Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Konec Volkswagenu, Tesly a dalších? Čínské elektromobily mohou převálcovat trh

Čína se stává lídrem na trhu s elektromobily a překonává Japonsko v celosvětovém vývozu aut. S cenami začínajícími na 10 tisících dolarech plánují čínské automobilky jako BYD a NIO expanzi do USA a Evropy a možnou cenovou válku.

Konec Volkswagenu, Tesly a dalších? Čínské elektromobily mohou převálcovat trh
Zdroj: Depositphotos.com

Téměř každý aspekt našeho života dnes zahrnuje čínské zboží – od elektroniky přes nábytek až po hračky.

Aby Čína získala náskok na rostoucím trhu s elektromobily (navzdory tomu, co říká cena akcií Tesla), zaměřuje se na další významnou kategorii výrobků – na ty, které se pohybují na čtyřech kolech.

Aktuální vývoj ceny akcií Tesla

Načítání
Načítání
Koupit akcie Tesla! Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

V roce 2023 Čína předstihla Japonsko jako největší světový vývozce automobilů, a aby si toto místo udržela, plánuje prosazovat své levné elektromobily.

S využitím levnější pracovní síly, nižších výrobních nákladů a nižších nákladů na materiál mohou čínské automobilky jako BYD, NIO a XPeng nabízet vozy za cenu již od 10 tisíc dolarů – a pravděpodobně generovat miliardové roční příjmy tím, že k vozům vyráběným v Číně přilákají movitější zákazníky.

  • Čínské automobilky mají plány pro americký trh. NIO chce vstoupit na místní trh do roku 2025, zatímco BYD otevírá továrny v sousedním Mexiku – což je možná krok k tomu, aby se jeho Seagull za 10 tisíc dolarů dostal do Severní Ameriky.
  • Kromě cenové dostupnosti se mnoho čínských elektromobilů může pochlubit pokročilými funkcemi, delším dojezdem a blíží se k plné schopnosti autonomního řízení.

Aktuální vývoj ceny akcií BYC, NIO a XPeng

Aktuální cena
Změna
Načítání
Načítání
Načítání
Načítání
Načítání
Načítání
Načítání
Načítání
Načítání
Koupit akcie XPeng! Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Přijde cenová válka?

Generální ředitel BYD Americas prohlásil, že západní automobilky nejsou připraveny na čínskou konkurenci, a možná má pravdu.

V současné době se čínské elektromobily nemohou prodávat v USA kvůli obavám z regulačních opatření týkajících se čínských dotací a ekonomické bezpečnosti.

Pokud však najdou způsob, jak tato omezení obejít, mohly by způsobit chaos západním automobilkám – a potenciálně ohrozit pracovní místa v tomto průmyslu.

Čeká nás bitva značek:

Západní automobilky jsou kvůli převratnému potenciálu čínských elektromobilů v pohotovosti. Mnoho z nich vyvíjí levnější elektromobily před příchodem konkurence.

Minulý týden oznámil generální ředitel společnosti Stellantis, Carlos Tavares, plány na výrobu elektromobilu Jeep za 25 tisíc dolarů a připojil se tak ke společnostem jako General Motors a Volkswagen. Mohou však tradiční automobilky pod tlakem dravých podniků z Číny uspět?

I když by cílená cla mohla tradičním automobilkám dát šanci uspět, generální ředitel Tesly, Elon Musk, zůstává skeptický.

Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:

Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 75 % účtů retailových investorů peníze.
U 61 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.

Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu

Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.

Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!

Pokud s Discordem teprve začínáte, připravili jsme pro vás také stručný návod, jak ho používat.

Líbil se vám tento článek?
1
0

Autor

Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.

O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.

Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií

„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat