FinexAkciePokles o 40 % za 6 měsíců! Je tato akcie ve slevě skvělou investicí?
Pokles o 40 % za 6 měsíců! Je tato akcie ve slevě skvělou investicí?
Cena akcií společnosti Burberry se propadla až na dno, protože přetrvávají těžké obchodní podmínky. Mohla by to být nyní jedna z nejvýhodnějších akcií v indexu FTSE?
Stejně jako miliardář Warren Buffett by měl mít kterýkoliv investor rád výhodné koupě. Slavně prohlásil, že ať už mluvíme o akciích nebo ponožkách, rád kupuje kvalitní zboží, když je zlevněné.
Měla by to být strategie, kterou byste měli používat při výběru nejlepších akcií k nákupu.
Burberry je jednou z bluechip akcií, na kterou je nyní vhodné se zaměřit po nedávném oslabení ceny akcií. Hodnota této akcie z indexu FTSE 100 se za posledních šest měsíců propadla o více než 40 %.
Jistě, společnost má své problémy. Vypadají tak akcie Burberry při dnešních cenách jako skvělá příležitost k nákupu, nebo byste je měli nechat ležet ladem?
Pokles ceny akcií Burberry přichází v době, kdy se spotřebitelské výdaje za luxusní zboží propadají. Britský luxusní módní dům ztratil za poslední rok dvě třetiny své hodnoty.
Je pravděpodobné, že v další fázi hospodářského cyklu by se situace mohla zlepšit. Zatím však nic nenasvědčuje tomu, že by se podmínky měly uvolnit. Ve skutečnosti se situace pro společnost stále zhoršuje.
Podle posledních finančních údajů se maloobchodní tržby společnosti za 13 týdnů do 29. června propadly o 22 %. Bylo to mnohem horší, než se očekávalo, a přimělo to Burberry k odvolání generálního ředitele a pozastavení výplaty dividend.
Na základě současného vývoje nyní firma očekává, že za první pololetí vykáže provozní ztrátu. Celoroční velkoobchodní tržby by pak měly klesnout o 30 %.
Burberry povolalo Joshuu Schulmana, který dříve pracoval pro značky Michael Kors a Jimmy Choo, aby situaci změnil. Je to však již pátý generální ředitel společnosti za posledních deset let, což naznačuje, jak hluboké jsou její problémy.
Síla značky Burberry ztratila velkou část svého lesku a její plán zaměřit se na mimořádně bohaté zákazníky se nevyplatil.
Co tedy teď?
Pod vedením nového generálního ředitele plánuje Burberry učinit následující kroky:
“Znovu vyvážit naši nabídku produktů tak, aby zahrnovala širší nabídku každodenního luxusu a ucelenější sortiment v klíčových kategoriích.”
“Zpřesnění komunikace naší značky s cílem více zdůraznit nadčasové, klasické atributy, kterými je značka Burberry známá.”
Móda je známá svou cykličností. A tak odepsat Burberry – která, nezapomínejme, vyrábí oblečení již od roku 1856 – by se mohlo ukázat jako poněkud pošetilé. Jmenování úspěšného veterána v oboru Schulmana by se také mohlo časem ukázat jako mistrovský tah.
Jaký je verdikt?
Problémem je, že se situace může zhoršit dříve, než se zlepší. Analytik společnosti Hargreaves Lansdown Aarin Chiekrie poznamenává, že obrat bude vyžadovat hodně trpělivosti a práce, aby se plně využila historie a značka skupiny.
Bude také zapotřebí hodně investic, což dále zatíží napjatou rozvahu společnosti. Poměr čistého dluhu firmy k upravenému zisku EBITDA byl v prosinci 1,4násobný. To značně převyšovalo její cílovou hodnotu 0,5 až 1násobku.
Tento scénář také znamená, že veškeré naděje na návrat dividendy mohou být odloženy na neurčito.
Navzdory propadu ceny akcií se firma stále pohybuje na obrovském poměru ceny k zisku (P/E poměr), který činí 25,8násobek.
To není ocenění, které by bylo výhodné vzhledem k současné situaci Burberry, takže možná bude lepší, pokud se porozhlédnete po nějakých jiných akciích, které se obchodují ve slevě.
Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.