Úrokové sazby hypotečních úvěrů stále klesají, ale lidé o ně i tak nejeví zájem. To má za důvod propad hypotečního trhu o více než 25,5 miliardy korun a zpomalování trhu s nemovitostmi.
Úrokové sazby pokračují ve svém sedmiměsíčním poklesu
Během srpna jsme mohli pozorovat pokles úrokových sazeb hypotečních úvěrů o sedm setin z 2,68 % na 2,61 %. Srpen se tak stal již sedmým měsícem, který se nesl v duchu poklesu úrokových sazeb.
I tak jsou stále vyšší než v loňském roce, kdy se jejich výše pohybovala okolo 2,28 až 2,53 %.
Podle odborníků se však pokles úrokových sazeb ještě prohloubí. A to kvůli konkurenčnímu boji mezi bankami, které se pomocí jejich snížení snaží přivést nové zákazníky.
Češi už nemají takový zájem o hypotéky
I když úrokové sazby klesají lidé nemají o hypotéky zájem. Jedním z hlavních důvodů sníženého zájmu o hypoteční úvěry jsou vysoké ceny nemovitostí, ale i přísnější doporučení od České národní banky (ČNB).
Pro případné zájemce je tedy výhodnější vyčkávat na příznivější situaci na trhu nemovitostí a větší pokles úrokových sazeb na hodnoty z minulého roku.
Ačkoli menší zájem o hypotéky reálně zaznamenávám, není se čemu divit. Uplynulé 2 roky byly (co se týče objemu sjednaných úvěrů) rekordní a pokles je tedy přirozený. Díky tomuto trendu v příštích letech očekávám i pokles ceny nemovitostí v menších městech a odlehlých lokalitách.
Banky se i tak ve svém snažení přilákat nové zákazníky nevzdávají. Na snížení úrokových sazeb vsadila například Fio banka, Wüstenrot anebo Česká spořitelna. Ani tento krok jim však nepřivedl mnoho nových zákazníků.
Hypoteční trh na to odpověděl propadem o více než 25,5 miliardy korun
S nízkým zájmem o hypoteční úvěry se propadá i samotný hypoteční trh, který zaznamenal pokles o více než 25,5 miliardy korun v porovnání s minulým rokem. Během něj se objem sjednaných úvěrů vyšplhal na 138,89 miliardy korun. V letošním roce se však objem snížil na 113,33 miliardy korun.
Během srpna letošního rok si pro hypoteční úvěr přišlo 6153 klientů s objemem 14,294 miliardy korun. Propad tedy můžeme pozorovat i v porovnání s červencem, kdy byl objem o jednu miliardu vyšší a pro sjednání úvěru si přišlo o 462 klientů více, což potvrzuje i stále snižující se zájem ze strany klientů.
Milovnice a nadšenkyně do financí, investování a kryptoměn. O finančních, ale i technologicky laděných tématech píše již od roku 2016. Kromě akciových trhů s nadšením sleduje nejnovější trendy v oblasti startupů, ale i velkých hráčů v široké škále odvětví od e-commerce a AI až po elektromobilitu nejen ve světě, ale i v našem malém českém rybníčku.
Nikola se však věnuje i tématům spojených s bankovnictvím, pojišťovnictvím či půjčkami, jejichž recenzování věnuje podstatnou část svého času. Ve všech případech jí však záleží na tom, aby si její texty našly cestu nejen ke zkušeným čtenářům a investorům, ale i úplným nováčkům ve světě financí.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.