Generální ředitel společnosti PayPal Dan Schulman oznámil médiím, že na Černý pátek došlo k prudkému nárůstu využití služby PayPalu BNPL (Buy Now, Pay Later) – možnosti koupit produkty nyní a zaplatit za ně později. CEO PayPalu mimo jiné řekl, že služba, kterou České republice nabízí mj. také Twisto (recenze zde), je jednou z hvězd vánoční sezóny.
A že by akcie PayPal objevit nějakou hvězdu potřebovaly, vždyť za posledních 6 měsíců (k 15. 12. 2021) klesla jejich cena o více než 30 %.
“Během Černého pátku vzrostl objem plateb v rámci služby “Kup teď, zaplať později” meziročně téměř o 400 %. Jen během Černého pátku jsme zprostředkovali přibližně 750 000 transakcí,” řekl Schulman s odkazem na den následující po Dni díkůvzdání, který je klíčovou součástí sváteční nákupní sezóny.
Aktivita pozorovaná na Černý pátek znamená pokračování trendu, který společnost PayPal pozorovala po celý listopad, kdy poprvé zaznamenala objem plateb prostřednictvím služby BNPL za více než miliardu dolarů za jediný měsíc.
“Poprvé v historii jsme za měsíc oslovili více než 1 milion nových uživatelů služby BNPL, čímž její celkové využití výrazně přesáhlo 10 milionů spotřebitelů,” dodal Dan Schulman.
Internetová peněženka PayPal koncem roku 2020 spustila ve Spojených státech také možnost placení na splátky nazvanou “Pay in 4”, která lidem umožňuje zaplatit za určité nákupy během čtyř bezúročných splátek, což je další alternativa ke klasické BNPL službě. V září PayPal také oznámil, že plánuje převzít japonskou firmu Paiday v hodnotě 2,7 miliardy dolarů, díky níž by mohl oslovit i její zákazníky na asijském trhu.
PayPal však není jediný, kdo v letošní sváteční sezóně zaznamenává skokový nárůst aktivity typu “kup teď, zaplať později”. Podle údajů společnosti Salesforce vzrostlo používání této platební metody během týdne – od 23. listopadu – celosvětově v meziročním srovnání o 29 %. Jenom na Černý pátek tvořily podle Salesforce 7 % globálních nákupů a 4 % nákupů v USA, nákupy s využitím BNPL služeb.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.