FinexAkcieNasdaq trhá rekordy a tyto 2 akcie vám mohou přinést obrovské zisky!
Nasdaq trhá rekordy a tyto 2 akcie vám mohou přinést obrovské zisky!
S průměrnou návratností 215 % během býčích trhů má Nasdaq stále velký potenciál růstu. Investoři mají důvod věřit, že tento růst bude pokračovat i v následujících letech. Akcie Alphabet a Roku mohou být klíčem k výrazným ziskům.
Index Nasdaq Composite vstoupil do býčího trhu v prosinci 2022. Za 18 měsíců od té doby se tento technologický index posunul o zhruba 76 % v souvislosti s rostoucím zájmem o umělou inteligenci.
Na základě historických vzorců jsou však tyto zisky pravděpodobně jen začátkem.
Info
Od roku 1990 Nasdaq vykázal v průměru návratnost o 215 % během býčích trhů, které měly průměrnou délku trvání přibližně 40 měsíců.
Pokud se současný býčí trh přesně vyrovná historickému průměru, pak Nasdaq během následujících 22 měsíců vystoupá ze svého cyklického minima o dalších 139 %.
To také znamená poněkud nerealistický roční výnos 61 %. Investoři přesto mají stále dobrý důvod věřit, že Nasdaq bude časem stoupat.
Za posledních dvacet let vzrostl index celkem o 2 420 %, což představuje 11,3 % ročně. Toto období zahrnovalo tak širokou škálu ekonomických podmínek, že je rozumné, aby investoři očekávali podobné výnosy i v budoucnu.
Vzhledem k rostoucí integraci technologií do všech aspektů života je pravděpodobné, že technologický sektor bude i nadále tahounem růstu.
S ohledem na tento široký výhled by se nyní vyplatilo zvážit nákup akcií společností Alphabet a Roku. Proč? To si vysvětlíme na následujících řádcích.
Alphabet získává většinu svých příjmů z digitální reklamy a cloud computingu. Jeho dceřiná společnost Google je největší reklamní technologickou společností na světě díky své schopnosti zapojit uživatele internetu a shromažďovat data.
Info
Google je také jedním z lídrů ve vývoji umělé inteligence, což mu umožňuje zlepšovat své reklamní algoritmy a zvyšovat efektivitu kampaní pro inzerenty.
Vlastní šest produktů a služeb zaměřených na spotřebitele, z nichž každý dosahuje 2 miliard uživatelů měsíčně, mimo jiné vyhledávač Google, YouTube, Chrome a Android.
Tento dosah a poznatky, které poskytuje, jsou pro inzerenty cenné. A to natolik, že podle prognózy společnosti Emarketer bude Google v roce 2024 pohlcovat 27,4 % celosvětových příjmů z digitální reklamy.
Google Cloud je třetím největším poskytovatelem cloudové infrastruktury. V tržním podílu Google Cloud sice s velkým odstupem zaostává za Amazon Web Services a Microsoft Azure, ale za poslední rok získal jeden procentní bod.
TIP
Zajímavostí je, že Google Cloud nedávno oznámil plány na zavedení nové služby pro správu dat v reálném čase, což by mohlo přilákat nové klienty a zvýšit jeho tržní podíl.
Alphabet vykázal v prvním čtvrtletí finanční sílu, přičemž růst se zrychlil v oblasti čistého zisku i tržeb.
Tržby vzrostly o 15 % na 80,5 miliardy dolarů díky silné dynamice v segmentu Google Cloud, který zahrnuje také kancelářský software pro produktivitu Google Workspace.
Čistý zisk mezitím vzrostl o 57 % na 23,7 miliardy dolarů, k čemuž přispělo disciplinované řízení nákladů.
Analytici Wall Street odhadují, že do roku 2027 poroste zisk na akcii společnosti ročním tempem 16 %. Díky této prognóze se zdá být současné ocenění na úrovni 28,2násobku zisku (P/E poměr) přiměřené.
Z této úrovně má Alphabet poměrně dobrou šanci překonat index Nasdaq v příštích třech až pěti letech.
TIP
Podle některých expertů by Alphabet mohl být jedním z hlavních hráčů v budoucím vývoji kvantových počítačů, což by mohlo výrazně zvýšit jeho hodnotu.
Roku spojuje vydavatele streamovaného obsahu a inzerenty se spotřebiteli. Je vedoucí platformou pro streamování videa v USA, měřeno počtem hodin streamování, a jeho operační systém Roku OS je nejprodávanějším televizním operačním systémem v USA a Mexiku.
Přibližně 40 % chytrých televizorů prodaných v těchto zemích během prvního čtvrtletí tvořily televizory Roku.
Kromě toho nabízí obsah na vyžádání a živé televizní vysílání prostřednictvím Roku Channel, streamovací služby podporované reklamou, která se trvale řadí mezi nejoblíbenější kanály na platformě.
Kanál Roku Channel nedávno předstihl Peacock (vlastněný společností Comcast) a Max (vlastněný společností Warner Bros Discovery) a stal se sedmou nejoblíbenější streamovací službou v USA.
Info
Roku nedávno oznámil partnerství s několika velkými filmovými studii, což by mohlo zvýšit jeho knihovnu obsahu a přilákat více uživatelů.
Společnost vykázala v prvním čtvrtletí povzbudivé finanční výsledky. Tržby vzrostly o 19 % na 882 milionů dolarů, což představuje postupné zrychlení 14% růstu ve 4. čtvrtletí 2023.
Mezitím se EBITDA zlepšila na 41 milionů dolarů, což je velký obrat oproti ztrátě ve výši 69 milionů dolarů v předchozím období. Investoři mají dobrý důvod věřit, že příznivá dynamika bude pokračovat.
Roku také plánuje rozšíření svých operací na mezinárodní trhy, což by mohlo výrazně zvýšit její růstový potenciál.
Společnost Emarketer předpovídá, že výdaje na propojenou televizní reklamu v USA porostou do roku 2027 ročním tempem 13 %.
Roku bude z tohoto růstu těžit díky své vynikající schopnosti zaujmout diváky, o čemž svědčí její vedoucí postavení mezi streamovacími platformami a rostoucí popularita kanálu Roku Channel.
Společnost může těžit také z nedávno oznámeného partnerství se společností The Trade Desk, největší nezávislou reklamní technologickou platformou pro nákupčí médií.
TIP
Toto partnerství by mohlo výrazně zlepšit efektivitu reklamních kampaní na platformě Roku, což by přitáhlo více inzerentů a zvýšilo příjmy.
Konkrétně bude Roku sdílet data s inzerenty využívajícími The Trade Desk, aby jim pomohl lépe pochopit a optimalizovat jejich kampaně pro diváky televizního vysílání.
Díky tomu by měl být reklamní inventář Roku ještě atraktivnější.
Analytici z Wall Street očekávají, že tržby společnosti porostou do roku 2027 v průměru o 12 % ročně. Tento odhad ponechává prostor pro překvapení v podobě vyššího růstu, vzhledem k tomu, že širší trh s propojenou televizní reklamou poroste podle prognóz ještě rychleji.
Nicméně i kdyby se Wall Street nemýlila, akcie se při současném poměru ceny k prodejům (P/S poměr) 2,4 bodu stále zdají být přiměřeně oceněné a Roku má dobrou šanci překonat Nasdaq v příštích třech až pěti letech.
Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.