Zatím jste si přečetli pouze 14 % článku. Chcete-li si přečíst zbývajících 86 % článku, staňte se Premium členem!
Znáte skutečný důvod, proč je Coca-Cola tak zisková a proč Apple stále roste? Prozradíme vám, jak najít akcie, které mají šanci vydělávat ještě desetiletí.
Přemýšleli jste někdy nad tím, proč některé firmy rostou nezastavitelně a jejich akcie dokážou dlouhodobě porážet trh, zatímco jiné sotva přežívají?
Pravděpodobně vás napadá skvělý marketing, kvalitní produkt nebo charismatický CEO. Skutečná odpověď však bývá trochu jiná.
Za trvalým úspěchem nejlepších světových společností stojí fenomén zvaný konkurenční výhoda. Jde o něco, co zákazníky přesvědčí, aby znovu a znovu kupovali stejný výrobek nebo využívali stejnou službu, i když mají na výběr spoustu alternativ.
Představte si konkurenční výhodu jako dobře opevněný hrad. Dokud jsou hradby pevné, nepřítel – konkurence – nemá šanci.
Firmy jako Apple, Coca-Cola nebo Salesforce mají své pomyslné hradby postavené mimořádně robustně.
Nejde přitom pouze o kvalitu nebo cenu, ale často o unikátnost, která vytváří silnou loajalitu zákazníků.
Proto může Coca-Cola každoročně zvyšovat ceny svých nápojů, aniž by se bála ztráty zákazníků a proto lidé ochotně platí za nový iPhone desítky tisíc korun, přestože existují levnější telefony.
Pro investory je schopnost rozpoznat a pochopit konkurenční výhody klíčová.
Když víte, jak tyto výhody identifikovat, máte v rukou mocný nástroj, který vám pomůže vybrat akcie s potenciálem dlouhodobého růstu a vyhnout se nebezpečným investičním pastem.
V následujících řádcích vám odhalíme, jak konkurenční výhody rozpoznat, využít a proč jsou tak zásadní pro váš investiční úspěch. Pokud chcete zjistit, jak efektivně investovat jako Warren Buffett, určitě pokračujte ve čtení.
Konkurenční výhoda znamená schopnost společnosti vyrábět zboží a/nebo nabízet služby levněji nebo kvalitněji než její konkurenti.
Zatím jste si přečetli pouze 14 % článku. Chcete-li si přečíst zbývajících 86 % článku, staňte se Premium členem!
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Nadšenec do finančních trhů a aktivní investor s desetiletou historií, který se aktuálně soustředí na pasivní investování. Svůj hluboký zájem o finance a investice zhmotňuje do budování Finexu s jasným cílem – stát se nejlepší platformou svého druhu v Česku a na Slovensku.
Matěj věří, že Finex je místem, kde každý člověk s touhou investovat do své budoucnosti najde užitečné rady, návody i inspiraci.
“Cesta investora je náročná. Musíme se vzdělávat a věnovat hromadu času práci. Ale víte co? Ta nezávislost, svoboda a samozřejmě i výdělky za to opravdu stojí.”