Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Hello bank! končí. Proč v Čechách uzavírá své pobočky a co bude s jejími klienty?

Publikováno
Hello bank! končí. Proč v Čechách uzavírá své pobočky a co bude s jejími klienty?
Zdroj: hellobank.cz

Na svých webových stránkách Hello bank! informovala své klienty a širokou veřejnost, že od pondělí (3. 4. 2023) přestává přijímat nové klienty. Tato pobočka francouzské banky BNP Paribas v Čechách působila již od roku 1997 a to pod názvem Cetelem. V roce 2017 banka ovšem změnila své jméno na stávající Hello Bank! a s ním i svůj business model, který se v předchozích letech specializoval především na poskytování spotřebitelských úvěrů.

Banka svůj odchod z České republiky odůvodnila tím, že se jí zde nepodařilo prosadit tak, jak očekávala. Kvůli neadekvátní výkonnosti banka nemohla provádět další rozvojové investice, například do IT, s cílem získat si konkurenceschopnější postavení na trhu.

Tomáš Pfeiler (Cyrrus): “Mateřská BNP Paribas zřejmě dospěla k závěru, že operace banky nedávají z byznysového hlediska smysl. Jde tedy o rozhodnutí, které souvisí spíše s optimální alokací kapitálu. Tento krok nemá absolutně nic společného s peripetiemi okolo amerických peněžních ústavů.

Co bude se současnými klienty?

Již po tomto ohlášení se vyrojily spekulace nad tím, že by banku měla převzít Česká spořitelna, ovšem ani jedna ze stran tento krok nepotvrdila. Vklady klientů na spořicích a běžných účtech mají být i nadále úročeny podle platných smluvních podmínek. Výhody úročení budou moci klienti využívat do té doby, než od Hello Bank! obdrží výpověď smlouvy.

Proces ukončení podnikatelské činnosti v ČR by měl být postupný. Tato situace se týká zhruba 300 tisíc klientů, kteří mají u banky otevřené své účty. V tomto směru byla tato banka jednou z nejmenších na českém trhu. Pro porovnání například Česká spořitelna měla ke konci roku 2022 více jak 4,5 milionu klientů. Na druhém místě v počtu klientů je ČSOB s 4,3 miliony klientů.

Líbil se vám tento článek?
8
1

Autor

Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.

Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 76-78 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 68 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Investování zahrnuje rizika ztrát.‎