Odvětví technologií se rychle rozvíjí a tak novým výzvám čelí i zavedené společnosti jako Adobe.
Tato společnost známá díky průkopnickému softwaru, jako je Photoshop a Illustrator, pomáhá dalším firmám a jednotlivcům v oblasti digitální kreativity.
Jenomže s příchodem umělé inteligence začali investoři zpochybňovat udržitelnost tohoto businessu, neboť se tvorba a úprava obrázků výrazně zdemokratizovala.
Otázka tedy zní, zda je umělá inteligence pro Adobe opravdu hrozbou nebo v ní firma najde příležitost.
Business Adobe
Na první pohled se může zdát, že je AI pro Adobe jasnou hrozbou, neboť dnes lze generovat obrázky a videa prakticky zdarma pouze prostřednictvím textových instrukcí.
Adobe strukturuje své podnikání do čtyř hlavních jednotek:
Creative Cloud – software pro úpravu videí a obrázků
Document Cloud – řešení pro úschovu, úpravu a podpis dokumentů
Experience Cloud – software pro marketing
Adobe Express – aplikace pro generování obsahu na sociální sítě
Ačkoli je vliv umělé inteligence na segmenty výše nepopiratelný, software Adobe zachází do takových detailů při úpravách médií, že je těžké si představit nahrazení Adobe umělou inteligencí.
Zdroj: fiscal.ai
Vývoj tržeb z předplatného, produktů a služeb u Adobe
U multimediálního obsahu generovaného umělou inteligencí je navíc stále potřeba zodpovědět otázku, jak se bude regulovat. Tyto AI aplikace totiž často jen přetvářejí již publikovaný obsah na internetu, ke kterému se váží autorská práva.
Přístup Adobe k AI je jinak proaktivní a postupně ji integruje do svého softwaru, přičemž na posledním setkání s akcionáři se management nechal slyšet, že je AI pro společnost největší příležitostí za poslední dekády.
Konkurence Adobe
Pro Adobe může být naopak větší hrozbou konkurence, která by mohla sebrat tržní podíl společnosti. Přímým konkurentem je Figma, jež také nabízí AI software pro úpravu multimediálního obsahu.
Tato společnost vstoupila na burzu začátkem roku 2025 a nejprve se těšila raketovému růstu akcií až na úroveň 140 dolarů. Nadšení z IPO ovšem postupně odpadlo a akcie se nyní obchodují kolem 38 dolarů.
Akcie Adobe dosáhly svého maxima v listopadu 2021 na úrovni 700 dolarů a od té doby se propadly o více než 50 %.
Z pohledu managementu jsou akcie evidentně nízko oceněné, neboť Adobe v roce 2024 masivně navýšilo zpětné odkupy svých akcií.
Zdroj: fiscal.ai
Vývoj počtu akcií v oběhu společnosti Adobe
A zpětné odkupy může management dále navyšovat, neboť je rozvaha společnosti více než robustní. Čistý dluh dosahuje méně než 1 miliardy dolarů a za poslední rok vygenerovala společnost 9,4 miliardy dolarů volného peněžního toku.
Faktory jako hrozba v podobě AI a růst konkurence se odrazily na valuaci společnosti. Ta se nyní obchoduje za méně než 16násobek předpokládaného zisku v roce 2025.
To je poměrně lukrativní na firmu, u které analytici predikují 13% růst zisku v následujících 3 až 5 letech. Ziskovost firmy (EPS) také bude vylepšovat zmiňovaný zpětný odkup akcií.
Zdroj: fiscal.ai
Vývoj ocenění Adobe v čase
Historicky se navíc Adobe obchodovalo za vyšší násobky, tudíž pokud se firma zvládne adaptovat na AI a konkurenci, mohla by investorům přinést zajímavé výnosy.
Slovo závěrem
Pokud se Adobe dokáže úspěšně přizpůsobit nástupu AI a rostoucí konkurenci, má díky silné finanční pozici a nízkému ocenění potenciál přinést investorům atraktivní zhodnocení.
Klíčové bude, zda firma přetaví AI spíše v příležitost než hrozbu. Pokud se jí to podaří, může si udržet silnou pozici na trhu i v éře rychle se vyvíjejících technologií.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Šéfredaktor kryptoměnové redakce, který se na kryptoměnových a tradičních trzích pohybuje přes pět let.
Svou vášeň pro investice našel během studií na Vysoké škole ekonomické v Praze, kde se od získání teoretických poznatků přesunul k jejich aplikaci. Veřejnost se také snaží edukovat v oblasti finanční gramotnosti prostřednictvím studentského spolku Klub investorů, kde dříve zastával pozici prezidenta a nyní působí jako člen dozorčí rady, odkud dohlíží na chod celé organizace.
Klíčem k úspěchu investora je podle něj skloubení znalostí z oblasti tradičních trhů a makroekonomie, které mají výrazný dopad na kryptoměnový sektor. Nebrání se využití aktivního ani pasivního přístupu k investicím.
„Složené úročení je osmým divem světa. Kdo mu rozumí, vydělává; kdo ne, zaplatí.” – Albert Einstein
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.