Konečně již celý svět zná výsledky hospodaření největších společností za rok 2021. Některým se dařilo více některým méně, tak jak to už většinou bývá. Některé společnosti se i ve ztížených podmínkách pandemie dokázaly udržet na vrcholu, jiné se zmítaly ve vlastních skandálech, vnitropodnikových problémech a obecném poklesu atraktivity.
Které společnosti jsou vítězi posledního kvartálu, a které moc nezazářily? Tento článek bude o vítězích a poražených.
Tento článek začneme pozitivně a podíváme se nejprve na výsledky společností, které v posledním kvartále roku 2022 vygenerovaly nejvíce peněz a které žene dopředu velmi dobrý fundament. Zkrátka následující čtyři společnosti udělaly správný krok do nového fiskálního roku.
O této společnosti toho bylo napsáno již mnoho. A není divu. Společnosti Tesla se v uplynulém roce 2021 prostě dařilo. Nárůst meziročních tržeb téměř 71 % hovoří za vše. Za tímto nárůstem stojí množství vyrobených aut, jejichž produkce v posledním kvartálu přesáhla hranici 300 000 kusů. Tržby společnosti Tesla dosáhly ve čtvrtém kvartálu hodnoty 17,72 miliardy USD.
Na začátku roku sice akcie této společnosti zaznamenaly propad, ten ovšem souvisel především s celkovým výprodejem na amerických burzách. Společnost Tesla disponuje kapitálem necelých 900 miliard USD s tím, že většina tržní kapitalizace této společnosti pochází od drobných investorů. Díky navýšení zisků ve 4Q a navýšení výroby elektromobilů vstoupila společnost Tesla do nového roku s velkým elánem a tou správnou nohou.
2. Google – Stále na vrcholu
Akcie této společnosti se posledních šest měsíců drží na svých maximech a investoři doufají, že se jedná o klid před bouří. Před nákupní bouří. Příjmy společnosti Google Alphabet v posledním kvartálu vzrostly na hodnotu 75,33 miliard USD, čímž společnost uzavřela meziroční nárůst tržeb na 41,15 %.
Společnost Google avizovala začátkem roku vlastní technologický cíl, ve kterém by ráda nabídla uživatelům platební metody google pay možnost ukládat kryptoměny na platební kartu. Tímto krokem se chce společnost přiblížit k digitální budoucnosti, která bude jistě hlavním předmětem jejího zájmu i v roce 2022.
3. Amazon – Stabilně silný Q4
Společnost Amazon měla již druhý rok po sobě nejsilnější právě poslední kvartál. Významnou roli v této statistice bude jistě hrát i fakt, že se jedná o konec roku, který je spojen s oslavami všeho druhu a lidé mají tendenci si v tomto období “dopřávat”. Díky tomu společnost Amazon vygenerovala v 4Q zisk 137,4 miliardy USD.
Akcie Amazon jsou velmi konzistentní, cena se pohybuje v pásmu 2 800 – 3 800 USD za akcii. Pozitivní výsledky 4Q naznačují možnost pokračujícího růstu. Čisté tržby společnosti se ve 4Q zvýšily o 9 %, čistý zisk se zvýšil na 14,3 miliardy USD (zisk na akcii 27,75 USD). Společnost Amazon má jeden z nejvyšších ratingů ve kterém se 31 analytiků shoduje na akciovém růstu k hodnotám 4 200 USD za akcii.
4. Apple – Akcie stále rostou
Ikona technologických firem, společnost Apple, zaznamenala velmi povedený rok, kdy vykázala meziroční nárůst tržeb 28,6 %. Ovšem v případě Apple se nejednalo o silné zakončení fiskálního roku. Nejsilnějším obdobím účetního roku bylo pro Apple to první, kdy se tržby vyšplhaly na hodnotu 111 miliard USD. Naproti tomu v nejslabším, čtvrtém čtvrtletí, společnost vykázala zisk “pouze” 83,4 miliard USD.
Akciový graf společnosti velmi dobře zareagoval na novoroční propad, který byl již téměř vymazán, a akcie se obchodují opět na svých maximech. Tato vizionářská společnost vidí část své investiční budoucnosti v podpoře projektů zaměřených na rozšířenou realitu, do kterých hodlá investovat. I přes slabší poslední kvartál, jsou společnosti Apple predikovány vysoké cíle pro rok 2022. První z nich je dosažení čtvrtletního zisku ve výši 124 miliard USD. Pokud společnost tohoto cíle dosáhne, jistě potěší nejednoho akcionáře.
Pohledem na ikonu technologických společností jsme zakončili putování po nejlepších společnostech, které zaznamenaly velmi dobrý rok a které do toho nového vstoupily s jasnou vizí. Nyní se podíváme na společnosti, které v loňském roce úplně nezářily, ale i tak jsou pro investory zajímavé.
5. Alibaba – I přes propad hlásí pozitivní výhled
Kvartální výkonnost je u této společnosti jako na houpačce. Slabý Q2 s tržbami 22,8 miliardy USD, vystřídal mnohem silnější kvartál Q3 s tržbami 33,9 miliard USD, na který ovšem nenavázal poslední kvartál Q4, který vykázal tržby v hodnotě 28,6 miliard USD. Nestabilní tržby jsou možná až druhou možností, proč akcie společnosti Alibaba v loňském roce oslabovaly. Na prvním místě jsou s největší pravděpodobností skandály ve vedení společnosti, kdy byli vrcholní manažeři nařčeni ze sexuálního zneužívání svých podřízených.
I přes nepřízeň fundamentů, tato společnost dosáhla meziročního nárůstu tržeb bezmála 40 %. Díky tomuto výkonu jsou analytici optimističtí ohledně budoucího směřování akcií. Růst tržeb měl pozitivní vliv i na růst čistého příjmu, který byl v roce 2021 celkem 22,9 miliard USD , což je o 8,83 % více než v roce 2020.
6. PayPal – Jeden z největších akciových propadů
Společnost PayPal v loňském roce zažívala pouze pokles svých akcií, během kterého odepsaly 60 % své hodnoty. I přes toto masivní oslabení, vykázala společnost PayPal meziroční nárůst tržeb 18,3 %. Možné pozitivní našlápnutí k úspěšnějšímu roku 2022, společnost zahájila silným čtvrtým kvartálem, kdy společnost navýšila své tržby na téměř 7 miliard USD. Pomalá obnova společnosti jde ruku v ruce s obnovou podnikatelského prostředí po pandemii v celém světě.
Akcie PayPal se obchodují na supportní zóně právě v období pozitivních kvartálních výsledků. Čistý příjem společnosti PayPal v uplynulém roce činil 4,94 miliardy USD, což představuje meziroční nárůst o 57 %. Pozitivní čísla vnímají i analytici, kteří navýšili předpokládaný růst akcií na hodnotu 192 USD.
Závěr
Některé společnosti v loňském roce byly úspěšné, jiné se k úspěchu ani nepřiblížily. I přesto se analytici shodují na pokračujícím růstu největších akciových společností na světě. Novoroční akciový propad indexu US 500 mohl pozitivní náladu na trzích trochu schladit, ovšem výše zmíněné společnosti se již z tohoto poklesu dokázaly vzpamatovat. Výhled analytiků je veskrze pozitivní, uvidíme tedy, jaká bude skutečnost.
Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.
Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.