FinexAkcieNový favorit na investiční poli! Do jakých akcií investoval Google?
Nový favorit na investiční poli! Do jakých akcií investoval Google?
Snowflake přichází o svého klíčového investora. Alphabet přesouvá svou důvěru a miliardy do Freshworks, společnosti, která přepisuje pravidla hry v oblasti CRM softwaru.
Alphabet provedl významnou změnu v oblasti investic do technologických společností, když zredukoval své podíly ve společnosti Snowflake a výrazně zvýšil svůj podíl ve Freshworks, která se zabývá řízením vztahů se zákazníky (CRM) na bázi umělé inteligence.
Snowflake, která kdysi patřila mezi deset největších podílů Alphabetu podle tržní kapitalizace, zaznamenala výrazné snížení počtu akcií v držení technologického giganta.
Alphabet prodal 421 050 akcií, což představuje 79% pokles oproti pozici na konci června. Toto rozhodnutí je v souladu s širšími náladami investorů, protože rostou obavy z vysokých hodnot oceňovacích ukazatelů Snowflake.
Tyto obavy jsou oprávněné, protože navzdory robustní cloudové platformě s umělou inteligencí a schopnostmi strojového učení totiž u Snowflake zpomaluje růst tržeb.
Ten sice stále dosahuje dvouciferných hodnot, ale za posledních 7 čtvrtletí klesl z 53 % ve Q4 2022 na 28,9 % v Q2 2024. A tento pokles zřejmě není u konce.
Očekává se, že předpokládaný růst tržeb společnosti se zpomalí na 26 % ve fiskálním roce 2025 a 23 % ve fiskálním roce 2026. To nedává dobrý důvod k ocenění na úrovni 10násobku tržeb (P/S poměr) a forward P/E poměru o hodnotě 135 bodů, zejména pokud firma za posledních 7 let stále generuje ztráty.
Ekonomické prostředí a jeho vliv
Ekonomické prostředí představuje další výzvy. Ukazatele, jako je pokles peněžní zásoby M2 v USA od Velké hospodářské krize a nejdelší inverze výnosové křivky v historii, naznačují možnost vzniku recese v USA, která by nemusela být příliš vzdálená.
Růstové akcie s vysokými oceňovacími přirážkami, jako je Snowflake, jsou během hospodářského poklesu zranitelné, což investory nabádá k opatrnosti.
Alphabet naopak projevil důvěru ve Freshworks a v této firmě výrazně zvýšil svůj podíl. Za poslední rok Alphabet získal více než 12,7 milionu akcií, což představuje 302% nárůst pozice.
Freshworks, poskytovatel SaaS na bázi umělé inteligence, je připraven těžit z rostoucí poptávky po softwarových řešeních CRM, která pomáhají podnikům zlepšit efektivitu práce, zvýšit prodej a ziskovost.
Freshworks integroval do svých nabídek umělou inteligenci, například agenta Freddy AI, který automatizuje interakci se zákazníky.
Toto strategické využití umělé inteligence podpořilo tržby Freshworks, které ve čtvrtletí končícím v září vzrostly o 22 %.
Společnost zvýšila své celoroční očekávání tržeb o 5,1 milionu dolarů a nyní předpokládá celoroční tržby ve výši 715,1 milionu dolarů.
Také se rozšiřuje klientská základna Freshworks. 22 359 zákazníků přispívá ročním opakovaným příjmem ve výši alespoň 5 000 USD, což představuje 14% nárůst oproti předchozímu roku.
Čistá dolarová míra retence 107 % navíc naznačuje, že stávající klienti utrácejí meziročně o 7 % více.
Pokud si Freshworks udrží průměrný roční růst zisků o 30 % nebo více až do roku 2028, její současné forwardové P/E ve výši 32 by mohlo být považováno za výhodné a nabízet investorům značné výnosy.
Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Vladimír vystudoval ekonomiku a management na VUT – Podnikatelské fakultě v Brně. Je držitelem mezinárodního účetního certifikátu ACCA, což mu dává solidní předpoklady pro analýzy účetních výkazů firem. Zkušenosti s oceňováním firem a auditem velkých mezinárodních společností kotovaných na burze získal u PricewaterhouseCoopers. Později působil v bankovnictví na pozicích ředitele controllingu a interního auditu.
V roce 2017 zahájil svoji novou kariéru soukromého analytika a copywritera se zaměřením na finanční trhy, investice, trading a různá podvodná schémata. Kromě psaní článků a e-booků o financích se Vladimír věnuje výuce angličtiny. Je aktivní na platformě X, kde jej můžete sledovat pod profilem KMFTraders.
Motto: “Na každém kroku záleží. Keep moving forward.”
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.