Akcie společnosti Amazon patřily po celou dobu pandemie k nejvýkonnějším titulům. Od začátku roku 2020 do počátku července 2021 zdvojnásobily svou hodnotu. U společnosti velikosti Amazonu – tržní kapitalizace více než 1,5 bilionu dolarů – je podobný růst doslova impozantní.
Podíváme-li se však na výkonnost akcií Amazon za posledních 12 měsíců, uvidíme zcela jiný obrázek. Po nedávném oznámení hospodářských výsledků za Q2 2021 se jejich cena poměrně výrazně propadla. Akcie e-commerce giganta tak za poslední rok vykazují dokonce mírně zápornou výkonnost.
Vývoj ceny akcií Amazon za posledních 12 měsíců však neodráží základní fundamenty společnosti – v Q2 2021 Amazon vykázal 48% meziroční nárůst čistého zisku. Předchozí 4 kvartály pak vykázala společnost dokonce trojciferné nárůsty ziskovosti.
Rozpor mezi růstem ziskovosti a výkonností akcií vzbuzuje zájem o tyto populární akcie. Je možné, že by Amazon za současné situace nabízel investiční příležitost? Může být společnost v porovnání se svým potenciálem podhodnocená?
Analytici z Wall Street se zřejmě domnívají, že akcie maloobchodního giganta mohou mít vyšší hodnotu, než činí aktuálně obchodovaná cena. Všech 30 analytiků Wall Street, kteří v posledních 3 měsících nabídli 12měsíční cílové ceny pro Amazon, doporučuje nákup těchto akcií. Průměrná cílová cena přitom činí 4 214,13 dolaru, což je o 30 % vyšší hodnota oproti zavírací ceně akcií Amazon ze 17. 8. 2021 (3 241,96 dolarů). Nejoptimističtější odhad ceny na příštích 12 měsíců pak je stanoven dokonce na rovných 5 000 dolarů.
Jedná se pouze o odhady a investor by na ně neměl 100% spoléhat, spíše mohou poskytnout vodítko, kolik by společnost mohla nakonec stát. Lze však dojít k závěru, že tato čísla naznačují, že se zde nachází příležitost pro další růst. Tento závěr podporuje i stručná fundamentální analýza akcií.
Maloobchodně-digitální konglomerát se v současné době prodává za poměr ceny k tržbám (P/S ratio) 3,7. To je vysoká hodnota ve srovnání se zbytkem maloobchodu, ale ne ve srovnání s technologickým průmyslem. Jak asi tušíte Amazon začínal jako online maloobchodník, ale postupem času se jeho podnikání vyvíjí.
V současné chvíli většina zisků společnosti pochází z jejího podnikání v oblasti cloud computingu a digitální reklamy. Zdá se tak poměrně logické srovnávat ocenění Amazonu spíše s technologickým než maloobchodním odvětvím.
Jak můžete vidět v tabulce níže, ve srovnání se společnostmi, jako jsou Apple, Microsoft, Adobe nebo Salesforce se Amazon jeví jako levný.
Akcie Amazon si samozřejmě nezaslouží přesně stejné ocenění jako některé z akcií uvedených v tabulce, protože se nejedná o totožné podniky. Toto srovnání je však dalším vodítkem, které naznačuje, že by mohl být Amazon na současných úrovních poměrně atraktivně ohodnocen.
Kromě toho i ziskovost společnosti za posledních 12 měsíců vzrostla téměř o polovinu, akcie přitom na tento růst doposud adekvátně nereagovaly.
Vzhledem k tomu, že v současné době tvoří již více než 50 % provozního zisku společnosti cloudová služba AWS, Amazon si zaslouží ocenění technologického sektoru, které může ospravedlnit poměr P/S na úrovni 6 a možná i více. Tato úvaha tak má poměrně zřejmý závěr – akcie Amazon vypadají levně.
Jakým rizikům a výzvám Amazon čelí?
Jedním z důvodů, proč by někteří mohli být odrazeni od investice do tohoto technologického giganta, je jeho e-commerce činnost. Tato divize, na které Amazon vyrostl, jež stále tvoří podstatnou část celkových tržeb společnosti, téměř nevydělává.
Pouze mírné zvýšení nákladů by mohlo zlikvidovat její nízké ziskové marže. To je pravděpodobně nejvýznamnější riziko pro růst společnosti. Zpomalení v hlavní maloobchodní činnosti by mohlo mít negativní dopad na růst celého podniku. V takové situaci by akcie Amazonu téměř jistě stály méně.
Zda je Amazon skutečně podhodnocený či nikoliv musíte zhodnotit sami. Výše zmíněné informace však můžete využít jako námět k přemýšlení nebo odrazový bod k vlastní analýze. Navzdory riziku v oblasti e-commerce však akcie Amazon stojí za bližší zkoumání. Zvlášť pokud vezmete v úvahu, vývoj ceny akcií v posledních 12 měsících ve srovnání s růstem ziskovosti společnosti.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.