Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Největší latinskoamerická firma slaví rekordní úspěchy! Proč drtí konkurenci?

MercadoLibre, známé jako „Amazon Latinské Ameriky“, překonalo konkurenci a stalo se největší veřejně obchodovanou společností v regionu. S tržbami, které překonávají očekávání, a růstem akcií o 65 %, tato firma redefinuje, co znamená být lídrem trhu.

Největší latinskoamerická firma slaví rekordní úspěchy! Proč drtí konkurenci?
Zdroj: depositphotos.com

Velké technologické společnosti ovládají finanční trhy na jednom kontinentu za druhým. Společnost MercadoLibre, známá jako “Amazon Latinské Ameriky”, byla založena v roce 1999 během dotcom bubliny a začínala jako aukční web inspirovaný eBay.

Dnes má toto internetové tržiště hodnotu 100 miliard dolarů a díky tomu překonalo brazilského výrobce energie Petrobras jako největší veřejně obchodovaná společnost v Latinské Americe.

Jak se tvořila “Mercado historie”?

V době pandemie se růst MercadoLibre urychlil, protože výluky podpořily elektronický obchod, fintech a online reklamu.

Působivé výsledky společnosti za druhé čtvrtletí však nedávno upevnily status nejvýznamnějšího jihoamerického digitálního prodejce jako úspěšného příběhu, když ukázaly, že zisk se oproti předchozímu roku zdvojnásobil a překonal prognózy Wall Street.

  • Za poslední rok hodnota akcií MercadLibre vzrostla o přibližně 65 %, čímž výrazně překonala ostatní giganty e-commerce, jako je Amazon a eBay, které vykázaly zisky ve výši okolo 30 %.
  • Ve druhém čtvrtletí digitální tržiště vykázalo 48,6% nárůst tržeb oproti předchozímu roku, což je nejvíce od počátku roku 2022, a dosáhlo nejvyšší čisté ziskové marže za posledních osm let ve výši 10,5 %.

Vývoj ceny akcií MercadoLibre, Amazon a eBay za poslední rok

Aktuální cena
Změna
MercadoLibre / MELI
Načítání
Načítání
Načítání
Amazon / AMZN
Načítání
Načítání
Načítání
eBay / EBAY
Načítání
Načítání
Načítání

Švýcarský armádní nůž v Latinské Americe

Navzdory novému titulu největší latinskoamerické společnosti se MercadoLibre pravděpodobně nezbaví image repliky Amazonu.

Namísto toho zdvojnásobuje své aktivity v některých odvětvích, která ji přivedla k úspěchu. Online maloobchodní magnát investuje miliardy do svého maloobchodního ekosystému, který zahrnuje elektronický obchod, logistiku, finanční služby, média a reklamu.

  • Divize digitální reklamy společnosti by měla letos vzrůst o 44,5 %, což značně převyšuje 29,4 % společnosti Amazon, a očekává se, že v příštích letech bude ovládat více než polovinu všech výdajů na maloobchodní mediální reklamu v zemích Latinské Americky.
  • Její fintech platforma, která se může pochlubit více než 50 miliony uživatelů, vydala v tomto čtvrtletí přes 1,6 milionu nových kreditních karet díky agresivnímu prosazování spořicích účtů s vysokým výnosem a úrokovými sazbami, které převyšují sazby tradičních bank.

Od lokálních ke globálním a zpět k lokálním:

MercadoLibre se také výrazně prosazuje v Mexiku, druhé největší latinskoamerické zemi podle počtu obyvatel.

Podíl jejích příjmů z tohoto regionu vzrostl z 12 % v roce 2019 na 20,6 % v loňském roce. Podnik agresivně rozšiřuje svou logistickou síť, což se projevilo otevřením nového fulfillment centra v Texasu – svého prvního mimo Latinskou Ameriku – s cílem uvést na mexický trh více amerických prodejců.

Digitální maloobchodní gigant rovněž usiluje o získání bankovní licence v Mexiku, aby rozšířil svou nabídku produktů a rozšířil úvěrové služby s cílem uspokojit tamní početnou nebankovní populaci.

Osvaldo Gimenez z Mercado Pago, digitální platební platformy, která je součástí širšího ekosystému Mercado Libre, vyjádřil optimismus a poznamenal: “S rozsahem, který již máme, a s ambicemi stát se největší digitální bankou v Latinské Americe se tento krok ubírá správným směrem.”

Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:

Favorit redakce

Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 74 % účtů retailových investorů peníze.
Výhody
  • Nákup a prodej akcií i ETF bez poplatku
  • Možnost nákupu frakčních práv a ETF
Nevýhody
  • Absence některých oblíbených finančních instrumentů – opce, dluhopisy, podílové fondy apod.
  • Danění českých dividend 35% sazbou
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.

Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!

Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.

Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.

Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.

Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.

Líbil se vám tento článek?
2
0

Autor

Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.

O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.

Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií

„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.