FinexAkcieNejvětší latinskoamerická firma slaví rekordní úspěchy! Proč drtí konkurenci?
Největší latinskoamerická firma slaví rekordní úspěchy! Proč drtí konkurenci?
MercadoLibre, známé jako „Amazon Latinské Ameriky“, překonalo konkurenci a stalo se největší veřejně obchodovanou společností v regionu. S tržbami, které překonávají očekávání, a růstem akcií o 65 %, tato firma redefinuje, co znamená být lídrem trhu.
Velké technologické společnosti ovládají finanční trhy na jednom kontinentu za druhým. Společnost MercadoLibre, známá jako “Amazon Latinské Ameriky”, byla založena v roce 1999 během dotcom bubliny a začínala jako aukční web inspirovaný eBay.
Dnes má toto internetové tržiště hodnotu 100 miliard dolarů a díky tomu překonalo brazilského výrobce energie Petrobras jako největší veřejně obchodovaná společnost v Latinské Americe.
V době pandemie se růst MercadoLibre urychlil, protože výluky podpořily elektronický obchod, fintech a online reklamu.
Působivé výsledky společnosti za druhé čtvrtletí však nedávno upevnily status nejvýznamnějšího jihoamerického digitálního prodejce jako úspěšného příběhu, když ukázaly, že zisk se oproti předchozímu roku zdvojnásobil a překonal prognózy Wall Street.
Za poslední rok hodnota akcií MercadLibre vzrostla o přibližně 65 %, čímž výrazně překonala ostatní giganty e-commerce, jako je Amazon a eBay, které vykázaly zisky ve výši okolo 30 %.
Ve druhém čtvrtletí digitální tržiště vykázalo 48,6% nárůst tržeb oproti předchozímu roku, což je nejvíce od počátku roku 2022, a dosáhlo nejvyšší čisté ziskové marže za posledních osm let ve výši 10,5 %.
Vývoj ceny akcií MercadoLibre, Amazon a eBay za poslední rok
Navzdory novému titulu největší latinskoamerické společnosti se MercadoLibre pravděpodobně nezbaví image repliky Amazonu.
Namísto toho zdvojnásobuje své aktivity v některých odvětvích, která ji přivedla k úspěchu. Online maloobchodní magnát investuje miliardy do svého maloobchodního ekosystému, který zahrnuje elektronický obchod, logistiku, finanční služby, média a reklamu.
Divize digitální reklamy společnosti by měla letos vzrůst o 44,5 %, což značně převyšuje 29,4 % společnosti Amazon, a očekává se, že v příštích letech bude ovládat více než polovinu všech výdajů na maloobchodní mediální reklamu v zemích Latinské Americky.
Její fintech platforma, která se může pochlubit více než 50 miliony uživatelů, vydala v tomto čtvrtletí přes 1,6 milionu nových kreditních karet díky agresivnímu prosazování spořicích účtů s vysokým výnosem a úrokovými sazbami, které převyšují sazby tradičních bank.
Od lokálních ke globálním a zpět k lokálním:
MercadoLibre se také výrazně prosazuje v Mexiku, druhé největší latinskoamerické zemi podle počtu obyvatel.
Podíl jejích příjmů z tohoto regionu vzrostl z 12 % v roce 2019 na 20,6 % v loňském roce. Podnik agresivně rozšiřuje svou logistickou síť, což se projevilo otevřením nového fulfillment centra v Texasu – svého prvního mimo Latinskou Ameriku – s cílem uvést na mexický trh více amerických prodejců.
Digitální maloobchodní gigant rovněž usiluje o získání bankovní licence v Mexiku, aby rozšířil svou nabídku produktů a rozšířil úvěrové služby s cílem uspokojit tamní početnou nebankovní populaci.
Osvaldo Gimenez z Mercado Pago, digitální platební platformy, která je součástí širšího ekosystému Mercado Libre, vyjádřil optimismus a poznamenal: “S rozsahem, který již máme, a s ambicemi stát se největší digitální bankou v Latinské Americe se tento krok ubírá správným směrem.”
Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.