FinexAnalýzyTechnologický gigant klesl za rok o 60 %! Jsou tyto akcie příležitostí dekády?
Technologický gigant klesl za rok o 60 %! Jsou tyto akcie příležitostí dekády?
AMD ztratilo více než polovinu hodnoty akcií navzdory boomu v oblasti umělé inteligence. Proč tato technologická hvězda zaostává za konkurencí jako Nvidia?
Advanced Micro Devices (AMD) je polovodičová společnost, která vyniká v sektoru hardwaru pro umělou inteligenci. Její procesory Instinct a procesory Epyc pohánějí špičkové superpočítače.
I když jsou tyto produkty pro umělou inteligenci zásadní, akcie AMD neodrážejí její technologický úspěch. Navzdory prudce rostoucí poptávce po technologiích umělé inteligence totiž akcie AMD výrazně klesají.
Do akcií AMD můžete snadno a rychle investovat u brokera XTB
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 75 % účtů retailových investorů peníze.
Akcie AMD se propadly o téměř 60 % od svého maxima z 8. března loňského roku. Pro srovnání, technologický index NASDAQ ztratil “jen” okolo 25 %, což je způsobeno celní politikou Donalda Trumpa.
Příčiny poklesu akcií
K poklesu akcií AMD přispívá geopolitické napětí v americko-čínských dodávkách čipů. S tím se potýkají i další polovodičové akcie, jako je Nvidia nebo Taiwan Semiconductor Manufacturing.
V loňském roce pocházelo 24 % prodejů společnosti AMD z Číny, což ji činí extrémně zranitelnou vůči narušení dodávek na tento trh.
Akcie AMD však ztrácely i před tím, než začala obchodní válka. Problém pro AMD je, že lídr v odvětví Nvidia má víc než 80% podíl na trhu s čipy pro AI. Nvidia také těží ze svého ekosystému CUDA, který je mezi programátory velice populární.
Rovněž růst AMD je podstatně skromnější než u Nvidie. Zatímco tržby AMD v roce 2024 stouply o 14 %, Nvidia rostla o více než 114 %. Navíc Nvidia má hrubé marže kolem 75 %, zatímco AMD pouze 53 %.
Rozdíl je i v dividendové politice. Nvidia vyplácí dividendy, což je krok, ke kterému AMD zatím nepřistoupilo.
Z pohledu technické analýzy je akcie AMD v klesajícím trendu. Signál k obratu zatím není vidět, takže pokles může pokračovat. Pokud cena prorazí support na hodnotě 80 USD za akcii, další zastávka je u 55 USD za akcii.
Ocenění akcií a budoucí perspektivy
I díky popsaným problémům ukazují ukazatele ocenění AMD, že akcie jsou podhodnocené. Obchodují se totiž za 14násobek odhadovaného budoucího zisku (P/E), zatímco na konci roku 2024 se akcie obchodovaly za 25násobek zisku.
Hodnota ukazatele P/S je 5,5, což je výrazně nižší hodnota než 12,9násobek tržeb, za který se akcie obchodovaly v březnu loňského roku.
Nedávný vývoj také zvyšuje atraktivitu společnosti AMD. Čip Instinct MI300X si získává oblibu mezi podnikovými zákazníky. Lákavá je jeho konkurenceschopná cena, nízká spotřeba energie a působivý výkon.
AMD nyní pohání pět z deseti nejrychlejších a 15 z 25 energeticky nejúspornějších systémů na seznamu 500 nejlepších superpočítačů. Mnoho z těchto systémů se podílí na aplikacích umělé inteligence, což ukazuje rostoucí vliv společnosti AMD.
AMD plánuje v letošním roce uvést na trh výkonnější čipy Instinct MI350X, čímž se stane vážnějším konkurentem Nvidie.
Pokud bude mít produkt úspěch, mohlo by se to pozitivně projevit na objednávkách, což je ukazatel, který by investoři měli pečlivě sledovat. Jakmile začnou objednávky překonávat očekávání, akcie AMD by mohly začít posilovat. To jsou ovšem spekulace.
Faktem je, že aktuálně jsou akcie AMD pod tlakem a dostupná fakta naznačují, že by pokles nemusel být ještě u konce.
Kdo chce ale investovat již nyní, může zvolit strategii Dollar Cost Averaging, tedy postupné přikupování a průměrovat tak náklady pořízení akcie. Tento přístup může být řešením pro aktuální extrémně volatilní prostředí.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Vladimír vystudoval ekonomiku a management na VUT – Podnikatelské fakultě v Brně. Je držitelem mezinárodního účetního certifikátu ACCA, což mu dává solidní předpoklady pro analýzy účetních výkazů firem. Zkušenosti s oceňováním firem a auditem velkých mezinárodních společností kotovaných na burze získal u PricewaterhouseCoopers. Později působil v bankovnictví na pozicích ředitele controllingu a interního auditu.
V roce 2017 zahájil svoji novou kariéru soukromého analytika a copywritera se zaměřením na finanční trhy, investice, trading a různá podvodná schémata. Kromě psaní článků a e-booků o financích se Vladimír věnuje výuce angličtiny. Je aktivní na platformě X, kde jej můžete sledovat pod profilem KMFTraders.
Motto: “Na každém kroku záleží. Keep moving forward.”
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.