Mnoho meme akcií, které byly agresivně propagovány na sociálních sítích, jako je Reddit nebo Stocktwits, letos prudce vzrostly. Málokteré z nich však mají solidní fundamentální základy a udržitelný ziskový byznys model. Naopak mnohé z nich, mezi kterými “vynikají” akcie GameStop a AMC, jejichž cena roste výhradně díky zájmu, který kolem nich investorské komunity vyvolávají, nevykazují téměř žádnou dlouhodobou perspektivu. Určitě může být poměrně lákavé se honit za tímto na první pohled snadným ziskem.
Nebylo by ale mnohem rozumnější se raději podobným spekulacím vyhnout a zaměřit se na nákup kvalitních růstových akcií, které budou pravděpodobně pokračovat ve svém růstu i poté, co mánie okolo meme akcií odezní?
Pozornost řady agresivních investorů momentálně vyvolávají akcie Magnite, Bumble a Sea Limited, pojďme se na ně podívat blíže.
Magnite je největší nezávislá globální společnost zabývající se reklamními technologiemi na straně prodeje, přičemž vznikla loni v dubnu spojením společností Rubicon Project a Telaria.
Platforma Magnite pro prodej reklamy umožňuje vydavatelům a vlastníkům digitálních médií spravovat a prodávat jejich vlastní reklamy a reklamní sestavy. Nachází se na opačném konci reklamního dodavatelského řetězce než platformy na straně poptávky, jako je například Trade Desk, které umožňují inzerentům a nákupčím médií zadávat nabídky na zpracování reklam a reklamních sestav. Společnosti zabývající se digitální reklamou, jako je například Google, poskytují obě služby naráz, ale Magnite je oblíbenou volbou pro vydavatele, kteří chtějí prodávat své reklamy mimo ekosystém společnosti Google.
Magnite nabízí reklamy pro desktopové i mobilní platformy, ale neopomíjí ani televizní zařízení představující její nejrychleji rostoucí trh. Z toho důvodu nedávno koupila společnost SpotX, která se zabývá videoreklamou.
Tržby společnosti v loňském roce vzrostly o 42 % na 221,6 milionu dolarů a její zisk před úroky, zdaněním a odpisy (EBITDA) se zvýšil dokonce o 68 % na 43,1 milionu dolarů. Analytici očekávají, že v letošním roce její tržby navážou na loňský růst a opět se zvětší jejich objem o 79 %. Jenom plná integrace společnosti SpotX by v roce 2021 měla přinést další 30% meziroční růst.
V konečném důsledku tak Wall Street očekává, že EBITDA společnosti se letos více než ztrojnásobí. To jsou ohromující očekávané růsty u akcií, které se obchodují “pouze” za 35násobek předpokládaných zisků na příštích 12 měsíců a 9násobek letošních tržeb.
Bumble provozuje stejnojmennou online seznamku, která je unikátní v tom, že pouze uživatelky mohou udělat pomyslný “první krok” v této aplikaci – oslovit protějšky. IPO (první veřejná nabídka akcií) společnosti přitom proběhlo letos v únoru. Bumble však vlastní také starší seznamovací aplikaci Badoo, která je populární v Evropě a Latinské Americe.
Tržby provozovatele online seznamek loni vzrostly o 19 %, i když pandemie přiškrtila růst počtu platících uživatelů, a jeho EBITDA se zvýšila dokonce o 50 %. Růst Bumble se však s odezněním pandemie zrychlil. V prvním čtvrtletí roku 2021 příjmy společnosti meziročně výrazně vzrostly o 43 %. EBITDA se pak více než zdvojnásobila a počet platících uživatelů se zvýšil o 30 % na 2,8 milionu – z toho si 1,35 milionu uživatelů předplácí Bumble a 1,45 milionu uživatelů Badoo.
V letošním roce vedení společnosti očekává, že její tržby vzrostou o 34 až 35 % a EBITDA vzroste o 24 až 27 % – což je opět impozantní tempo růstu, vezmete-li v úvahu, že se akcie Bumble obchodují za necelý 10násobek letošních tržeb. Pro srovnání, mateřská společnost Tinderu, Match Group, se obchoduje za 16násobek letošních tržeb a analytici navíc očekávají, že její tržby letos vzrostou pouze o 20 %.
Kritici často tvrdí, že bude mít Bumble problémy konkurovat rozšiřující se nabídce seznamovacích aplikací společnosti Match Group. Bumble však také postupně rozšiřuje svůj vlastní ekosystém – a posledními novinkami jsou funkce Bumble BFF pro navazování platonických přátelství a Bumble Bizz pro vytváření obchodních kontaktů – tyto funkce přitom společnost zatím nezačala ani monetizovat.
Sea Limited je singapurská společnost zabývající se e-commerce a gamingem. Její online tržiště Shopee je lídrem online obchodování v jihovýchodní Asii a na Tchaj-wanu a její herní divize Garena produkuje herní tituly, které možná nejsou známé u nás, ale v jihovýchodní Asii a Latinské Americe jsou neuvěřitelně populární.
Tržby společnosti se v loňském roce zvýšily o 101 % na 4,4 miliardy dolarů, přičemž příjmy z e-commerce vzrostly o 160 % a příjmy z gamingu o 78 %. Analytici očekávají, že letos její tržby vzrostou o dalších 90 %. Akcie Sea Limited se mohou zdát na první pohled drahé, při ceně odpovídající 27násobku letošních tržeb, ale mnoho jiných e-commerce společností s výrazně pomalejším růstem se obchoduje za ještě vyšší poměr ceny vůči tržbám.
Sea Limited je stále pohledem čistého zisku ztrátová, nicméně v loňském roce již vykázala pozitivní EBITDu ve výši 107 milionů dolarů, ta přitom byla ještě v roce 2019 negativní – ztráta 179 milionů dolarů. Vykázaná EBITDA společnosti se přitom zlepšila ze dvou hlavních důvodů. Zaprvé, e-commerce tržiště Shopee snížilo průměrnou ztrátu na objednávku, protože nabízelo méně propagačních akcí a za druhé, herní titul společnosti, Free Fire, oslovil výrazný počet platících uživatelů, což herní divizi Sea Limited umožnilo generovat kladnou EBITDu a vyrovnat ztráty Shopee.
Podnikání Sea Limited tak stále není v ideálním stavu (což u růstových titulů není výjimka) v podstatě spoléhá na jediný herní hit, který vyrovnává ztrátu její nerentabilní e-commerce platformy. Vzhledem k velikosti potenciálních trhů však před sebou má Sea Limited zajímavé růstové příležitosti.
Všechny tři tituly se jeví v současné době poměrně zajímavě, když vykazují vysoký růst svého podnikání. Zda však stojí za to, uvažovat o dlouhodobé investici do zmíněných 3 společností, o tom si musí rozhodnout každý sám, a to na základě důkladné analýzy.
Pokud se vám do aktivního výběru akcií podloženého kvalitní fundamentální analýzou nechce pouštět, investujte raději pasivně, což koneckonců není přístup, za který by se měl kdokoliv stydět.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.