Inflace poroste i v příštím roce, což bude mít za následek rekordní zdražování prakticky veškerého zboží a služeb. Hned začátkem roku by se výše inflace měla vyšplhat téměř na 8 %, což bude nejvíce od roku 2008. Stát však nabízí možnost pojistit se proti tomuto růstu prostřednictvím Dluhopisů republiky, do kterých můžete investovat do 23. prosince.
Řešením jsou protiinflační dluhopisy
Nejlepší obranou před inflací je nepochybně investování, díky kterému můžete své finance zhodnotit i o desítky procent. Většina klientů bank bohužel vsází pouze na spořící účty či termínované vklady, u kterých se sice zvýšila úroková sazba, ale i přesto nedokážou čelit neúprosné inflaci.
Proto je třeba hledat mnohem efektivnější alternativy, které vám nabídnou nízké riziko a zároveň i vysoké zhodnocení. Východisko z této situace může nabízet samotný stát, a to konkrétně Ministerstvo financí. To nabízí protiinflační dluhopisy s názvem Dluhopisy republiky, které vám zaručí, že výše zhodnocení bude téměř odpovídat míře inflace.
Zájemci o dluhopisy mají čas do 23. prosince, do kdy o ně musí nejen požádat, ale také je uhradit. Učinit tak mohou buď online nebo na jedné z poboček ČSOB. Všem žadatelům budou dluhopisy předány 1. ledna.
Podle dat Ministerstva financí je zájem o Dluhopisy republiky několikanásobně vyšší než v minulých letech. Odborníci se navíc obávají, že by se mohlo jednat o poslední nabídku těchto dluhopisů, a to především kvůli rychle rostoucí inflaci. Ve výsledku by se totiž státu mohla výplata výnosů na dluhopisech pořádně prodražit.
Inflace poroste i nadále
V říjnu letošního roku se inflace pohybovala okolo 5,8 procent, což však byla jen předzvěst jejího rychlého růstu. Začátkem roku bychom mohli být svědky největšího růstu inflace od roku 2008. Její výše by se měla vyšplhat až na 8 %, přičemž by mohla začít klesat až koncem příštího roku.
To bude mít samozřejmě vliv na výnosy z dluhopisů, které se řídí výší inflace v říjnu roku, kdy je vyplácen. Podle odhadů by se v danou dobu měla inflace pohybovat okolo 5 %. Zhodnocení u Dluhopisů republiky tedy bude stále vyšší než u běžných spořících produktů.
Milovnice a nadšenkyně do financí, investování a kryptoměn. O finančních, ale i technologicky laděných tématech píše již od roku 2016. Kromě akciových trhů s nadšením sleduje nejnovější trendy v oblasti startupů, ale i velkých hráčů v široké škále odvětví od e-commerce a AI až po elektromobilitu nejen ve světě, ale i v našem malém českém rybníčku.
Nikola se však věnuje i tématům spojených s bankovnictvím, pojišťovnictvím či půjčkami, jejichž recenzování věnuje podstatnou část svého času. Ve všech případech jí však záleží na tom, aby si její texty našly cestu nejen ke zkušeným čtenářům a investorům, ale i úplným nováčkům ve světě financí.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.