FinexAkcieNetflix dosáhl rekordního zisku. Akcie vystřelily na historické maximum. Udrží si růst?
Netflix dosáhl rekordního zisku. Akcie vystřelily na historické maximum. Udrží si růst?
Akcie Netflixu se díky optimismu investorů dostaly na historické maximum, ale dokáže silná obsahová řada udržet růst, i když efekt omezení sdílení hesel slábne?
Akcie Netflixu dosáhly v pátek historického maxima díky optimismu investorů, kteří věří, že jeho silná obsahová nabídka pomůže streamovacímu gigantu udržet růst počtu předplatitelů, i když efekt zvýšení zamezení sdílení hesel začne slábnout.
Společnost, která je často vnímána jako vítěz v “streamovacích válkách” Hollywoodu, zaznamenala růst svých akcií téměř o 10 %, což navýšilo její tržní hodnotu o více než 28 miliard dolarů.
Celková tržní hodnota Netflixu tak vzrostla zhruba na 295 miliard dolarů.
Důvodem tohoto růstu byly velmi dobré finanční výsledky Netflixu za 3Q 2024.
Finanční výsledky
Navzdory zpomalení růstu počtu předplatitelů, Netflix reportoval nejziskovější čtvrtletí v historii firmy.
Zisk a tržby společnosti překonaly odhady, což je pozitivní signál pro její snahy odvést pozornost investorů od počtu předplatitelů, zejména v době, kdy někteří analytici očekávají nevyhnutelné zpomalení růstu po úspěchu restrikcí sdílení hesel.
Společnost vykázala tržby ve výši 9,82 miliardy dolarů, očekávání činila 9,78 miliardy dolarů. Tržby v meziměsíčním srovnání rostly o 2,8 % a v meziročním stouply o 15%.
Zisk na akcii (EPS) byl 5,40 dolaru, čímž rovněž překonal odhady, které byly 5,12 dolaru.
Co se týče počtu předplatitelů, Netflix zakončil čtvrtletí s 282,7 miliony placených členů po celém světě.
Netflix překonal očekávání v počtu nových předplatitelů o půl milionu a na poslední tři měsíce roku předpověděl ještě vyšší přírůstky, zejména díky návratu korejského seriálu Squid Game.
Jenže i tento růst byl horší než růst počtu předplatitelů ve stejném období minulého roku. Netflix ve třetím čtvrtletí 2024 přidal 5,1 milionu uživatelů, zatímco o rok dříve to bylo 8,76 milionu.
Analytik Matthew Dolgin z Morningstar k tomu uvedl:
Třetí čtvrtletí ukázalo zpomalení růstu počtu předplatitelů, které jsme očekávali, ale Netflix má jiné příležitosti k dalšímu zlepšení svého finančního výkonu.
Jednou z těchto příležitostí je zvýšení cen.
Netflix nedávno zvýšil poplatky v Japonsku, na Blízkém východě, v Africe a částech Evropy, přičemž další zvýšení cen probíhá v Itálii a Španělsku. Někteří analytici očekávají podobný krok i v USA příští rok.
Dalším zajímavým faktem je, že jejich tarif s podporou reklam vykázal mezičtvrtletní nárůst členství o 35 %.
Tarif s podporou reklam ve třetím čtvrtletí tvořil více než 50 % nových registrací v zemích, kde byl dostupný.
Společnost očekává, že v nadcházejícím čtvrtletí dosáhne tržeb 10,13 miliardy dolarů, podpořených očekávanými premiérami, jako je druhá řada Squid Game a sportovní obsah, včetně přenosů NFL
Po zveřejnění výsledků zvýšilo alespoň 20 analytiků své cenové cíle na akcie Netflixu, přičemž střední cíl se zvýšil na 760 dolarů z původních 706,38 dolarů.
Akcie Netflixu nejsou nejlevnější, jak ukazují poměrové ukazatele.
Akcie se obchodují za 43násobek zisků a pokud jde o odhadovaný roční zisk, pak je ocenění na 30,40násobku zisku. Pro srovnání, například akcie Walt Disney se obchoduje za 18,50násobek odhadovaného ročního zisku.
Prémiové ocenění této akcie ukazuje na její aktuální sílu.
Pozornost je však nutné věnovat dalšímu vývoji tržeb a zisku. Za poslední dva roky růst celkových ročních tržeb významně zpomalil. Loni byl roční růst tržeb jen 6,7 %. Až do roku 2022 přitom firma rostla o dvoumístné číslo.
Uvidíme, zda se naplní optimistická očekávání vedení firmy pro rok 2024. Společnost zvýšila výhled na růst ročních tržeb o 15 %, což je výrazný skok oproti předchozímu období. Tento optimismus je důvodem, který tlačí akcie Netflix k novým rekordům.
Mějte přehled o tom, co se děje na trzích!
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.
Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.
Vladimír vystudoval ekonomiku a management na VUT – Podnikatelské fakultě v Brně. Je držitelem mezinárodního účetního certifikátu ACCA, což mu dává solidní předpoklady pro analýzy účetních výkazů firem. Zkušenosti s oceňováním firem a auditem velkých mezinárodních společností kotovaných na burze získal u PricewaterhouseCoopers. Později působil v bankovnictví na pozicích ředitele controllingu a interního auditu.
V roce 2017 zahájil svoji novou kariéru soukromého analytika a copywritera se zaměřením na finanční trhy, investice, trading a různá podvodná schémata. Kromě psaní článků a e-booků o financích se Vladimír věnuje výuce angličtiny. Je aktivní na platformě X, kde jej můžete sledovat pod profilem KMFTraders.
Motto: “Na každém kroku záleží. Keep moving forward.”
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.