Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.
V posledních dnech se objevují případy podvodného zneužití našeho jména. Pokud vás někdo kontaktuje jménem Finex.cz s investiční nabídkou, možností výdělku nebo žádostí o osobní údaje, jedná se o podvod. My zákazníky a čtenáře takto nikdy nekontaktujeme. Více informací najdete v našem článku zde.
Tesla už není dominantním výrobcem elektromobilů. Cenovou válku proti čínské konkurenci nemůže vyhrát. Může jít přesto o perspektivní titul?
Tesla, donedávna dominantní výrobce elektromobilů, čelí kvůli rostoucí konkurenci a měnícím se preferencím zákazníků velkým výzvám.
Nedávné údaje o prodejích ukázaly, že společnost byla v posledním čtvrtletí loňského roku překonána čínským konkurentem BYD, což představuje významný zlom v odvětví elektromobilů.
Konkurenci tvoří nejen další začínající výrobci elektromobilů, ale na trh s elektromobily vstupují i zavedené automobilky.
Spotřebitelské prostředí a stejně tak obliba elektromobilů se vyvíjí. Tradičně vyšší ceny elektromobilů a vysoké úrokové sazby nutí spotřebitele přehodnotit své možnosti a někteří se rozhodují pro cenově dostupnější vozidla na spalovací pohon.
V reakci na zmírnění poptávky Tesla v roce 2023 agresivně snížila ceny svých vozů v průměru o 25 % s cílem stimulovat zájem o její vozy. Tato strategie však měla negativní dopad na ziskovost a prodeje nevzrostly tak, jak si v Tesle představovali.
Dynamika trhu viditelně ovlivnila akcie Tesly, které od začátku letošního roku klesly o 23 %.
Hospodářské výsledky společnosti za celý rok 2023 sice ukázaly meziroční nárůst počtu dodaných vozů o 38 % a Tesla dodala rekordní množství 1,8 milionu vozů, ale tento růst byl nejpomalejší od covidového roku 2020.
Analytici navíc nyní předpovídají další zpomalení růstu na pouhých 22 % – odhadují, že automobilka v roce 2024 dodá 2,2 milionu vozidel.
Navzdory těmto problémům Tesla aktivně realizuje růstové strategie, včetně uvedení cenově dostupnějšího modelu elektromobilu, který by se měl začít vyrábět v roce 2025 a jehož cena by mohla být 25 tisíc dolarů.
Cílem tohoto kroku je rozšířit atraktivitu značky pro širší okruh zákazníků, pro které může být současná modelová řada finančně nedostupná.
Kromě výroby vozidel stojí Tesla v čele vývoje samořídícího softwaru a do roku 2027 plánuje uvést na trh humanoidního robota známého jako Optimus.
Getting my daily steps in pic.twitter.com/cEE4RBNdfo
— Tesla Optimus (@Tesla_Optimus) February 24, 2024
Společnost také rozšiřuje své podnikání v oblasti solární energie a skladování baterií, která vykazuje silný růst.
Akcie Tesly jsou oproti svému historickému maximu o 52 % níže, pro dlouhodobé investory by to mohla být zajímavá příležitost.
Zároveň současné tržní ocenění může být atraktivní pro ty, kteří jsou ochotni držet svou investici po delší dobu. Poměr ceny k zisku (P/E) se však stále pohybuje kolem 46 bodů, což je na poměry v automobilovém průmyslu extrém – i když na poměry Tesly celkem nízko.
Výše P/E poměru vybraných automobilek | |
Tesla | 46,2 |
Volkswagen | 4,4 |
Mercedes Benz | 5,11 |
BMW | 6,2 |
Ford | 11,3 |
General Motors | 5,5 |
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Pokud s Discordem teprve začínáte, připravili jsme pro vás také stručný návod, jak ho používat.
Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.