Americká fintechová společnost PayPal realizovala akvizici japonské platformy pro služby buy now, pay later za přibližně 300 miliard jenů s cílem posílit své podnikání v Japonsku. Dokončení transakce včetně schválení regulačními orgány se očekává ve čtvrtém čtvrtletí roku 2021.
Po akvizici bude japonská společnost nadále provozovat své stávající aktivity a zachová si značku, přičemž její vedoucí představitelé, prezident a generální ředitel Paidy, Riku Sugie, a zakladatel a předseda představenstva, Russell Cummer, si ponechají své pozice.
PayPal má v úmyslu získat významnější podíl na trhu e-commerce
Japonsko je třetím největším e-commerce trhem na světě, a proto se jedná o významný krok PayPalu k získání většího podílu na trhu v této zemi i v regionu. Jeho zájem se konkrétně zaměřil na oblast poskytování služeb odložených plateb jako alternativy ke kreditním kartám.
PayPal si již dlouho “pohrává” s platebními kartami – uživatelé mohou do služby PayPal nahrát údaje o svých kartách a používat ji jako jakousi digitální peněženku. Dlouhodobě tak uživatelé PayPalu mohli prostřednictvím platformy platit za produkty a služby online a snadno tak spravovat své online nákupní návyky.
V posledních letech však už PayPal začal fungovat i jako samostatná platební platforma, na což náležitě reagovala i cena akcií PayPal. Paidy v tomto kontextu posiluje postavení PayPalu jako platební instituce a poskytuje mu způsob, jak zvýšit tok peněz ve vlastní infrastruktuře, bez nutnosti zapojení největších platebních sítí typu Mastercard nebo Visa.
Paidy je v podstatě oboustranná platební služba, která funguje jako prostředník mezi spotřebiteli a obchodníky v Japonsku. Pomocí strojového učení určuje úvěruschopnost spotřebitele související s konkrétním nákupem a poté tyto transakce během několika sekund upisuje a zaručuje platby obchodníkům. Spotřebitelé pak za toto zboží zaplatí společnosti Paidy odloženou platbu.
Platforma společnosti Paidy, která nabízí službu měsíčních splátek s označením “3-Pay”, umožňuje zákazníkům nakupovat online bez nutnosti realizování platby a poté všechny platby uhradit na konci měsíce v rámci konsolidované splátky na kamenné pobočce nebo bankovním převodem.
“Paidy je průkopníkem řešení typu kup teď, zaplať později, které je přizpůsobeno japonskému trhu, a rychle se stala vedoucí službou, která si vytvořila platformu s oboustrannou podporou spotřebitelů a obchodníků,” uvedl Peter Kenevan, viceprezident a vedoucí oddělení pro operace v Japonsku ve společnosti PayPal.
Paidy má více než 6 milionů registrovaných uživatelů a v plánu je integrovat PayPal a další digitální a QR peněženky s Paidy Link a propojit tak další online a offline obchodníky. V dubnu 2021 japonská společnost spustila službu Paidy Link, která uživatelům umožňuje propojit digitální peněženky s účtem Paidy.
PayPal byl přitom prvním partnerem digitálních peněženek, který se integroval s Paidy Link.
“PayPal byl zakládajícím partnerem Paidy Link a těšíme se, že budeme společně hledat ještě větší hodnotu a prohlubovat svou spolupráci,” uvedl Riku Sugie, CEO Paidy, v prohlášení k oznámené akvizici. “Japonsko bylo pro náš dosavadní růst zásadní oblastí a jsme poctěni, že tvrdou práci a potenciál našeho týmu ocenil globální lídr. Společně s PayPalem budeme moci dále naplňovat naše poslání – snižovat starosti, které jsou s nakupováním spojeny,” dodal Russel Cummer.
Zdá se, že na obou stranách uzavřeného obchodu panuje spokojenost, akcie PayPal však doposud na oznámenou akvizici výrazným způsobem nereagovaly.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.