I když se na titulních stránkách vyskytovala posledních několik týdnů především Visa, za oponou se nikdo nezastavil. Před pár hodinami vyšla do světa zpráva, že hned druhý platební gigant, společnost Mastercard, kupuje firmu CipherTrace.
Cena akvizice zatím není známá, avšak určitě na ní nebudeme čekat dlouho.
CipherTrace, aneb prohledáme váš blockchain
O společnosti CipherTrace pravděpodobně slyší každý z nás poprvé. Jedná se o analytickou společnost, jenž se zabývá studiem a sběrem dat z blockchainů.
Konkrétní náplní jejich podnikání je tvorba aplikací, které následně využívají zákazníci pro např. rozkrývání ilegálních aktivit. Vesměs se tak podobá společnostem jako Chainalysis či Ellyptic.
Today we announced our agreement to acquire @CipherTrace.
Together, our technology, #AI & #cyber capabilities will allow stakeholders to leverage solutions to protect their customers & comply with regulations as they build their own offerings. https://t.co/Lv6BgykOwM
Ze strany Mastercard jde o krok, který jasně značí jedinou věc – chceme adoptovat kryptoměny. Společnost uvádí, že nejdůležitější je především bezpečnost pro uživatele, zároveň však musí zajistit dodržování regulatorních pravidel, která se v dnešních dnech šíří po celé planetě. Nemusíte si ale dělat iluzi o tom, že jde o něčí ochranu a dobro – jde jen a pouze o sledování soukromí a sběr informací, případně o krytí vlastních zad před státním aparátem.
Ajay Bhalla, prezident “Cyber and Intelligence” oddělení Mastercard uvedl:
“Digitální aktiva mají potenciál na kompletní přeměnu obchodu, od každodenních plateb až ke kompletní změně světové ekonomiky. Zároveň je udělají více inkluzivní a efektivní.”
CypherTrace má za sebou historii velkých úspěchů. Jejich životopis v sobě nese práci s velkými bankovními domy a údajně momentálně sledují až přes 7 000 kryptoměnových subjektů.
“Pomáháme společnostem, ať už to jsou banky nebo kryptoměnové směnárny, vládním regulátorům a ozbrojeným složkám, abychom udrželi kryptoměnový svět bezpečný“, řekl CEO CypherTrace Dave Jevans
Mastercard je sice v pozadí, rozhodně ale není pozadu
Mastercard byla z dvojice s Visou ta zdrženlivější, avšak rozhodně se nedá říct, že by usnula na vavřínech. Není pochyb o tom, že pracují i na svých vlastních kryptoměnových službách.
Koneckonců to dokazují i jejich partnerství s firmami jako Gemini, BitPay čí Uphold. Dále u nich můžeme najít testování platebních kryptoměnových karet či spolupráce na státních kryptoměnách CBDC.
Můj zájem o finance začal v roce 2017. První ránu jsem dostal od kryptoměn. Jejich růst mi kouzlil úsměv na tváři, avšak propad v roce 2018 byl studenou sprchou. Jako další cestu jsem zvolil akcie, u kterých jsem zůstal dva roky. V roce 2020 se dostavil další kryptoměnový bull-run a společně s ním se znovu objevil i můj zájem o Bitcoin.
Tentokrát jsem ale věc vzal za správný konec. Nejprve vzdělávání.
Kryptoměny pro mě znamenají nový finanční systém a věřím, že se postupně dostanou i do běžných životů občanů. Psaní článků zde na Finex.cz mě především pozitivně motivuje k prohlubování znalostí, které mohu následně předat čtenářům.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.