O investování a finanční trhy se zajímám od roku 2013. Krátce na to jsem se spálil jako aktivní day trader. Zaplacené „školné“ se mi však celkem vyplatilo. Vrhnul jsem se do studia a od roku 2017 dlouhodobě investuji, přičemž v rámci své strategie kombinuji pasivní a aktivní investiční přístup s výhradním zaměřením na akciové trhy.
Inspirací mi jsou především Warren Buffett a jeho učitel Benjamin Graham, z českých investorů pak Daniel Gladiš. Nabyté vědomosti se snažím předávat čtenářům, přičemž se nejraději věnuji textům o investičních strategiích, psychologii obchodování a analýzám jednotlivých akcií.
Amazon výsledky za Q2 2021 – Podnikání roste na správných místech, investoři přesto nejsou spokojení
Amazon koncem července oznámil výsledky hospodaření za druhé čtvrtletí. První z kvartálů, které jsou srovnávány s předchozím rokem, kdy lidé trávili více času doma a následně mnohem častěji využívali Amazon k nákupům. Na rozdíl od dalších technologických gigantů, jako byli Microsoft nebo Facebook, se mu nepodařilo překonat odhady analytiků v kategorii tržeb.
Vzhledem k tomu, že se ekonomiky po celém světě znovu otevírají, lidé tráví více času venku a nakupují v kamenných obchodech. Tento obrat pravděpodobně ztíží společnosti dosažení stejného tempa růstu tržeb jako loni. Zajímavé však je, že Amazon zrychlil růst tržeb ve dvou klíčových oblastech, které jsou nejziskovější.
Amazon roste v ziskových segmentech
Růst tržeb se zpomalil v oblasti e-commerce v Severní Americe i Evropě, kde provozní marže společnosti dosahují 4,7 %, resp. 1,2 %. Naproti tomu se růst tržeb zrychlil v segmentu Amazon Web Services, kde provozní marže činí 28,3 %. Přesto investory výsledky společnosti nepotěšily a cena akcií Amazon se den po jejich zveřejnění snížila o 7,5 %.
Tržby v segmentu, který zahrnuje reklamu, se pak v posledním čtvrtletí oproti předchozímu roku zvýšily o 83 %. Pokračuje tak trend zrychlujícího se tempa růstu příjmů z reklamy. Tento segment by potenciálně mohl být dalším lukrativním zdrojem příjmů a zisků Amazonu. Je zřejmé, že obchodníci touží po přístupu k více než 200 milionům členů prémiové služby Amazon Prime.
Investory výsledky Amazonu zklamaly
Jak bylo naznačeno výše, Amazon vykázal dvě oblasti, ve kterých došlo k výraznému zpomalení růstu – prodej na e-commerce platformě a objem nabízených služeb prodejců třetích stran, kteří nabízejí na platformě své produkty a služby. Tempo růstu prodeje na e-commerce platformě se snížilo ze 41 % v prvním čtvrtletí na 13 % ve druhém čtvrtletí. Stejně tak míra růstu služeb prodejců třetích stran klesla z 60 % v prvním čtvrtletí na 34 %.
Pokles tempa růstu se však dal očekávat. Nebylo realistické se domnívat, že by společnost mohla udržet zvýšený růst tržeb, který zaznamenala během pandemie. Investoři však doufali v mírnější zpomalení.
Amazon optimismus investorů dále utlumil tím, že ve třetím čtvrtletí odhadl růst tržeb v rozmezí 10 až 16 % a předpokládá provozní zisk pod úrovní z předchozího roku.
Několik příštích čtvrtletí by mohly být akcie Amazon poměrně volatilní. I když však opět zpomalí růst objemu realizovaných nákupů přes internet, dlouhodobý trend v rámci e-commerce je jasný. Amazon má navíc více ziskové segmenty podnikání – cloudové služby a online reklama – které zatím nevykazují známky zpomalení. Je snadné nechat se unést krátkodobými výkyvy, ale dlouhodobé trendy stále bezpochyby hrají ve prospěch akcií Amazon.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.