Největší digitální projekt v Česku, tak označuje generální ředitel Komerční banky Jan Juchelka významnou změnu v Komerčce. Cílem banky je povznést své služby a nabídku na zcela nový level kvality, a to primárně pro své klienty.
Vedení banky se v roce 2018 rozhodlo inovovat a nyní, v dubnu 2023, představuje novou éru bankovnictví. Co si pod tím můžeme představit a jak se změna dotkne klientů?
Co si představit pod novou érou bankovnictví?
Nová éra bankovnictví v podání Komerční banky zahrnuje nové produkty, nové aplikace a nové technologie. Jedná se o výraznou změnu v produktové nabídce pro klientelu banky. Banka proměnu staví na čtyřech pilířích:
1. Jednoduchost a srozumitelnost
Prvním z nich je jednoduchost a srozumitelnost, a to pomocí sjednocení rozhraní v mobilní aplikaci, v internetovém bankovnictví, ale i u bankéře na pobočce. Všechny klienty také jistě potěší, že nově bude stačit jedna aplikace, která zajistí vše, co klient od banky potřebuje.
Aplikace má název KB+ a jedná se o internetové a mobilní bankovnictví se stejným vzhledem a funkcemi. Již nebudete potřebovat dvě aplikace, protože KB+ zahrnuje i KB Klíč, prostřednictvím kterého probíhá ověřování plateb a přihlašování.
Obrovské zjednodušení přinese také sazebník, který má dnes více než 1 000 položek. Komerčka se jej rozhodla zjednodušit na naprosté minimum položek tak, aby byl co nejpřehlednější. V nové verzi se tak nachází pouze několik desítek položek.
Představitelé jsou také pyšní na to, že je v sazebníku zmíněná tato věta: “Vážený kliente, pokud vám nabízíme službu, která není v sazebníku, tak ji máte zdarma.“
Další novinkou jsou bankovní tarify, které zahrnují sady často používaných osobních produktů a služeb. Bankovní tarify jsou čtyři: Start (s vedením zdarma), Standard (za 39 Kč měsíčně), Komfort (za 89 Kč měsíčně) a Exclusive (za 169 Kč měsíčně).
Již jejich názvy prozrazují, že se jedná o “úroveň” balíčku, přičemž Start je základní balíček zahrnující 1 běžný účet a 1 debetní kartu. Naopak poslední Exclusive je tarif určený pro náročné uživatele s až 10 multiměnovými účty a až 10 debetními kartami.
2. Digitální a bezpapírová banka
Komerční banka nevytváří produkty, které nelze sjednat digitálně. Každý produkt a službu lze sjednat a modifikovat online. Toto je již celkem běžné, na českém trhu se můžeme setkat s mnoha bankami, jejichž produkty lze spravovat digitálně.
Vedení banky se ale rozhodlo, že chce mít Komerční banku naprosto bezpapírovou. To znamená, že opravdu nebudou používat žádný papír. Jedinou výjimkou je zástavní smlouva u hypotéky, kdy registr tento papír požaduje.
I toto ale v budoucnu banka plánuje zdigitalizovat. Banka klientům samozřejmě na požadavek smlouvu vytiskne, ale pouze na přání klienta. Samotná banka ji k ničemu nepotřebuje.
3. Asistence kdykoliv a kdekoliv
Vzhledem k tomu, že v České republice je stále oblibou navštěvovat pobočku, Komerčka vytvořila nový design poboček, kterých plánuje mít celkem 80. Cílem je, aby klienti mohli navštívit příjemné prostředí moderních poboček, kde na ně dýchne zcela nový koncept banky.
Další možností je KB na dálku, kdy se může klient prostřednictvím aplikace dovolat do kontaktního centra, kde mu již pomohou s řešením jeho potíží. Důležitým bodem tohoto třetího pilíře je, aby si klient mohl vybrat a banka mu byla k dispozici dle jeho přání.
4. KB Plus je plná inovací
Prvním bodem z inovací je multiměnový účet, na kterém můžete mít až 13 měn. Jedná se o jeden účet s více měnami, se kterým můžete platit v zahraničí a nemusíte řešit jejich konverzi. Směna na účtu probíhá během několika vteřin a účet lze snadno ovládat v aplikaci KB+. Multiměnový účet si můžete zvolit v rámci tarifu Standard, Komfort nebo Exclusive.
Další z inovativních novinek je možnost výběru vlastního čísla účtu, například podle narozenin nebo výročí svatby, což je součástí standardní služby. Účet si navíc můžete podle svých potřeb pojmenovat.
Třetím bodem je spořicí účet, jehož součástí je nově až 10 spořicích obálek. Ty si může klient pojmenovat a spořit si do nich podle vlastních preferencí. Navíc je k účtu ještě jedna obálka s názvem Železná rezerva, pomocí které chce banka klienty podpořit ve vytváření finančních rezerv.
Postupná změna a přechod na novou éru
Všechny změny a inovace bude banka zavádět postupně. Zatím se změnil vzhled přihlašovací stránky, který je pro celou Komerční banku sjednocený. V adresním řádku uvidíte https://login.kb.cz. Další změny budou přicházet krok po kroku, přičemž banka již předem hlásí, že celková přeměna a přechod na novou éru bankovnictví budou probíhat až 2 roky.
Postupovat bude po jednotlivých kategoriích klientů, přičemž nejprve osloví občanské klienty, dále segment malých firem, a následně i velké korporace. Pro stávající klienty se tedy zatím nic nemění, s případnými změnami je banka osloví. Mohou již ale začít uvažovat o tarifu, který si ze čtyřech zmíněných vyberou.
Veronika se více než pět let specializuje na analýzu bankovního sektoru a finančních produktů, přičemž na základě toho připravuje podrobné recenze bank a jejich portfolia. Její výzkum v oblasti financí je základem pro její práci na portálu Finex, kde se zaměřuje na poskytování aktuálních a srozumitelných informací, a zvyšování finanční gramotnosti.
Tuto osvětu považuje za klíčovou pro lepší budoucnost jednotlivců i společnosti, a věří, že finanční vzdělání je základem pro finanční nezávislost. Jejím cílem je přispívat k podpoře zájmu o peníze a investice, nabízet čerstvé perspektivy a pomoci čtenářům lépe se orientovat v komplexních finančních tématech.
“Nejlepší investicí je ta do vlastního vzdělání. A právě finanční gramotnost je klíčem k finanční nezávislosti.”
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.