Společnost Apple je v dnešní době již pojem, který kromě kvalitních produktů nabízí také status přidané hodnoty, díky kterému si může říci o více peněz. Apple se také může pyšnit titulem společnosti s největší tržní kapitalizací, která je jen krůček od hranice 3 bilionů dolarů.
V tomto článku se podíváme na cenovou predikci akcií Apple a také se seznámíme s fakty, které je potřeba vědět předtím, než je tato ikonická společnost přidána do vašeho portfolia.
Akcie Apple se před svým Earnings (4. 5. 2023) nacházejí na velmi důležité cenové úrovni, protože atakují horní hranu klesajícího trendového kanálu. Trh na tuto úroveň posílil díky 34% růstu poté, co bylo na přelomu roku vytvořeno cenové dno, kterým trh otestoval support. Pokud dojde k opětovnému testu ceny 130 USD, nemusí již díky testu plnit svojí podpůrnou funkci a trh může výrazně oslabit.
Na druhou stranu, pokud budou kvartální hospodářské výsledky uspokojivé, může se na akcie Apple dostavit euforie, díky které bude trendová čára proražena a akcie poletí směrem vzhůru, možná i na své historické maximum.
Velmi pozitivní cenová predikce pro akcie Apple hovoří o růstu ceny právě na ATH, kdy by cena měla dosáhnout hodnoty 205 USD. Konzervativní predikce hovoří o tržním maximu na ceně 174 USD, což je téměř aktuální tržní hodnota. Negativní predikce očekávají pád akcií na hodnotu 120 USD, ovšem tento scénář očekává pouze jeden analytik z 29 dotázaných.
Co byste o Apple měli vědět?
Pořízení elektroniky na splátky
Společnost Apple vyšla vstříc těm zákazníkům, kteří by si chtěli pořídit jejich nové produkty, ovšem nedisponují dostatečným obnosem. Společnost prozatím jen v USA spustila službu Apple Pay Later, díky které si zákazníci mohou platbu za produkty rozdělit do maximálně čtyř plateb, které je potřeba uhradit během šesti týdnů. Tutu službu zajišťuje společnost Mastercard, protože samotný Apple nedisponuje licencí na provozování služeb platebního styku.
Tímto krokem se společnost snaží oslovit takové zákazníky, kteří by si při klasickém prodeji její produkty nemohli dovolit, čímž se Apple snaží zvýšit svůj podíl na trhu i na nízkopříjmové skupiny obyvatel, aniž by musel snižovat cenu nebo kvalitu svých produktů a služeb.
Vlastní virtuální rozhraní
Společnost by v červnu letošního roku měla na trh uvést headset s možností rozšířené reality (AR/VR). Cena tohoto zařízení by se měla pohybovat okolo 3 000 USD. Generální ředitel společnosti Tim Cook tento technologický pokrok výstižně komentoval.
“Budete se divit, jak jste mohli žít svůj život bez rozšířené reality, stejně jako se dnes divíte, jak mohli lidé jako já vyrůstat bez Internetu.”
Společnost se tímto krokem dostává na pole produktů s virtuální realitou, od které se očekává růst do roku 2027 o 13,72 % a tržní kapitalizace by měla dosáhnout hodnoty 52 miliard dolarů. V této souvislosti je dobré si uvědomit, že společnost Apple umí velmi dobře zavádět technologické novinky na trh. Vzpomeňme si například na iPhone nebo první iPad.
Nejhodnotnější značka na světě
Podle globální poradenské společnosti Interbrand je Apple nejhodnotnější značkou na světě s 482,2 miliardami dolarů. Hned za ním je Microsoft s 278,3 miliardami dolarů a Amazon s 274,8 miliardami dolarů. K tomuto výsostnému postavení pomohlo společnosti Apple především bezkonkurenčně nejlepší zavádění novinek na trh, díky čemuž mnoha segmentům dominuje.
Například podíl na trhu s tablety je 49,2 % a to díky popularitě iPadů. Apple dominuje také na trhu se sluchátky a to díky úspěchu AirPods, díky kterému si získala 34,4 %. Na tomto trhu mělo dojít k ještě většímu růstu, což se očekává po dokončení akvizice se společností Beats. Očekávaný tržní podíl by tak měl vyskočit na 49,7 %.
Díky těmto souvislostem bude velmi zajímavé sledovat, jak se bude dařit společnosti s uváděním zařízení virtuální reality na trh. Možná se jedná o další tržní segment, ve kterém bude společnost Apple také dominovat.
Závěr
Společnost Apple disponuje nejhodnotnější značkou na světě. Její schopnost zavádění technologických produktů na trh je neuvěřitelná, díky čemuž společnost získala dominantní postavení v mnoha tržních segmentech. Očekávanou událostí je vstup na trh s headsetem virtuální reality v letošním roce. Akcie Apple se obchodují na horní hraně klesajícího trendového kanálu.
Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.
Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.