst služeb může být známkou nasycení a posouvá pozornost k monetizaci nových oblastí – například generativní AI.
CEO Tim Cook uvedl, že dopad cel byl v tomto čtvrtletí omezený díky optimalizaci dodavatelského řetězce. Apple pak odhaduje, že v následujícím kvartále cla zvýší náklady o 900 milionů dolarů.
Cook ale varoval, že je velmi těžké předpovědět dopad cel po červnu – což do dalšího období přináší značnou nejistotu.
Apple naštěstí už vyrábí polovinu iPhonů pro USA v Indii a většinu ostatních produktů pro americký trh ve Vietnamu.
TIP
Tato strategie diverzifikace dodavatelského řetězce snižuje geopolitické riziko, a právě to může být v budoucnu konkurenční výhoda oproti firmám s vysokou závislostí na Číně.
Výkonnost podle produktů
Vlajková loď iPhone zůstává tahounem společnosti z Cupertina, tržby z této oblasti však rostly pouze o 2 %.
Prodeje Maců stouply o 7 %, iPadů o 15 %. Apple těžil zejména z nových modelů střední třídy uvedených v březnu. Prodeje nositelných zařízenívšak klesly o 5 %, částečně kvůli tomu, že loni v tomto období firma uvedla brýle Vision Pro.
Vývoj tržeb v jednotlivých regionech a umělá inteligence
Prodeje v Číně (včetně Hongkongu a Tchaj-wanu) klesly, ale Cook zdůraznil, že bez vlivu měnových kurzů by zůstaly stabilní.
V Americe prodeje stouply o 8 % – částečně i kvůli očekávaným clům, i když Apple nezaznamenal výrazné “předsunuté” objednávky.
Apple pak odložil část AI funkcí, které představoval loni v létě, do příštího roku. Zdržení se týká i vylepšení hlasového asistenta Siri, což může snižovat konkurenceschopnost vůči zařízením od Googlu nebo Samsungu, které už s AI naplno pracují.
Návratnost pro akcionáře
Apple oznámil nový program zpětného odkupu akcií ve výši 100 miliard dolarů a zvýšil dividendu o 4 % na 26 centů na akcii. Tím si začíná budovat pozici stabilní dividendové a hodnotové akcie i pro konzervativnější investory.
Co si z hospodářských výsledků Applu odnést? Společnost stále generuje obrovské zisky, má silné produktové portfolio a masivní hotovostní rezervy.
Je ale stále jasnější, že největší růstové výzvy přicházejí z oblasti služeb, umělé inteligence a geopolitických tlaků.
Investoři by měli sledovat nejen prodej iPhonů, ale i pokrok v AI, expanzi mimo Čínu a další vývoj kolem cel.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.