Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Využití služby BNPL (kup teď, zaplať později) od PayPalu roste o 400 %

Využití služby BNPL (kup teď, zaplať později) od PayPalu roste o 400 %
Zdroj: depositphotos.com

Generální ředitel společnosti PayPal Dan Schulman oznámil médiím, že na Černý pátek došlo k prudkému nárůstu využití služby PayPalu BNPL (Buy Now, Pay Later) – možnosti koupit produkty nyní a zaplatit za ně později. CEO PayPalu mimo jiné řekl, že služba, kterou České republice nabízí mj. také Twisto (recenze zde), je jednou z hvězd vánoční sezóny.

A že by akcie PayPal objevit nějakou hvězdu potřebovaly, vždyť za posledních 6 měsíců (k 15. 12. 2021) klesla jejich cena o více než 30 %.

Načítání
Načítání
Koupit akcie PayPal! Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

“Během Černého pátku vzrostl objem plateb v rámci služby “Kup teď, zaplať později” meziročně téměř o 400 %. Jen během Černého pátku jsme zprostředkovali přibližně 750 000 transakcí,” řekl Schulman s odkazem na den následující po Dni díkůvzdání, který je klíčovou součástí sváteční nákupní sezóny.

Aktivita pozorovaná na Černý pátek znamená pokračování trendu, který společnost PayPal pozorovala po celý listopad, kdy poprvé zaznamenala objem plateb prostřednictvím služby BNPL za více než miliardu dolarů za jediný měsíc.

“Poprvé v historii jsme za měsíc oslovili více než 1 milion nových uživatelů služby BNPL, čímž její celkové využití výrazně přesáhlo 10 milionů spotřebitelů,” dodal Dan Schulman.

Roste obliba BNPL díky pandemii?

V době pandemie koronaviru se mezi spotřebiteli stává služba BNPL stále populárnější a společnosti zabývající se finančními technologiemi se předhánějí v tom, aby si urvaly kousek tohoto žhavého trhu. Mezi přední hráče v této oblasti patří společnost Affirm, která v srpnu uzavřela velkolepé partnerství s Amazonem, a švédský start-up Klarna. Obrovský potenciál uspět v této oblasti má po spojení s Afterpay i Square (dnes už pod názvem Block).

Internetová peněženka PayPal koncem roku 2020 spustila ve Spojených státech také možnost placení na splátky nazvanou “Pay in 4”, která lidem umožňuje zaplatit za určité nákupy během čtyř bezúročných splátek, což je další alternativa ke klasické BNPL službě. V září PayPal také oznámil, že plánuje převzít japonskou firmu Paiday v hodnotě 2,7 miliardy dolarů, díky níž by mohl oslovit i její zákazníky na asijském trhu.

PayPal však není jediný, kdo v letošní sváteční sezóně zaznamenává skokový nárůst aktivity typu “kup teď, zaplať později”. Podle údajů společnosti Salesforce vzrostlo používání této platební metody během týdne – od 23. listopadu – celosvětově v meziročním srovnání o 29 %. Jenom na Černý pátek tvořily podle Salesforce 7 % globálních nákupů a 4 % nákupů v USA, nákupy s využitím BNPL služeb.

Líbil se vám tento článek?
3
0

Autor

Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.

O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.

Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií

„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.