Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Amazon výsledky za Q2 2021 – Podnikání roste na správných místech, investoři přesto nejsou spokojení

Publikováno
Amazon výsledky za Q2 2021 – Podnikání roste na správných místech, investoři přesto nejsou spokojení
Zdroj: depositphotos.com

Amazon koncem července oznámil výsledky hospodaření za druhé čtvrtletí. První z kvartálů, které jsou srovnávány s předchozím rokem, kdy lidé trávili více času doma a následně mnohem častěji využívali Amazon k nákupům. Na rozdíl od dalších technologických gigantů, jako byli Microsoft nebo Facebook, se mu nepodařilo překonat odhady analytiků v kategorii tržeb.

Vzhledem k tomu, že se ekonomiky po celém světě znovu otevírají, lidé tráví více času venku a nakupují v kamenných obchodech. Tento obrat pravděpodobně ztíží společnosti dosažení stejného tempa růstu tržeb jako loni. Zajímavé však je, že Amazon zrychlil růst tržeb ve dvou klíčových oblastech, které jsou nejziskovější.

Zdroj: macrotrends.net
Vývoj tržeb společnosti Amazon od roku 2006.
Vývoj tržeb společnosti Amazon od roku 2006.

Amazon roste v ziskových segmentech

Růst tržeb se zpomalil v oblasti e-commerce v Severní Americe i Evropě, kde provozní marže společnosti dosahují 4,7 %, resp. 1,2 %. Naproti tomu se růst tržeb zrychlil v segmentu Amazon Web Services, kde provozní marže činí 28,3 %. Přesto investory výsledky společnosti nepotěšily a cena akcií Amazon se den po jejich zveřejnění snížila o 7,5 %.

Tržby v segmentu, který zahrnuje reklamu, se pak v posledním čtvrtletí oproti předchozímu roku zvýšily o 83 %. Pokračuje tak trend zrychlujícího se tempa růstu příjmů z reklamy. Tento segment by potenciálně mohl být dalším lukrativním zdrojem příjmů a zisků Amazonu. Je zřejmé, že obchodníci touží po přístupu k více než 200 milionům členů prémiové služby Amazon Prime.

Načítání
Načítání
Kupte si akcie Amazon Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Investory výsledky Amazonu zklamaly

Jak bylo naznačeno výše, Amazon vykázal dvě oblasti, ve kterých došlo k výraznému zpomalení růstu – prodej na e-commerce platformě a objem nabízených služeb prodejců třetích stran, kteří nabízejí na platformě své produkty a služby. Tempo růstu prodeje na e-commerce platformě se snížilo ze 41 % v prvním čtvrtletí na 13 % ve druhém čtvrtletí. Stejně tak míra růstu služeb prodejců třetích stran klesla z 60 % v prvním čtvrtletí na 34 %.

Pokles tempa růstu se však dal očekávat. Nebylo realistické se domnívat, že by společnost mohla udržet zvýšený růst tržeb, který zaznamenala během pandemie. Investoři však doufali v mírnější zpomalení.

Amazon optimismus investorů dále utlumil tím, že ve třetím čtvrtletí odhadl růst tržeb v rozmezí 10 až 16 % a předpokládá provozní zisk pod úrovní z předchozího roku.

Několik příštích čtvrtletí by mohly být akcie Amazon poměrně volatilní. I když však opět zpomalí růst objemu realizovaných nákupů přes internet, dlouhodobý trend v rámci e-commerce je jasný. Amazon má navíc více ziskové segmenty podnikání – cloudové služby a online reklama – které zatím nevykazují známky zpomalení. Je snadné nechat se unést krátkodobými výkyvy, ale dlouhodobé trendy stále bezpochyby hrají ve prospěch akcií Amazon.

Líbil se vám tento článek?
4
0

Autor

O investování a finanční trhy se zajímám od roku 2013. Krátce na to jsem se spálil jako aktivní day trader. Zaplacené „školné“ se mi však celkem vyplatilo. Vrhnul jsem se do studia a od roku 2017 dlouhodobě investuji, přičemž v rámci své strategie kombinuji pasivní a aktivní investiční přístup s výhradním zaměřením na akciové trhy.
Inspirací mi jsou především Warren Buffett a jeho učitel Benjamin Graham, z českých investorů pak Daniel Gladiš. Nabyté vědomosti se snažím předávat čtenářům, přičemž se nejraději věnuji textům o investičních strategiích, psychologii obchodování a analýzám jednotlivých akcií.

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 76 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Při investování a obchodování hrozí ztráty. Vaše investice mohou stoupat i klesat a můžete získat zpět méně, než jste investovali.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Investování zahrnuje rizika ztrát.‎