Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.
Vzestup čínských výrobců elektromobilů, jako je BYD, otřásá německým automobilovým průmyslem. Nutí tradiční hráče přizpůsobit se, jinak riskují, že zůstanou pozadu.
Automobilový průmysl v současné době prochází významnou transformací v důsledku rychlé globální expanze čínských výrobců elektromobilů. Čínská firma BYD překonává Teslu v celosvětovém prodeji elektromobilů a rozšiřuje svoje působení do dalších zemí.
Přechod na elektromobily narušil náskok tradičních hráčů a donutil společnosti jako Schaeffler, Continental a ZF Friedrichshafen do této technologie investovat.
Christian Kames, spoluvedoucí investičního bankovnictví společnosti Lazard pro Německo, Rakousko a Švýcarsko, poukazuje na to, že noví dodavatelé se sídlem v Asii těží z vyšších marží díky svému angažmá ve výrobě klíčových komponent, jako jsou baterie, software a polovodiče.
Němečtí dodavatelé se potýkají s ekonomickým tlakem inflace a rostoucích úrokových sazeb v době německého hospodářského poklesu. To vede ke zvýšení výdajů bez odpovídajícího růstu nebo zisku.
Čínskou expanzí narušené prostředí pak vyžaduje z jejich strany kompromisy a včasnou reakci. Snahu o přizpůsobení se novým podmínkám představuje například nabídka společnosti Schaeffler na převzetí Vitesco Technologies, která byla v zavádění inovací čilejší.
Vzestup čínských výrobců automobilů vyvolal v odvětví smíšené reakce, přičemž generální ředitel společnosti Tesla, Elon Musk, uznal jejich potenciální dominanci. Expanze těchto výrobců a jejich vazby na čínskou dodavatelskou síť však představuje pro evropské automobilky výraznou hrozbu.
Zpráva společnosti Allianz Trade odhaduje, že do roku 2030 by čínské elektromobily mohly evropské výrobce připravit o 7 miliard eur ročně na ušlých ziscích, což vyvolalo lobby na zavedení vyšších cel na čínské elektromobily v zájmu ochrany evropských zájmů.
Evropská unie aktivně zkoumá konkurenční prostředí a vyšetřovatelé EU plánují návštěvy čínských výrobců elektromobilů BYD, Geely a SAIC, aby prozkoumali možné nedovolené výhody plynoucí z vládních dotací.
Výsledek tohoto šetření by mohl vést k zavedení vyšších cel na ochranu místních výrobců automobilů. Němečtí dodavatelé automobilů se musí přizpůsobit, aby na tomto měnícím se trhu přežili, jak se nechal slyšet člen představenstva společnosti ZF Friedrichshafen, Stephan von Schuckmann. Ten zdůraznil, že je třeba brát konkurenci z Číny vážně.
Dodal, že ZF Friedrichshafen má za cíl do roku 2030 v Číně generovat 30 % ze svého celkového příjmu. Ambiciózní skok z 18 % v minulém roce předpokládá, že se konkurenci na trhu s autodíly podaří překonat.
Automobilový průmysl se nachází v klíčovém okamžiku, kdy čínští výrobci elektromobilů narušují status quo, což vyžaduje, aby tradiční dodavatelé dynamicky reagovali na změnu situace.
Budoucnost tohoto odvětví budou určovat inovace, strategická partnerství a schopnost přizpůsobit se vyvíjejícím se požadavkům elektromobility.
Německý automobilový průmysl, který se kdysi opíral o své tradiční silné stránky, se nyní nachází v závodě o nové vymezení svého podílu na globálním trhu a aktuálně v tomto závodě prohrává.
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru, který vám budeme jednou týdně posílat. Z něj se dozvíte to nejdůležitější, co se za poslední týden na finančních trzích stalo a neuteče vám nic podstatné. Chcete-li odebírat náš pravidelný newsletter a mít všechny důležité informace ve své emailové schránce, připojte se vyplněním formuláře níže.
Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.