Ačkoliv v České republice vzniká řada technologických společností, povětšinou jsou akvírované nějakým velkým zahraničním hráčem a o úpisu na pražské burze nemůže být ani řeč. Jinak tomu však je v případě společnosti HARDWARIO, která ve dnech 4. – 18. 10. upisuje své akcie na trhu START.
Společnost hodlá nabídnout k obchodovánícelkem 2 870 000 kusů akcií, reprezentující 20% podíl ve společnosti.
Společnost by ráda za pětinový podíl inkasovala 40 – 70 milionů korun, což by celý podnik ocenilo na 200 – 350 milionů korun. Během emise dojde k rovnoměrnému poklesu podílů stávajících akcionářů společnosti, kterým zůstane doposavad držený počet akcií.
Největšími akcionáři HARDWARIA jsou zakladatelé a vrcholní manažeři společnosti – generální ředitel Alan Fabik, Pavel Hübner a Tomáš Morava. Kromě nich drží minoritu v HARDWARIU také přední český dodavatel softwaru společnost eMan. Tyto čtyři entity by měly po primárním úpisu akcií na trhu START držet ve společnosti přibližně 58% podíl. Dále drží ve společnosti drobné podíly 160 retailových investorů, kteří do podniku investovali prostřednictvím crowdfundingové platformy Fundlift. Jejich podíl by měl po úpisu akcií činit dohromady cca 22 %.
Proč byste měli uvažovat o investici do akcií HARDWARIO?
HARDWARIO je česká technologická společnost, která od svého vzniku v roce 2016 působí ve velmi inovativní oblasti IoT (Internet of Things – Internet věcí). Jednoduše řečeno navrhuje a vyrábí chytrá zařízení, která využívají pro přenos informací moderní bezdrátovou technologii – LPWAN. Ve své podstatě se jedná o připojování již existujících věcí – výrobní linka, kombajn do světa internetu.
Produkty společnosti nalézají uplatnění v řadě průmyslových odvětví od správy budov, přes zdravotnictví až po zemědělství. IoT zařízení HARDWARIO zákazníci společnosti využívají k monitorování efektivity výroby, spotřeby energií a řadě dalších aplikací, díky kterým snižují vlastní provozní náklady.
Společnost již otevřela první zahraniční pobočky v USA, Spojeném království a Polsku a mezi odběratele jejích produktů patří nejenom české společnosti typu Škoda Auto, ale například i Coca-Cola, Vodafone nebo dánské Lego. Společnost byla založena dvěma bývalými zaměstnanci Jablotronu, kteří se doposud aktivně podílejí jak na strategickém, tak provozním směřování společnosti.
Oblast IoT obecně je odvětvím s výrazným růstovým potenciálem, přičemž HARDWARIO má minimálně v rámci českého trhu díky více než 6 letům fungování výrazný náskok před svými konkurenty. Společnost disponuje vlastní technologií – hardwarem i softwarem – kterou lze upravit na míru potřebám každého konkrétního zákazníka.
HARDWARIO řečí čísel
Společnost lze stále považovat za růstový technologický start-up. Ve velmi dlouhém horizontu by však zakladatelé rádi dosáhli se společností statutu dividendové akcie. Vzhledem k tomu, že HARDWARIO působí na trhu pouhých 6 let, aktuální tržby společnosti se pohybují pod hranicí skromných 20 milionů korun. Dle smělých odhadů managementu by však HARDWARIO mělo dosáhnout do roku 2026 obratu ve výši 200 milionů korun.
Jakým způsobem chce vedení tohoto cíle dosáhnout? Společnost považuje oblast IoT za odvětví s téměř neomezeným potenciálem, přičemž své aktivity hodlá rozvíjet především v zahraničí.
K tomu by mělo posloužit i 40 procent kapitálu, který bude v průběhu IPO získaný. Dalších 40 procent z vybraného kapitálu by mělo připadnout na posílení skladových zásob a zbylá pětina by měla být investována do vývoje produktů a zlepšení podpory stávajících zákazníků.
Díky mezinárodní expanzi by společnost chtěla do 5 let zvýšit počet stávajících zákazníků ze 37 na 60, přičemž každý z partnerů by HARDWARIU měl přinést průměrně 100 tisíc EUR ročně.
Chcete neustále vědět, co se děje na trzích?
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru, který vám budeme jednou týdně posílat. Z něj se dozvíte to nejdůležitější, co se za poslední týden na finančních trzích stalo a neuteče vám nic podstatného. Chcete-li odebírat náš pravidelný newsletter a mít všechny důležité informace ve své emailové schránce, připojte se vyplněním formuláře níže.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.