Vlna pozitivní energie zaplavila akciové trhy poté, co se na kalendáři objevil nový rok 2023. Zelenými svíčkami se to jen hemží, ale investoři by měli pamatovat také na to, že globální pozitivní sentiment je pouze součástí investiční skládačky. O tom, zda investice do společnosti bude výnosná, rozhoduje také mikroprostředí společnosti.
V tomto článku se na tuto problematiku podíváme blíže a zaměříme se přitom na společnosti Google a Amazon, od kterých je pro rok 2023 očekáváno skutečně hodně.
Jak si za chvilku ukážeme, podle novoročních predikcí může být vítězem investování v roce 2023 ten, kdo během uplynulého roku nakupoval propadající se akcie. Na následujících řádcích se zaměříme na společnosti Google a Amazon, u kterých analytici z Wall street predikují zajímavá procenta zhodnocení a navíc tyto společnosti vykazují ve svých segmentech dominantní postavení na trhu.
Alphabet (Google)
Google se v loňském roce umístil na třetím místě v žebříčku nejhodnotnějších společností na světě. Tento post Google dosáhl především díky enormní popularitě vyhledávače Google, který pokrývá 92% podíl na trhu a streamovací službě YouTube, na které uživatelé stráví nejvíce času ze všech existujících streamovacích platforem.
Společnost Google těží především ze své dominance na poli reklamních technologií, kdy poskytuje služby jak pro tvůrce reklamy, tak nabízí média (platformy), pro umisťování těchto reklam. Díky dominanci této značky získává Google více než 28 % veškerých peněz, utracených za digitální reklamu, a to ve světovém měřítku.
Z finančního pohledu to je ovšem trochu horší. Společnost se potýká se snížením zisků z reklamy, což způsobilo pokles jejich kvartálního EPS (zisk na akcii). Meziročně tržby rostou o necelých 18 %, ale společnost není schopna generovat zisk. Především pozitivní predikce pro rok 2023, kdy se očekávají rostoucí tržby k 306 miliardám dolarů, přesvědčily analytiky z Wall Street k udělení pozitivního ratingu.
Všeobecné oblevy a cenového růstu na akciových trzích využívá i tato společnost, přičemž akcie Alphabet (Google) rostou po dvojitém testu supportní zóny z roku 2020. Trh se nyní nachází na hodnotě silného volume, které když překoná, může pokračovat vzhůru, protože cenový graf již nesignalizuje žádné rezistence. Ta nejbližší se nachází na ceně 125 USD za akcii. Google nevyplácí akcionářům dividendy.
Amazon
Amazon byl v loňském roce, společně se společností Meta Platforms, ukázkovým příkladem toho, jak může být silný medvědí trh. Amazon v loňském roce odepsal více než 56 % původní hodnoty svých akcií.
Akcie Amazonu při tomto pádu reagovaly na silnou supportní úroveň z roku 2019, kdy během jediného nákupního měsíce dokázal pád korigovat, ovšem marně, protože vzápětí došlo k proražení lokálního low a dalšímu poklesu. Nyní se trh blíží právě k hodnotě tohoto proraženého low, které tvoří rezistenci.
Přestože se cenový graf nyní nachází v nepříjemné situaci, společnost Amazon nabízí mnoho pozitivních fundamentálních zpráv, díky kterým si vysloužil velmi dobré hodnocení analytiků a především pozitivní výhledy na cenový růst v roce 2023.
Amazon se i přes loňský akciový propad umístil v žebříčku nejhodnotnějších značek na druhém místě (za společností Apple). K tomuto ocenění mu pomohl návrat do zelených čísel v Q3, i když provozní výnosy v roce 2022 klesly o 49 % (2,5 miliardy USD). Dominance této společnosti se projevuje především na trzích v USA, kde Amazon ovládá 40 % digitálního maloobchodního prodeje.
Amazon si stále drží prvenství v cloud computingu, kdy společnost vlastní 34 % tohoto trhu, což je více, než Microsoft Azure a Google Cloud dohromady. Tento segment je do budoucna velmi perspektivní a očekává se, že v roce 2023 poroste o 16 % a do roku 2030 dosáhne kapitalizace 1,6 bilionu dolarů.
Digitální služby jsou nejspíše budoucností Amazonu, a to především kvůli výši marží, které se v digitálních produktech pohybují okolo 26 %, marže v reklamním prostoru tvoří 9 %, ale marže v maloobchodě se pohybují pouze okolo 5 %. Ke všemu se předpokládá růst segmentu digitální reklamy do roku 2030 na hodnotu 1,3 bilionu dolarů.
Závěr
Optimismem oplývající nový rok s sebou přináší akciový růst mnoha společností. Mezi ně se řadí i Google a Amazon, tedy druhá a třetí nejhodnotnější společnost na světě. Google těží z dominance v sektoru internetových vyhledávačů a digitální reklamy, zatímco Amazon ovládá trh s cloud computingem. V roce 2023 se očekává enormní nárůst kapitalizace obou těchto sektorů, z čehož budou obě společnosti profitovat. Jak akcie Google, tak i Amazonu se nacházejí na silných rezistentních zónách, takže to je v současné době souboj techniky proti fundamentu.
Chcete neustále vědět, co se děje na trzích?
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru, který vám budeme jednou týdně posílat. Z něj se dozvíte to nejdůležitější, co se za poslední týden na finančních trzích stalo a neuteče vám nic podstatného. Chcete-li odebírat náš pravidelný newsletter a mít všechny důležité informace ve své emailové schránce, připojte se vyplněním formuláře níže.
Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.
Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.