FinexAnalýzyCoca-Cola, Pepsi a Monster. Jak vydělat na akciích vašeho oblíbeného nápoje?
Coca-Cola, Pepsi a Monster. Jak vydělat na akciích vašeho oblíbeného nápoje?
Nápojový segment v posledních letech vykazuje stabilní růst. Kde hledat příležitosti a na čem stavět investiční rozhodnutí? To se dočtete v tomto článku.
Investoři se za každou cenu snaží nakoupit levné akcie, aby je po čase prodaly za vyšší cenu. Ale kdy nastává ten správný čas pro prodej?
Rozluštit tuto záhadu může investorům pomoci určitý vztah, který mají k akcii, nebo k produktům, které akciová společnost prodává.
V tomto článku se podíváme na 3 velmi známé představitele nápojového segmentu, na kterém si můžeme představit investiční techniku částečné zainteresovanosti.
Ona zainteresovanost do byznysu společnosti, do které chcete investor investovat, je velkou výhodou.
Například investor pracující v nápojovém segmentu má povědomí o aktuálních trendech nebo o spotřebě nápojů, čímž mnohem lépe dokáže svou investici časovat a řídit.
Podobné informace může investor získat i jako dlouhodobý spotřebitel, což může opět výrazně usnadnit vhled do zákulisí společnosti, jejích prodejů a tržeb. Samotný nápojový segment k využití těchto informací velmi svádí.
Co se týče výkonnosti segmentu, tak si většina jeho představitelů vede velmi dobře a v čase vykazuje buď růst, nebo jsou jejich akcie schopny si alespoň udržet svou hodnotu. V posledních třech letech jsou nejvýkonnější akcie Molson Coors a akcie Pepsi.
Tržby této společnosti jsou v čase mírně rostoucí. Coca-Cola vykázala meziroční růst tržeb 6,4 %. V roce 2024 jsou očekávány tržby na shodné hodnotě jako v loňském roce, tedy 45,8 miliardy USD.
Pro rok 2025 se očekávají tržby 48,22 miliardy USD. Společnost také nově zvýšila svou dividendu na kvartální hodnotu 0,46 USD.
Akcie Coca-Cola se obchodují v dlouhodobém měřítku nad hodnotou rostoucí trendové čáry. Ovšem od vzniku cenových maxim v roce 2022 dochází k oslabování ceny akcií.
Predikovat budoucí směr je v tomto případě velmi složité, protože cenový graf nenabízí žádné zřetelné supportní ani rezistentní úrovně.
I tržby této společnosti mají v čase růstovou tendenci s posledním meziročním navýšením o 5,88 %.
S růstem tržeb se počítá i v roce 2024, kdy analytici vyhlížejí hodnotu 95,25 miliardy USD a pro rok 2025 se očekávají tržby na hodnotě 99,73 miliardy USD. Tato společnost patří k dividendovým králům (stejně jako Coca-Cola) a vyplácí kvartální dividendu 1,27 USD za akcii.
Stabilní cenový růst je pro akcie Pepsi typický. Akcie se obchodují v trendovém kanále, který rovněž nedisponuje žádnými výraznými S/R úrovněmi.
V současné době se akcie nacházejí na spodní hraně rostoucího kanálu, což může znamenat buď odraz zpět do dlouhodobého trendu, případně jeho průraz na nižší hodnoty. Akcie se také obchodují výrazně nad hodnotou nejvyššího volume.
Tržby této společnosti rostou nejrychlejším tempem ze zde uvedených společností. Monster vykázal meziroční růst tržeb 11,24 % a v tomto tempu by se mělo pokračovat i v nadcházejících letech.
Pro rok 2024 se predikují tržby na hodnotu 7,16 miliardy USD a pro rok 2025 na 8 miliard USD. Společnost Monster ovšem nevyplácí dividendu.
Akcie Monster se obchodují velmi daleko od svého volume, což může predikovat budoucí cenovou stagnaci a vytvoření nové férové hodnoty. Akcie se jinak obchodují v rostoucím trendovém kanálu, rovněž s absencí S/R zón.
I u těchto akcií může investory zajímat odraz od trendové čáry směrem do růstu, zatímco obchodníci mohou vyhlížet průraz trendové čáry a pokles akcií na nižší hodnoty.
Závěr
Investoři do nápojových akcií mají výhodu, že mohou využít informace získané z pohledu spotřebitele, čímž mohou lépe odhadnout okamžik nákupu nebo prodeje akcií.
Nápojový segment v horizontu posledních tří let roste. Nejvyšší výkonnost podávají akcie společnosti Molson Coors, zatímco ve výrazném cenovém propadu se nacházejí akcie společnosti Boston Beer.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.
Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.