Hodnotové akcie v indexu S&P 500 letos dosahují lepších výsledků než jejich růstové protějšky. Analytici si však přesto myslí, že by bylo chybou se s některými z nich rozloučit příliš brzy.
Analytici tvrdí, že sedm akcií v indexu S&P 500 Pure Value – včetně komunikační společnosti Dish Network a energetických firem jako Marathon Oil a Baker Hughes – je připraveno v příštích 12 měsících vzrůst o 40 % a více.
Být hodnotovou akcií je stále složitější. Ocenění hodnotových akcií se ve srovnání s oceněním růstových akcií v indexu S&P 500 zvýšilo. To ubírá na jejich nejlákavějším atributu a tím je nízká cena. Navíc některé z hodnotových akcií indexu S&P 500, které se analytikům líbí nejvíce, klesly. A to není dobré znamení, protože v letošním roce se hodnotovým akciím dařilo výrazně lépe než růstovým akciím.
“I po červencovém 9% růstu považujeme americký akciový trh za značně podhodnocený, obchoduje se s 11% diskontem,” uvedl Dave Sekera, hlavní tržní stratég společnosti Morningstar. Hodnotové a růstové akcie jsou podle něj stále stejně podhodnocené.
Růst důležitosti hodnotových akcií v indexu S&P 500
V mnoha ohledech byl letošní rok rokem hodnotových akcií. V indexu S&P 500 nyní dokonce převažují nad růstovými akciemi.
Díky letošnímu více než 10% poklesu indexu S&P 500 je nyní v indexu 118 akcií považovaných za čistě “levné” hodnotové akcie. To je zhruba dvakrát více než pouhých 56 čistě růstových akcií. A také z hlediska výkonnosti se hodnota drží lépe. Burzovně obchodovaný fond SPDR S&P 500 Value ETF letos klesl pouze o 7,52 %. To je méně než polovina letošního 19% poklesu fondu SPDR S&P 500 Growth ETF.
Jediným světlým bodem na trhu jsou navíc akcie s vysokými dividendami, které jsou obvykle hodnotovými tituly. Všech osm hlavních amerických diverzifikovaných ETF, které letos stále rostou, se zaměřuje na dividendy. Nejlepším diverzifikovaným ETF je letos WisdomTree US High Dividend, který vzrostl o téměř 3 %.
V letošním roce je přitom jasně vidět frustrace investorů z tradičních růstových akcií (i když analytici si myslí, že právě teď je čas některé z nich koupit). Není tak divu, že řada investorů hledá bezpečnější aktiva, do kterých by vložili své peníze. A někteří drobní střadatelé uvažují dokonce o spořicích účtech jako o alternativě k dlouhodobému investování. Analytici si však stále myslí, že některé hodnotové akcie stojí za to nakoupit.
Favorit analytiků mezi hodnotovými akciemi: Dish Network
Problémem hodnotových akcií je, že při čekání než dosáhnou na svou spravedlivou cenu, můžete přijít o spoustu peněz. A to byl případ poskytovatele satelitní televize Dish Network. Akcie se letos propadly o více než 40 % na 19,19 dolaru za akcii. Analytici jsou však stále přesvědčeni, že tyto akcie budou za 12 měsíců stát 44,35 dolaru. Pokud je to pravda, znamenalo by to více než 130% nárůst.
Analytici sice společnosti věří, ale fundamenty Dish Network stále vypadají slabě. Předpokládá se, že zisk této hodnotové akcie letos klesne o více než 30 % a v roce 2023 o přibližně 29 %.
Jedná se tak čistě o sázku na nízké ocenění, akcie se obchoduje za pouhý 5,9násobek zisku. Analytici se zřejmě domnívají, že slabá výkonnost podniku je již do ceny promítnuta.
Další hodnotové akcie, které se analytikům líbí
Ne všechny hodnotové akcie, které se analytikům líbí, letos klesly. Energetické akcie jsou příkladem rostoucích hodnotových akcií, které mají analytici rádi.
Vezměme si například společnost Marathon Oil. Její akcie letos vzrostly o více než 32 % na 21,83 dolaru. Analytici se však stále domnívají, že akcie mají šanci na další 46% růst, aby dosáhly cílové ceny 31,92 dolaru za akcii. Silné jsou i fundamenty. Jen v letošním roce se zisk společnosti Marathon zvýšil o více než 195 %.
Podobně je na tom další energetická společnost Baker Hughes. Její akcie letos vzrostly o 0,9 % na 24,27 dolaru. Analytici se však stále domnívají, že v příštích 12 měsících zamíří o 45 % výše na 35,26 dolaru. Zisk společnosti by měl letos vzrůst o téměř 60 %.
Pamatujte, že analytici nemají vždy pravdu. Při nákupu akcií je rozumné řídit se osvědčenými pravidly a provádět vlastní fundamentální a technickou analýzu. Je však také důležité vědět, že i nyní můžete najít příležitosti.
Chcete neustále vědět, co se děje na trzích?
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru, který vám budeme jednou týdně posílat. Z něj se dozvíte to nejdůležitější, co se za poslední týden na finančních trzích stalo a neuteče vám nic podstatného. Chcete-li odebírat náš pravidelný newsletter a mít všechny důležité informace ve své emailové schránce, připojte se vyplněním formuláře níže.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.