K nejlepším akciím indexu Dow aktuálně patří dvě firmy, které těžily z lepších výsledků i příznivého sentimentu. Pojďme se podívat na detaily a posoudit, zda stojí za nákup.
Goldman Sachs: Vítěz stress testů Fedu
Akcie Goldman Sachs (GS) v červnu vystřelily o 17,9 %, když je podpořil širší růst trhu, a ožívající IPO trh.
Goldman Sachs také zaznamenala největší meziroční zlepšení v letošních stresových testech Fedu. Mohla by tak uvolnit část kapitálové rezervy a posílit dividendy či buybacky (zpětné odkupy akcií).
Info
Toto uvolnění kapitálu přichází v době, kdy velké banky hledají způsoby, jak zvýšit odměny akcionářům, aniž by zvyšovaly rizikový profil portfolia.
Banka těžila také z živého IPO trhu a obnovy fúzních a akvizičních transakcí. Za první polovinu roku se objem IPO na americkém trhu zvýšil meziročně o 25 %, což Goldman Sachs přineslo nemalé poplatky.
Dobré výsledky zaznamenal i obchodní segment, zejména kvantitativní strategie, a správci aktiv, kde se spravovaný majetek vyhoupl nad 2,5 bilionu USD.
Nova sféra privátního dluhu a alternativních investic v rámci Goldmanu roste tempem 15 % ročně, což diverzifikuje tradiční bankovní příjmy.
Valuace a rizika
Akcie se obchodují na forward P/E kolem 11 bodů, což je pod průměrem 15 bodů za poslední pětiletku.
I přes atraktivní ocenění je však nutné počítat s potenciálem poklesu sazeb pomalejším, než trh očekává, což by mohlo omezit růst čistých úrokových výnosů.
Nike: Oživení v teniskách i maloobchodě
Akcie Nike skončily červen s růstem 17,3 % poté, co společnost překvapila trh lepším čtvrtletním výhledem i výsledky.
Společnost hlásila meziroční nárůst tržeb o 6 % na 13,2 miliardy USD, zisk na akcii 1,10 USD překonal odhady o 8 %.
Info
Hlavními tahouny byly digitální prodeje (online rostly o 35 %) a obnovené objednávky u velkých distributorů v USA a Číně.
Nike však upozornila, že letos na clech zaplatí o miliardu USD více, přesto se jí podařilo marži udržet díky úsporám v dodavatelském řetězci a přenastavení cen.
Společnost také přesunuje část výroby do jihovýchodní Asie, aby snížila závislost na čínských závodech a minimalizovala další celní dopady.
Společnost také investovala do obnovy partnerství s klíčovými maloobchodními řetězci a modernizace prodejen, což vedlo k vyšší konverzi návštěvníků.
Program “Consumer Direct Acceleration” zefektivnil dodávky na prodejnu do 48 hodin, čímž se zmenšily ztráty z vyprodaného zboží.
Dlouhodobé vyhlídky
Nike plánuje investice 2 miliardy USD ročně do inovací v obuvi, oděvech i digitálních platformách.
S novými modely z udržitelných materiálů (Flyleather) pak cílí na mladší generaci zákazníků a trendy v ESG.
Co z toho plyne pro investory?
Kupujte při korekcích: Oba tituly po krátkodobých propadech nabízejí vstupní výhody. Historie ukazuje, že buy-the-dip strategie u kvalitních blue chips přináší v průměru o 4 % vyšší výnosy než pouhé držení.
Diverzifikujte v rámci sektoru: Finanční sektor a spotřební zboží reagují odlišně na makrošoky. V portfoliu je vhodné mít obě složky.
Sledujte regulatorní a geopolitická rizika: U bank to jsou změny kapitálových pravidel a sazeb, u Nike cla a dodávky. Monitorujte Fed, obchodní vyjednávání a zprávy z dodavatelského řetězce.
Držte dlouhodobě: Buffettova filozofie “držet na věky” platí pro kvalitní tituly s konkurenční výhodou. Dlouhodobí investor i při dočasných výkyvech dosáhne lepších výsledků než ti, kdo chybují v načasování trhu.
Goldman Sachs a Nike patřily v červnu mezi nejvýkonnější tituly Dow a nabízejí zajímavé vstupní body.
Díky silným fundamentům, atraktivním valuacím a jasným strategickým plánům představují tyto firmy hodnotové příležitosti pro investory hledající růst i dividendy v jednom balíčku.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.