Oficiálně je nejlépe placeným CEO Chad Richison, který stojí ve vedení americké společnosti Paycom. Podle Forbes by však na jeho místě měl stát CEO Tesly Elon Musk, který si měl v minulém roce přijít celkem na 11 miliard dolarů.
Elon Musk v minulém roce vydělal 11 miliard dolarů
Většina žebříčků označila za nejlépe placeného CEO Chada Richisona, generálního ředitele Paycomu (NYSE: PAYC), který si měl v minulém roce ke svému jmění přičíst 211 milionů dolarů. Podle Forbes by ale na jeho místě měl být CEO Tesly Elon Musk, který si měl přijít (po odečtení všech nákladů) na 11 miliard dolarů, a to díky opcím získaným před koncem minulého roku.
Konečně se mu tak vyplácí jeho dohoda z roku 2018, kdy mu Tesla (NASDAQ: TSLA) přislíbila právo na nákup 101,2 milionů akcií za cenu 70 dolarů na akcii (v současnosti se obchodují okolo 600 dolarů na akcii). Ty jsou rozděleny do 12 tranší, které jsou postupně uvolňovány při dosažení předem stanovených milníků.
Čtyři tranše byly uvolněny v minulém roce poté, co Tesla dosáhla hned několika milníků v oblasti tržní kapitalizace a výnosů, díky čemuž rekordně vzrostla i cena jejich akcií. Tím se čisté jmění Elona Muska rekordně zvýšilo a od minulého března vzrostlo z 24,6 miliard dolarů na 165,7 miliard dolarů, přičemž je v současnosti považován za třetího nejbohatšího člověka na planetě (čtěte také:jak moc během pandemie zbohatli ti nejbohatší lidé světa).
Jak již bylo zmíněno pro uvolnění jednotlivých tranší je nutné, aby Tesla dosáhla předem stanovených milníků, které zahrnují růst tržní kapitalizace, výnosů a upraveného EBITDA. Tržní kapitalizace má být podle dohody porovnávána podle měsíčního průměru, který by měl minimálně vzrůst o 50 miliard dolarů.
Tuto hranici Tesla v minulém roce hravě překonala, když její tržní kapitalizace vzrostla o více než 650 miliard dolarů. V návaznosti na to dosáhly její roční výnosy na 20 miliard dolarů a upravené EBITDA meziročně vzrostlo z 1,5 miliardy dolarů na 4,5 miliardy dolarů.
I přesto většina žebříčků nepovažuje Muska (více o jeho životu a kariéře) za nejlépe placeného CEO, a to pravděpodobně kvůli jedné z podmínek, která mu nařizuje, aby nakoupené akcie držel minimálně po dobu pěti let. Ve výsledku tedy nemůže dané akcie proměnit v peníze a analytici tak tuto sumu nepovažují za rozhodující. To však nemění nic na faktu, že při současné ceně akcií Tesly (nehledě na další možný růst), si Musk přijde přibližně na 67,9 miliard dolarů.
Milovnice a nadšenkyně do financí, investování a kryptoměn. O finančních, ale i technologicky laděných tématech píše již od roku 2016. Kromě akciových trhů s nadšením sleduje nejnovější trendy v oblasti startupů, ale i velkých hráčů v široké škále odvětví od e-commerce a AI až po elektromobilitu nejen ve světě, ale i v našem malém českém rybníčku.
Nikola se však věnuje i tématům spojených s bankovnictvím, pojišťovnictvím či půjčkami, jejichž recenzování věnuje podstatnou část svého času. Ve všech případech jí však záleží na tom, aby si její texty našly cestu nejen ke zkušeným čtenářům a investorům, ale i úplným nováčkům ve světě financí.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.