O investování a finanční trhy se zajímám od roku 2013. Krátce na to jsem se spálil jako aktivní day trader. Zaplacené „školné“ se mi však celkem vyplatilo. Vrhnul jsem se do studia a od roku 2017 dlouhodobě investuji, přičemž v rámci své strategie kombinuji pasivní a aktivní investiční přístup s výhradním zaměřením na akciové trhy.
Inspirací mi jsou především Warren Buffett a jeho učitel Benjamin Graham, z českých investorů pak Daniel Gladiš. Nabyté vědomosti se snažím předávat čtenářům, přičemž se nejraději věnuji textům o investičních strategiích, psychologii obchodování a analýzám jednotlivých akcií.
“Kup teď, zaplať později” – PayPal nakupuje japonské Paiday za 2,7 miliardy dolarů
PayPal získává japonskou společnost Paidy za 2,7 miliardy dolarů, aby pronikl na asijský trh s produkty typu „kup teď, zaplať později“ (angl. buy now, pay later – “BNPL”). Navazuje tak na gigantickou akvizici Square z počátku září, které za 27 miliard dolarů koupilo společnost Afterpay nebo oznámenou spolupráci dalšího z poskytovatelů BNPL služeb Affirm s Amazonem.
Americká fintechová společnost PayPal realizovala akvizici japonské platformy pro služby buy now, pay later za přibližně 300 miliard jenů s cílem posílit své podnikání v Japonsku. Dokončení transakce včetně schválení regulačními orgány se očekává ve čtvrtém čtvrtletí roku 2021.
Po akvizici bude japonská společnost nadále provozovat své stávající aktivity a zachová si značku, přičemž její vedoucí představitelé, prezident a generální ředitel Paidy, Riku Sugie, a zakladatel a předseda představenstva, Russell Cummer, si ponechají své pozice.
PayPal má v úmyslu získat významnější podíl na trhu e-commerce
Japonsko je třetím největším e-commerce trhem na světě, a proto se jedná o významný krok PayPalu k získání většího podílu na trhu v této zemi i v regionu. Jeho zájem se konkrétně zaměřil na oblast poskytování služeb odložených plateb jako alternativy ke kreditním kartám.
PayPal si již dlouho „pohrává“ s platebními kartami – uživatelé mohou do služby PayPal nahrát údaje o svých kartách a používat ji jako jakousi digitální peněženku. Dlouhodobě tak uživatelé PayPalu mohli prostřednictvím platformy platit za produkty a služby online a snadno tak spravovat své online nákupní návyky.
V posledních letech však už PayPal začal fungovat i jako samostatná platební platforma, na což náležitě reagovala i cena akcií PayPal. Paidy v tomto kontextu posiluje postavení PayPalu jako platební instituce a poskytuje mu způsob, jak zvýšit tok peněz ve vlastní infrastruktuře, bez nutnosti zapojení největších platebních sítí typu Mastercard nebo Visa.
Paidy je v podstatě oboustranná platební služba, která funguje jako prostředník mezi spotřebiteli a obchodníky v Japonsku. Pomocí strojového učení určuje úvěruschopnost spotřebitele související s konkrétním nákupem a poté tyto transakce během několika sekund upisuje a zaručuje platby obchodníkům. Spotřebitelé pak za toto zboží zaplatí společnosti Paidy odloženou platbu.
Paidy je průkopníkem japonského “BNPL” trhu
Platforma společnosti Paidy, která nabízí službu měsíčních splátek s označením „3-Pay“, umožňuje zákazníkům nakupovat online bez nutnosti realizování platby a poté všechny platby uhradit na konci měsíce v rámci konsolidované splátky na kamenné pobočce nebo bankovním převodem.
„Paidy je průkopníkem řešení typu kup teď, zaplať později, které je přizpůsobeno japonskému trhu, a rychle se stala vedoucí službou, která si vytvořila platformu s oboustrannou podporou spotřebitelů a obchodníků,” uvedl Peter Kenevan, viceprezident a vedoucí oddělení pro operace v Japonsku ve společnosti PayPal.
Paidy má více než 6 milionů registrovaných uživatelů a v plánu je integrovat PayPal a další digitální a QR peněženky s Paidy Link a propojit tak další online a offline obchodníky. V dubnu 2021 japonská společnost spustila službu Paidy Link, která uživatelům umožňuje propojit digitální peněženky s účtem Paidy.
PayPal byl přitom prvním partnerem digitálních peněženek, který se integroval s Paidy Link.
„PayPal byl zakládajícím partnerem Paidy Link a těšíme se, že budeme společně hledat ještě větší hodnotu a prohlubovat svou spolupráci,“ uvedl Riku Sugie, CEO Paidy, v prohlášení k oznámené akvizici. „Japonsko bylo pro náš dosavadní růst zásadní oblastí a jsme poctěni, že tvrdou práci a potenciál našeho týmu ocenil globální lídr. Společně s PayPalem budeme moci dále naplňovat naše poslání – snižovat starosti, které jsou s nakupováním spojeny,“ dodal Russel Cummer.
Zdá se, že na obou stranách uzavřeného obchodu panuje spokojenost, akcie PayPal však doposud na oznámenou akvizici výrazným způsobem nereagovaly.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.