Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Tyto 3 e-commerce akcie nezpomalují – Využily nastaveného trendu a pokračují ve výrazném růstu!

Tyto 3 e-commerce akcie nezpomalují – Využily nastaveného trendu a pokračují ve výrazném růstu!
Zdroj: systemylogistiky.cz

V oblasti e-commerce došlo v roce 2020 k prudké akceleraci růstu. Důvod je zřejmý… Pandemie koronaviru uzavřela kamenné obchody a lidé byli nuceni zůstávat doma. Nezbylo jim tak nic jiného než začít nakupovat online. Přestože oblast online prodeje jako celek pokračuje i v letošním roce v růstu, jen několik společností dokázalo navázat na trend z loňského roku a udržet si výraznou růstovou dynamiku i v roce 2021.

Akcie Etsy, akcie Amazon a akcie Costco Wholesale podle odhadů zaznamenají i v roce 2021 rychlejší růst online prodejů, než tomu bylo v roce 2019. Všechny ostatní online prodejce, přitom podle odhadů společnosti eMarketer čeká zpomalení růstu tržeb oproti období před pandemií koronaviru. Pojďme se podívat na tyto tři e-commerce akcie blíže.

Růst tržeb, který eMarketer předpovídá 15 největším americkým e-commerce společnostem.
Růst tržeb, který eMarketer předpovídá 15 největším americkým e-commerce společnostem. Zdroj: emarketer.com

1. Etsy

logo-etsy-akcie

Etsy zvýšilo v roce 2019 své tržby z prodeje zboží o 26,5 % a v roce 2021 se očekává růst o dalších 26,9 %. To je poměrně působivé, vezmeme-li v úvahu, že objem prodaného zboží na této platformě vzrostl v roce 2020 uprostřed pandemie o 106,7 %.

Etsy těží ze síťového efektu. Loňský rok přivedl na platformu společnosti spoustu prodejců. Ve výsledku tak v roce 2020 vzrostl počet účtů prodejců o 61,7 %. Zároveň zaznamenalo ještě větší nárůst počtu kupujících, a to o 76,7 %.

Tržby Etsy z prodeje zboží vzrostly v Q1 2021 meziročně o dalších 132,3 %, ale v posledních třech čtvrtletích roku budou čelit náročnějšímu srovnání. Vedení společnosti však využívá dodatečný peněžní tok plynoucí z loňských prudce rostoucích tržeb k financování akvizic společností Depop a Elo7, které mohou pomoci zvýšit objem globálních prodejů společnosti.

Vedení společnosti úspěšně rozvíjí síť nakupujících i prodejců a zároveň se mu daří zvyšovat dlouhodobou hodnotu platformy u zákazníků. Společnost rozšiřuje svou působnost jak organicky, tak prostřednictvím akvizic. Rovněž vynakládá více prostředků na marketing, aby pokračovala v nastoleném růstu. Díky všem těmto aktivitám se tak zdá, že Etsy i po pandemickém nárůstu tržeb stále zůstává jedním z velkých vítězů oblasti e-commerce.

Načítání
Načítání
Koupit akcie Etsy! Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

2. Amazon

Akcie Amazon-logo

Tržby Amazonu z prodaného zboží na jeho e-commerce platformě vzrostly v roce 2019 o 20,9 %. EMarketer přitom očekává, že v roce 2021 vzroste objem prodeje zboží na online tržišti Amazonu o 24,9 %.

Amazon vykazoval výrazné zrychlení objemu prodejů na své platformě už v druhé polovině roku 2019, když začal zavádět jednodenní dopravu na miliony položek pro členy Amazon Prime. Prudký nárůst poptávky po jeho službách v loňském roce pak dokonce ohrozil schopnost Amazonu plnit svůj závazek jednodenního doručování. Právě kvůli tomu e-commerce gigant realizoval obrovské investice do své logistické sítě, aby byl schopný dodat v krátkém čase více zásilek. Ve výsledku tak společnost založená Jeffem Bezosem rozšířila svou logistickou síť o 50 %.

Amazon navíc v roce 2020 zaznamenal výrazné zrychlení růstu globálního počtu členů služby Prime a zároveň se zvýšil počet uživatelů, kteří začali využívat výhody, které členství v rámci e-commerce přináší. Díky tomu by společnost neměla zaznamenat výrazný úbytek členů Amazon Prime – spíše naopak, což se promítne do dalšího růstu prodejů na jeho e-commerce platformě.

Navzdory svému dominantnímu postavení v online prodeji tak je Amazon připraven v roce 2021 získat ještě větší podíl na tomto rychle rostoucím trhu.

Načítání
Načítání
Koupit akcie Amazon! Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

3. Costco

Akcie Costco-wholesale-logo

Aktivita společnosti Costco v oblasti e-commerce nabrala v roce 2020 na síle a v některých měsících se jí dokonce podařilo zvýšit tržby v meziročním srovnání o více než 100 %. Od dubna, kdy se aktuální objem tržeb začal srovnávat s pandemickými ukazateli růst zpomalil, tržby Costca z e-commerce však stále každý měsíc rostou o téměř 20 %. EMarketer pak očekává, že za celý rok online tržby společnosti Costco vzrostou o 21,7 %.

Růst společnosti v této oblasti mj. podporuje akvizice společnosti Innovel, která byla vzápětí přejmenovaná na Costco Logistics. Nejnovější akvizice umožňuje společnosti doručovat zákazníkům až ke dveřím objemnější zboží – například nábytek. Vedení společnosti přitom stále získává další dodavatele zboží, aby mohlo využít kapacity Costco Logistics naplno. Zavedení Costco Logistics také zkrátilo dodací lhůty u těchto objemnějších položek. A proč tohle všechno stojí za zmínku? Co se týče nákupu objemnějších zásilek, dařilo se jim růst dokonce rychleji než trhu e-commerce jako celku.

Kromě toho se Costco podařilo využít růstu online nákupů potravin díky partnerství se společností Instacart, které by podle finančního ředitele Richarda Galantiho mohlo v letošním roce přinést dalších 5 až 8 procentních bodů růstu e-commerce.

Přijde vám tento výhled příliš pozitivní? Naopak. Costco má stále velký prostor pro růst svých tržeb v rámci online prodeje. Podle finančního ředitele si zatím méně, než polovina pravidelných zákazníků něco koupila na stránkách Costco online. Ke zlepšení tohoto ukazatele by přitom mělo přispět rozšíření nabídky produktů i plánované zkrácení dodacích lhůt.

Načítání
Načítání
Koupit akcie COST! Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Investujte do budoucnosti e-commerce

Všechny tři společnosti představují investiční příležitosti pro zájemce, kteří hledají růst v oblasti e-commerce. Společnosti Etsy a Amazon jsou prakticky čistě zaměřené na oblast online prodeje s odlišnými byznys modely, zatímco Costco má konkurenční výhodu v podobě vícekanálového prodeje. Amazon pak má samozřejmě ještě celou řadu dalších ziskových segmentů podnikání.

Růst internetového maloobchodu se po neopakovatelném roce zpomalí, ale společnosti, které využily zvýšeného zájmu o tuto oblast a v loňském roce dobře fungovaly, by mohl i v následujících letech zaznamenat růst tržeb.

Líbil se vám tento článek?
2
0

Autor

Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.

O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.

Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií

„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.