FinexAkcieKonec Volkswagenu, Tesly a dalších? Čínské elektromobily mohou převálcovat trh
Konec Volkswagenu, Tesly a dalších? Čínské elektromobily mohou převálcovat trh
Čína se stává lídrem na trhu s elektromobily a překonává Japonsko v celosvětovém vývozu aut. S cenami začínajícími na 10 tisících dolarech plánují čínské automobilky jako BYD a NIO expanzi do USA a Evropy a možnou cenovou válku.
Téměř každý aspekt našeho života dnes zahrnuje čínské zboží – od elektroniky přes nábytek až po hračky.
Aby Čína získala náskok na rostoucím trhu s elektromobily (navzdory tomu, co říká cena akcií Tesla), zaměřuje se na další významnou kategorii výrobků – na ty, které se pohybují na čtyřech kolech.
V roce 2023 Čína předstihla Japonsko jako největší světový vývozce automobilů, a aby si toto místo udržela, plánuje prosazovat své levné elektromobily.
S využitím levnější pracovní síly, nižších výrobních nákladů a nižších nákladů na materiál mohou čínské automobilky jako BYD, NIO a XPeng nabízet vozy za cenu již od 10 tisíc dolarů – a pravděpodobně generovat miliardové roční příjmy tím, že k vozům vyráběným v Číně přilákají movitější zákazníky.
Čínské automobilky mají plány pro americký trh. NIO chce vstoupit na místní trh do roku 2025, zatímco BYD otevírá továrny v sousedním Mexiku – což je možná krok k tomu, aby se jeho Seagull za 10 tisíc dolarů dostal do Severní Ameriky.
Kromě cenové dostupnosti se mnoho čínských elektromobilů může pochlubit pokročilými funkcemi, delším dojezdem a blíží se k plné schopnosti autonomního řízení.
Generální ředitel BYD Americas prohlásil, že západní automobilky nejsou připraveny na čínskou konkurenci, a možná má pravdu.
V současné době se čínské elektromobily nemohou prodávat v USA kvůli obavám z regulačních opatření týkajících se čínských dotací a ekonomické bezpečnosti.
Pokud však najdou způsob, jak tato omezení obejít, mohly by způsobit chaos západním automobilkám – a potenciálně ohrozit pracovní místa v tomto průmyslu.
Čínské elektromobily mohou být až o 50 tisíc dolarů levnější než elektromobily vyrobené v USA nebo Evropě, což by mohlo výrazně podkopat ceny – a marže – tradičních výrobců automobilů.
Západní automobilky jsou kvůli převratnému potenciálu čínských elektromobilů v pohotovosti. Mnoho z nich vyvíjí levnější elektromobily před příchodem konkurence.
Minulý týden oznámil generální ředitel společnosti Stellantis, Carlos Tavares, plány na výrobu elektromobilu Jeep za 25 tisíc dolarů a připojil se tak ke společnostem jako General Motors a Volkswagen. Mohou však tradiční automobilky pod tlakem dravých podniků z Číny uspět?
I když by cílená cla mohla tradičním automobilkám dát šanci uspět, generální ředitel Tesly, Elon Musk, zůstává skeptický.
Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Mějte přehled o tom, co se děje na trzích!
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.
Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.