Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Máte volné peníze? Jak vydělat na krizi evropského automobilového průmyslu?

Automobilky v Evropě bojují s novými emisními předpisy a přechodem na elektromobilitu. Pokles cen akcií je však investiční příležitostí, kterou byste neměli přehlédnout.

Máte volné peníze? Jak vydělat na krizi evropského automobilového průmyslu?
Zdroj: depositphotos.com

 Evropský automobilový průmysl čelí významným otřesům, které zpochybňují jeho tradiční obchodní modely. Odvětví, které bylo dlouho základním kamenem evropské ekonomické síly, se mění pod různými tlaky.

Tuto transformaci podporují přísné předpisy EU v oblasti životního prostředí, tlak na elektromobilitu a rostoucí čínská konkurence.

Index Stoxx 600 Automobiles & Parts, který sleduje hlavní výrobce a dodavatele, od dubna klesl přibližně o 20 %.

Tento pokles poukazuje na problémy tohoto odvětví, přičemž společnosti jako Volkswagen, Stellantis a Renault zaznamenaly výrazné znehodnocení akcií. Zejména akcie Volkswagenu klesly pod úroveň, která byla zaznamenána v době skandálu Dieselgate a pandemie COVID-19.

Tento pokles je částečně způsoben snížením prodejů nových automobilů v Evropě a Číně spolu se zvýšenou konkurencí v Asii v oblasti elektromobilů.

Ziskové marže evropských výrobců automobilů trpí v důsledku obchodního napětí mezi EU a Čínou a hrozících emisních pokut. Přechod k udržitelnému růstu tohoto odvětví může trvat několik let.

Vývoj hodnoty indexu Index Stoxx 600 Automobiles & Parts od začátku dubna

Volkswagen je příkladem problémů tohoto odvětví, neboť plánuje propouštění a potenciální uzavření továren. Společnost se zaměřuje na zvyšování efektivity, což je vzhledem k silným německým odborům obtížný úkol.

Navzdory negativnímu sentimentu však považují někteří investoři současné ocenění Volkswagenu za podhodnocené, což naznačuje potenciální růst, pokud se podaří snížit náklady.

Strukturální problémy a elektromobilita

Širší evropské automobilové odvětví čelí strukturálním problémům. Přechod na elektromobilitu je nekonzistentní, protože růst prodejů elektromobilů nenaplňuje očekávání.

EU plánuje do roku 2035 zakázat prodej vozidel se spalovacími motory, ale penetrace elektromobilů na trhu zaostává. Ukončení dotací v Německu dále zbrzdilo růst a zkomplikovalo cíle Zelené dohody.

Přizpůsobení se těmto změnám komplikuje vnitřní a vnější dynamika trhu. Tradiční výrobci automobilů tak musí uvažovat o společných podnicích, často s čínskými partnery.

Mezitím je optimalizace nákladů hnací silou potenciálního uzavírání továren v celé Evropě, přičemž se předpokládá, že v příštím desetiletí bude uzavřena polovina ze současných 200 továren.

Ekonomický význam a investiční příležitosti

Automobilový průmysl se na evropském HDP podílí z přibližně 7 %, což podtrhuje jeho ekonomický význam. Přechod na plnou elektromobilitu však zůstává nejistý.

Mnoho spotřebitelů není přesvědčeno o výhodách elektromobilů kvůli nedostatkům v infrastruktuře a vysokým nákladům.

Navzdory těmto výzvám existuje pro investory světlá stránka věci. Nízké ocenění akcií evropských automobilek představuje potenciál pro značné výnosy. Údaje agentury Bloomberg naznačují růstový potenciál ve výši:

  • 59 % pro Volkswagen
  • 53 % pro Volvo
  • 49 % pro Renault

Jejich nízké poměry ceny k zisku (P/E poměr) naznačují, že se obchodují s diskontem ve srovnání s potenciálem výnosů.

Vývoj ceny akcií Volkswagen, Volvo a Renault za poslední rok

Aktuální cena
Změna
Volkswagen / VOW
Načítání
Načítání
Načítání
AB Volvo / VOLV-B
Načítání
Načítání
Načítání
Renault / RNO
Načítání
Načítání
Načítání

Závěr a budoucí výhled

Závěrem lze říci, že evropský automobilový průmysl stojí na křižovatce. Musí najít rovnováhu mezi dodržováním právních předpisů a konkurencí na trhu a zároveň inovovat a snižovat náklady.

Vzhledem k současnému podhodnocení akcií však mohou investoři toto turbulentní období považovat za příležitost.

Cesta k oživení vyžaduje strategickou předvídavost, přizpůsobivost a přijetí nových obchodních modelů. Budoucí trajektorie odvětví bude záviset na jeho schopnosti čelit těmto výzvám na globálním trhu.

Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:

Favorit redakce

Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 74 % účtů retailových investorů peníze.
Výhody
  • Nákup a prodej akcií i ETF bez poplatku
  • Možnost nákupu frakčních práv a ETF
Nevýhody
  • Absence některých oblíbených finančních instrumentů – opce, dluhopisy, podílové fondy apod.
  • Danění českých dividend 35% sazbou
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.

Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu

Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.

Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!

Pokud s Discordem teprve začínáte, připravili jsme pro vás také stručný návod, jak ho používat.

Líbil se vám tento článek?
1
0

Autor

Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.

O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.

Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií

„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.