V současnosti existuje pouze 46 společností, jejichž tržní kapitalizace přesáhla 200 miliard dolarů – spadají do kategorie mega-caps. Z historického hlediska jsou společnosti podobné velikosti pomalu rostoucí, ale často ziskové, časem prověřené podniky, které nabízejí investorům konzervativní dlouhodobé zhodnocení. To však nemusí platit pro následující dvojici mega-caps.
Z téměř 50 společností s tržní kapitalizací alespoň 200 miliard dolarů mají pouze 2 stanovenou nejvyšší cílovou cenu rovnající se více než dvojnásobku aktuálně obchodované ceny. Může se hodnota těchto dvou mega-caps akcií skutečně zdvojnásobit? Podívejme se na to blíže.
1. Tesla: Předpokládaný růst o 114 %
Pokud by se podařilo výrobci elektromobilů během následujících 12 měsíců naplnit nejvyšší cílovou cenu stanovenou analytiky na Wall Street – 1 471 dolarů za akcii, vyrostla by cena akcií Tesla o 114 %. To přitom ani nemusí být konečná, za zmínku stojí, že generální ředitelka a portfolio manažerka ARK Invest, Cathie Wood, věří, že Tesla může do poloviny desetiletí dosáhnout ceny 3 000 dolarů za akcii.
Zřejmý důvod býčího postoje souvisí se změnami, v jejichž rámci budou lidé a podniky přecházet na elektromobily a další formy dopravy poháněné alternativní energií. Tesla má v USA výhodu prvního hráče na trhu a buduje si jméno v Číně, která je největším automobilovým trhem na světě. V Číně se přitom očekává, že do roku 2035 bude polovina všech prodaných vozidel poháněna alternativní energií. EU pak plánuje do roku 2035 prodej vozů se spalovacím motorem zakázat zcela.
Dalším důvodem, proč analytici z Wall Street věří dalšímu růstu akcií Tesla, jsou její jasné konkurenční výhody. Například baterie společnosti mají vyšší kapacitu, vyšší výkon a lepší dojezd než konkurenční řešení. Uvedení Modelu 3 také výrazně snížilo pořizovací cenu nejlevnějšího modelu Tesla.
Muskova společnost je však bezesporu také velmi polarizující akcií. Minimální cílová cena stanovená analytiky činí pouhých 67 dolarů. Je to proto, že v oblasti elektromobility na domácím i zahraničním trhu vzniká řada konkurentů. General Motors plánuje do poloviny desetiletí utratit 35 miliard dolarů za vývoj v oblasti elektromobility a autonomní inovace. Ford mezitím plánuje investovat 30 miliard dolarů do roku 2025. Jenom GM a Ford tak uvedou do pěti let na trh po celém světě 30 nových elektromobilů.
Ještě větším problémem může být právě neschopnost společnosti Tesla generovat zisk z prodeje elektromobilů. Ačkoli již více než rok vykazuje čtvrtletní zisk, “ziskovost” Tesly závisí na tom, zda prodává emisní povolenky jiným výrobcům automobilů nebo zda prodává svá digitální aktiva (Bitcoin) se ziskem. Je poměrně těžké si představit, že by Tesla dosáhla na hodnotu 1,4 bilionu dolarů, aniž by prokázala, že dokáže generovat pravidelný zisk z prodeje elektromobilů.
2. Netflix: Předpokládaný nárůst o 123 %.
Další mega-cap akcií, která má podle Wall Street potenciál zdvojnásobit svou hodnotu, je poskytovatel streamovaného obsahu Netflix. Nejagresivnější cílová cena na Wall Street předpokládá, že cena akcií Netflix vyletí na 1 154 dolarů za akcii, což je o 126 % více, než na jaké úrovni se společnost obchodovala 4. 8. 2021.
Podobně jako v případě společnosti Tesla, u Netflixu také analytici oceňují výhodu prvního hráče na trhu. Lidé byli poměrně překvapení, když se vizionářský generální ředitel Reed Hastings rozhodl odklonit od vysoce ziskového podnikání v oblasti doručování DVD a zaměřit pozornost své společnosti na streamování. Když se podíváme zpět, víme, že to byl geniální tah. Na konci června měl Netflix téměř 209,2 milionu celosvětových předplatitelů své streamovací služby.
Netflix má za sebou dlouhou historii, kdy se mu dařilo získávat pozornost diváků díky svým původním pořadům. Vydal desítky pořadů a filmů, z nichž mnohé udělaly z předplatitelů, kteří si chtěli službu pouze vyzkoušet, věrné fanoušky.
Existuje však také řada dobrých důvodů, proč se domnívat, že cena akcií 1 154 dolarů není v následujících 12 měsících dosažitelná. Například konkurence v oblasti streamování neustále sílí a Netflix ve Spojených státech ztrácí část svého tržního podílu. Streamovací službě Disney+ společnosti Walt Disney trvalo pouhých 16 měsíců, než se od svého spuštění dostala na úroveň více než 100 milionů předplatitelů. Pandemie službě Disney+ jistě pomohla, nicméně její vzestup nelze ignorovat.
Navíc panuje nejistota ohledně růstu počtu předplatitelů ve světě po pandemii. Nenechte se mýlit, stále se nacházíme v globální pandemii. Ale vzhledem k tomu, že míra proočkovanosti stoupá, lze předpokládat, že lidé budou trávit více času mimo domov, nikoliv před televizí nebo notebookem. To by jistě mohlo zpomalit růst počtu předplatitelů Netflixu, což koneckonců potvrdily i nejnovější hospodářské výsledky společnosti, kdy za Q2 2021 dokázal Netflix zvýšit počet předplatitelů pouze o 1,5 milionu – v Q1 2020 to bylo 15 milionů.
Posledním důvodem pro skepsi je dlouhá historie odlivu hotovosti. Není žádným tajemstvím, že chce Netflix expandovat na mezinárodní úrovni a je ochoten utrácet velké částky, aby získal podíl na mezinárodním streamingu. Je však těžké si představit, že by Netflix měl hodnotu blížící se 500 miliardám dolarů bez konzistentního a pozitivního cash flow, čehož se mu podařilo dosáhnout až v loňském pandemickém roce po 5 letech výrazných ztrát.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.