Oblast e-commerce dosáhla během pandemie obrovského růstu. Společnosti jako Amazon, Etsy nebo MercadoLibre zaznamenaly obrovské růsty tržeb díky zvýšenému objemu online obchodu. Podobně se vedlo i jihokorejskému maloobchodníkovi, Coupangu, který dominuje domácímu trhu s e-commerce. Společnost vstoupila na akciový trh prostřednictvím IPO 11. března 2021 a netajila se ambicemi ohrozit dokonce celosvětovou dominanci Amazonu.
Podobně jako celé řadě jiných akcií se ani akciím Coupang po IPO nedaří příliš dobře. Upisovací cena společnosti byla stanovena na 35 dolarů za akcii, než však byla uspokojena poptávka na neveřejném trhu, cena výrazně vzrostla a akcie vstupovaly na burzu za cenu 49 dolarů.
Ještě během prvního dne obchodování se jejich cena vyšplhala až na 69 dolarů a první obchodní den pak zavíraly lehce nad hranicí 63 dolarů za akcii.
Dnes se však akcie Coupang obchodují o 40 % níže, přestože společnost za Q1 2021 zveřejnila velmi pozitivní výsledky hospodaření. Obchodují se tak nyní akcie Coupang se slevou? Může být nyní čas je nakoupit?
Co investorům prozradily hospodářské výsledky?
Společnost Coupang zveřejnila své hospodářské výsledky za Q1 2021 druhý týden v květnu. Celkové tržby společnosti za Q1 vzrostly meziročně o 74 % na 4,2 miliardy dolarů. O něco menším tempem pak rostl i počet aktivních zákazníků – o 21 % na 16 milionů. Pokud k rostoucímu počtu aktivních zákazníků připočteme i růst tržeb na jednoho zákazníka, které se meziročně zvýšily o 44 %, můžeme dospět k závěru, že korejští spotřebitelé velmi oceňují nízké ceny, široký výběr a rychlé dodání zboží, které jim e-commerce platforma Coupang nabízí.
Přestože však vykázaný růst vypadal velmi slibně, Coupang zaznamenal čistou ztrátu ve výši 295 milionů dolarů, což není zrovna výsledek, který chce investor u společnosti vidět.
Velká část této ztráty však byla způsobena jednorázovými výdaji spojenými se vstupem na burzu. Kromě toho pak ztráta ukazuje na to, že Coupang veškeré krátkodobé zisky reinvestuje zpět do podnikání a budování své komplexní logistické a technologické infrastruktury.
Existuje však riziko, že Coupang tímto přístupem, kterým se velmi podobá Amazonu, v příštích letech nedosáhne ziskovosti. Investoři by tak měli především sledovat objemy hotovosti, které bude ze svých provozních aktivit společnost v příštích letech schopná generovat.
Kromě hlavní činnosti – e-commerce – pak společnosti v Q1 2021 výrazně vzrostly i tržby ze segmentu “ostatních výnosů”. To představuje především tržby za logistické služby – rozvoz potravin a online reklamu.
Jihokorejská společnost dále investuje spoustu peněz do rozvoje své platební aplikace Coupang Pay a do platformy pro streamování videa Coupang Play. Tyto oblasti podnikání jsou momentálně spíše černou dírou na peníze, ale investoři by v budoucnu měli sledovat růst tržeb i z těchto segmentů podnikání. Budou tak moci vyhodnotit, zda se Coupang posouvá dále od čistě e-commerce byznys modelu, který necharakterizuje příliš vysoká zisková marže.
Coupang má otevřené příležitosti pro další výrazný růst
S více než 4 miliardami dolarů hotovosti a minimálním dluhem má Coupang poměrně dost prostředků na investice do dalšího růstu. Jen v Q1 2021 utratila společnost téměř 150 milionů dolarů na kapitálové výdaje.
Coupang vlastní již více než 2,3 milionů čtverečních metrů skladových ploch, což mu dává výraznou konkurenční výhodu oproti jakékoliv další e-commerce společnosti, která by se mu snažila v Koreji konkurovat nízkou cenou.
Tato výhoda přináší Coupangu možnost dodávat svým korejským zákazníkům většinu objednaného zboží už do 7 hodin ráno druhého dne.
Dostatek volného kapitálu navíc společnosti umožňuje nadále tuto výhodu na domácím trhu rozšiřovat. Coupang má přitom stále “pouze” 16 milionů zákazníků (jihokorejská populace čítá 52 milionů lidí), takže má na svém domácím trhu stále hodně prostoru pro růst.
Pro investory však nakonec bude nejvíce důležité, zda bude schopný svůj byznys model rozšířit i na mezinárodní úrovni – a vedení společnosti už tyto plány jasně deklarovalo. Není zatím známo, kam konkrétně, ale pravděpodobně by se jednalo o další státy v jihovýchodní Asii.
Jak je na tom společnost z hlediska ocenění?
Coupang má v současné době tržní kapitalizaci okolo 58 miliard dolarů, jeho akcie se tak nyní obchodují za zhruba 4násobek tržeb (P/S ratio = 4,17). Cenu akcií samozřejmě nelze měřit ukazatelem P/E, neboť společnost zatím nevykazuje ziskovost. P/S ratio pod úrovní 5 lze považovat za rozumné, pokud se jedná o softwarový průmysl, který charakterizují vysoké marže. Nezapomeňte však, že Coupang má nízkou hrubou marži – každý dolar, který inkasuje na tržbách, přinese jen malý zisk.
To však neznamená, že by se nutně jednalo o špatnou investici, pouze se stále obchoduje s prémiovým oceněním ve vztahu k budoucím potenciálním ziskům.
Pokud však věříte ve schopnost Coupangu dále růst, díky jeho konkurenční výhodě v podobě rozsáhlé logistické sítě, mohlo by být chytrým krokem zařadit akcie Coupang do svého watchlistu a vyčkat, zda jejich cena neklesne ještě více.
Poznámka
TIP: Pokud vás zajímají IPO, navštivte také naši rubriku IPO, kde najdete všechny důležité informace, kalendář IPO a také nejnovější zpravodajství.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.