Akcie umělé inteligence v sobě skrývají velký potenciál už jen protože tento obor může proniknout do každé lidské činnosti, kde buď zcela, nebo částečně nahradí člověka v jeho práci. S přibývající závislostí člověka na informacích a datech se ovšem tento obor potýká také s kyberkriminalitou, se kterou souvisí cílené útoky na firemní data a osobní informace.
Globální náklady na prevenci kyberkriminality byly za rok 2022 odhadnuty na 8,4 bilionu dolarů. V roce 2023 mají tyto náklady vzrůst na 11 bilionů dolarů.
V tomto článku se podíváme na 2 akcie umělé inteligence, které se nacházejí na opačných pólech investičního spektra. Zatímco jedna společnost vyvíjí UI v rámci herního průmyslu, druhá společnost se specializuj právě na ochranu dat, se kterými firmy a lidé disponují. V tomto článku nebude řeč o gigantech tohoto odvětví, jako jsou Microsoft nebo Alphabet (Google), ale o trochu menších společnostech, které v sobě skýtají potenciál pro dlouhodobou investici.
Pozitivní roční hospodářské výsledky a opětovný nárůst zájmu o hry odstartovalo na akciích Nvidia raketový růst. Pouze během prvních tří měsíců letošního roku dokázaly akcie Nvidiaposílit o více než 65 %. Tento růst nastal poté, co trh otestoval supportní zónu s vysokým volume, která bylo nakumulována během růstových let 2020 a 2021. Akcie se nyní ženou k nejbližší rezistenci, která se nachází na hodnotě 280 USD.
Tato rezistence by podle analytiků měla být pouze přechodnou zastávkou, na cestě akcií ještě výše. Pozitivní výhledy na akcie Nvidia totiž hovoří o atakování ceny 350 USD, což by znamenalo dotažení historických maxim. Této prognóze věří 25 analytiků z 33, kteří se účastnili průzkumu. Konzervativnější výhled hovoří o atakování ceny 256 USD, což je hodnota již zmíněné rezistence.
Meziroční tržby společnosti Nvidia nejsou nikterak oslnivé. Došlo k růstu pouze o 0,22 %. To, co žene akcie vzhůru je spíše spojeno s budoucím očekáváním, které se v případě tržeb na rok 2023 pohybuje okolo 30 miliard USD, což je hodnota vyšší, než za doby covidu. Nvidia investorům také vyplácí kvartální dividendu a to 0,04 USD za akcii.
Po loňském cenovém propadu se akcie CrowdStrike dostávají opět do hledáčku investorů, protože na týdenním grafu došlo k otestování klesající trendové čáry, která byla v konfluenci s největším volume z roku 2020. Pokud dojde k proražení i horní hrany klesajícího kanálu, bude pozitivní sentiment na těchto akciích potvrzen.
Pozitivní výhledy na růst akcií CrowdStrike přinášejí i analytici z Wall Street, kteří predikují růst akcií až k hodnotě 160 USD, popřípadě až na cenu 235 USD. První cenový cíl se nachází na ceně nejbližší rezistence, která bude trhu bránit v růstu po proražení klesající trendové čáry. Druhý cíl se nachází na cenovém maximu ze začátku roku 2022.
CrowdStrike generuje velmi rychle rostoucí tržby. Meziroční tržby vykázaly nárůst 58,3 %, kdy společnost v roce 2022 dosáhla tržeb 1,45 miliardy USD. Predikce pro rok 2023 počítají se skokovým navýšením na hodnotu 2,25 miliard dolarů a pro rok 2024 by společnost měla vygenerovat tržby až 3 miliardy USD. Získané finance budou následně nejspíše použity pro udržení tržní pozice, protože společnost nevyplácí akcionářům dividendy.
Závěr
Akcie umělé inteligence jsou v současné době horkým zbožím, protože se očekává meziroční nárůst výdajů do tohoto odvětví o téměř 3 biliony dolarů. Tyto peníze budou určeny pro prevenci kyberkriminality, což je jedno z hlavních rizik v tomto tržním sektoru. Akcie Nvidia a CrowdStrike, které jsme si představili, disponují silným očekáváním analytiků, přičemž akcie Nvidia by mohly letos dorovnat svá historická maxima. Společnost CrowdStrike naopak působí ve velmi dynamickém odvětví kyberbezpečnosti, takže se může stát, že na jejích akciích teprve raketový růst může nastat.
Chcete neustále vědět, co se děje na trzích?
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru, který vám budeme jednou týdně posílat. Z něj se dozvíte to nejdůležitější, co se za poslední týden na finančních trzích stalo a neuteče vám nic podstatné. Chcete-li odebírat náš pravidelný newsletter a mít všechny důležité informace ve své emailové schránce, připojte se vyplněním formuláře níže.
Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.
Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.