FinexAnalýzyNetflix má ostře nabito, ale obchodní válka může akcie těžce zasáhnout!
Netflix má ostře nabito, ale obchodní válka může akcie těžce zasáhnout!
Netflix opět překonal očekávání trhu rekordními tržbami. Akcie ale čelí silnému dolaru a nové obchodní válce. Tyto nejistoty by mohly u prémiově oceněného titulu vyvolat pokles tempa růstu akcií i zisků.
Netflix (NFLX) změnil podstatu zábavního průmyslu, z čehož těží nejen uživatelé této služby, ale také akcionáři.
Od svých počátků v roce 2002, kdy vznikla jako půjčovna DVD, vzrostly akcie společnosti přibližně o 83 000 %. Od roku 2014 pak zaznamenali investoři výnos 1 726 %.
Finanční výsledky Netflixu
Netflix nedávno oznámil výsledky za 4Q 2024, které překonaly očekávání analytiků.
Za celý rok 2024 společnost vytvořila tržby 38,9 miliard dolarů, což bylo o 15 % více než v předchozím roce.
Společnost se tak vrátila do dvouciferného růstu, který by měl pokračovat i v roce 2025 při očekávaných celkových tržbách ve výši až 44 miliard dolarů.
Růst tržeb přispěl k dosažení celkového zisku 8,7 miliardy dolarů, což bylo o 61 % více než v předchozím roce.
Čistá zisková marže 22,3 % ukazuje na vysokou provozní efektivitu, což vyniká zejména při srovnání s průměrem v odvětví 17,18 %.
Pro další rok analytici předpokládají 23% roční růst zisku. Tento růst spolu se zaměřením managementu na vysoké ziskové marže naznačuje, že Netflix je silně rostoucí akcií, což se projevuje i v ocenění.
Ocenění akcií Netflix
Rekordní výsledky se samozřejmě projevují na ceně akcií Netflixu, které nejsou levné. jejich aktuální P/E je 49 a forwardové P/E je 39.
Při srovnání s historickým desetiletým průměrem, který je 120, to ovšem nevypadá, že by tyto akcie byly extrémně drahé.
Jiný pohled ale nabízí ukazatel P/S, který srovnává cenu akcií s tržbami.
Aktuální P/S Netflixu je totiž 11, což je výrazně nad historickým 10letým průměrem, který je 7.
Toto ocenění ukazuje to na to, že investoři spoléhají na další růst zisků, k čemuž by měla přispět i atraktivní nabídka pořadů.
Netflix oznámil, že třetí a závěrečná sezóna populárního seriálu Squid Game bude mít premiéru 27. června. Společně s oznámením byly zveřejněny exkluzivní první záběry a náhled na to, co čeká přeživší postavy.
Sezóna bude pokračovat tam, kde druhá skončila, která se 68 miliony shlédnutí v premiérovém týdnu byla obrovským hitem.
Ve třetí sezóně se diváci mohou těšit na ještě větší napětí, a ještě drsnější hry.
Kromě toho streamovací služba vydá kolekci nových filmů včetně třetího filmu “Knives Out” Daniela Craiga a Riana Johnsona nebo nového pojetí Frankensteina od Guillerma del Tora.
Rizikem je obchodní válka
Zatímco diváci se mají na co těšit, akcionáři by se měli mít na pozoru. Obchodní válka, kterou rozjíždí Donald Trump totiž může vyvolat nejistoty, které mohou investory vést k útěku do bezpečnějších aktiv.
Posilování amerického dolaru snižuje příjmy Netflixu ze zahraničí. Cla a vyšší náklady na hardware (elektronika) potřebný ke streamování by mohly negativně ovlivnit ziskovost Netflixu.
Může dojít k celkovému zpomalení ekonomiky, a tedy k omezení spotřebitelských výdajů na zbytné služby, kam patří i poplatky za streamování.
To vše by mohlo vyvolat propad u prémiově oceněných akcií právě jako je Netflix.
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 74 % účtů retailových investorů peníze.
Výhody
Nákup a prodej akcií i ETF bez poplatku
Možnost nákupu frakčních práv a ETF
Nevýhody
Absence některých oblíbených finančních instrumentů – opce, dluhopisy, podílové fondy apod.
Danění českých dividend 35% sazbou
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Vladimír vystudoval ekonomiku a management na VUT – Podnikatelské fakultě v Brně. Je držitelem mezinárodního účetního certifikátu ACCA, což mu dává solidní předpoklady pro analýzy účetních výkazů firem. Zkušenosti s oceňováním firem a auditem velkých mezinárodních společností kotovaných na burze získal u PricewaterhouseCoopers. Později působil v bankovnictví na pozicích ředitele controllingu a interního auditu.
V roce 2017 zahájil svoji novou kariéru soukromého analytika a copywritera se zaměřením na finanční trhy, investice, trading a různá podvodná schémata. Kromě psaní článků a e-booků o financích se Vladimír věnuje výuce angličtiny. Je aktivní na platformě X, kde jej můžete sledovat pod profilem KMFTraders.
Motto: “Na každém kroku záleží. Keep moving forward.”
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.