Investoři neustále vyhledávají akcie firem, které slibují dlouhodobé zisky a uchovají bohatství pro budoucí generace.
Faktem však je, že většina firem toho není schopna, neboť je postupně porazí konkurence nebo přijde disruptivní technologie, která postupně pohltí jejich business model.
Proto jsme pro tento článek vybrali dvě společnosti, které by bohatství pro příští generace opravdu mohly zachovat.
1. Pepsi
Společnost Pepsi je ikonický nápojový gigant se silnou pricing power, který je tu s námi již od roku 1965. Často nicméně bývá přehlížen a investoři si raději vybírají Coca-Colu.
Lze pochopit, proč tak činí, neboť Coca-Cola je přece jenom o něco větší firma a také známější. Na druhou stranu Pepsi je nyní z našeho pohledu lepší volbou.
Tato firma totiž investory odměňuje štědřejším dividendovým výnosem. V případě Coca-Coly dosahuje dividendový výnos 2,9 %, zatímco u Pepsi je to 3,9 %.
Zdroj: fiscal.ai
Vývoj dividend u Pepsi
Obě společnosti pravidelně navyšují své dividendy, přičemž v případě Coca-Coly je to 63 let v řadě, zatímco u Pepsi 53 let. Největší rozdíl u těchto firem je však v tom, jak fungují.
Zatímco Pepsi vlastní většinu výrobních fabrik a míst, kde dochází k plnění lahví, Coca-Cola spoléhá na třetí stranu. Na českém a slovenském trhu je to například Coca-Cola HBC.
A právě v tom tkví konkurenční výhoda Pepsi, neboť má větší kontrolu nad svým podnikáním, které je zároveň více diverzifikované.
Zdroj: fiscal.ai
Vývoj tržeb u všech segmentů Pepsi
Stabilita businessu společnosti se odráží na ceně, kterou musí investoři za akcie Pepsi zaplatit. Aktuálně se akcie obchodují za 28x P/E, což se může zdát jako dost na nudnou společnost ze segmentu spotřebního zboží.
Ačkoliv mají v následujících 3 letech růst tržby víceméně pouze o inflaci, vlivem rostoucí marže má podle analytiků dojít k nárůstu ziskovosti v tomto období ročně o 9 %.
Oproti Pepsi je Amazon mladší firmou, kterou založil Jeff Bezos v roce 1994. Jedná se o společnost, která zastává druhé místo v seznamu Fortune 500, kde jsou firmy seřazeny dle velikosti jejich tržeb.
Před Amazonem je Walmart, který společnost pravděpodobně brzy předběhne. Amazon má totiž v roce 2025 dosáhnout tržeb ve výši 700 miliard dolarů.
Ačkoliv už tak je to ohromné číslo, do roku 2027 mají tržby dle analytiků vzrůst až na 860 miliard dolarů.
Zdroj: fiscal.ai
Vývoj tržeb v případě Amazonu
Amazon je tržním lídrem v několika oblastech a svůj podíl na tom má CEO společnosti, Andy Jassy, který je posedlý neustálým zlepšováním zákaznické zkušenosti.
Navzdory růstu Amazonu představuje stále e-commerce méně než pětinu celkových maloobchodních výdajů v USA, což naznačuje prostor pro další růst společnosti.
Kromě toho revoluce v oblasti umělé inteligence zvyšuje poptávku po cloudových řešeních a digitálních úložištích, což je oblast, kde je Amazon lídrem.
Zdroj: fiscal.ai
Vývoj klíčových segmentů Amazonu
Často opomíjeným segmentem je také reklamní business Amazonu, který vzrostl prakticky z nuly na tržby ve výši 67 miliard dolarů v letošním roce a analytici predikují, že do dvou let bude generovat 90 miliard dolarů.
Vedoucí postavení společnosti na několika vysoce růstových trzích se samozřejmě odrazilo na valuaci firmy, která se obchoduje za 33x P/E.
Pepsi i Amazon představují firmy s dlouhodobě silnými konkurenčními výhodami, které dokážou odolávat změnám na trhu.
Zatímco Pepsi nabízí stabilitu, predikovatelné cashflow a štědrou dividendu, Amazon sází na růst a dominanci na klíčových trzích budoucnosti.
Pro investory hledající kombinaci stability a růstového potenciálu mohou tyto dvě společnosti představovat vhodný základ pro budování bohatství napříč generacemi.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Šéfredaktor kryptoměnové redakce, který se na kryptoměnových a tradičních trzích pohybuje přes pět let.
Svou vášeň pro investice našel během studií na Vysoké škole ekonomické v Praze, kde se od získání teoretických poznatků přesunul k jejich aplikaci. Veřejnost se také snaží edukovat v oblasti finanční gramotnosti prostřednictvím studentského spolku Klub investorů, kde dříve zastával pozici prezidenta a nyní působí jako člen dozorčí rady, odkud dohlíží na chod celé organizace.
Klíčem k úspěchu investora je podle něj skloubení znalostí z oblasti tradičních trhů a makroekonomie, které mají výrazný dopad na kryptoměnový sektor. Nebrání se využití aktivního ani pasivního přístupu k investicím.
„Složené úročení je osmým divem světa. Kdo mu rozumí, vydělává; kdo ne, zaplatí.” – Albert Einstein
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.