FinexAnalýzyTato společnost je mašina na peníze! Akcie za rok vzrostly o více než 60 %!
Tato společnost je mašina na peníze! Akcie za rok vzrostly o více než 60 %!
Akcie Imperial Brands za poslední rok vzrostly o 63 % a výrazně překonaly index FTSE 100 i S&P 500. Důvodem jsou stabilní finanční výsledky a růst nových produktů, jako jsou e-cigarety a nikotinové sáčky. Budou akcie růst i nadále?
Imperial Brands je tabákový gigant, který ohromil investory 63% nárůstem hodnoty akcií za poslední rok. Tím se tato akcie stala jednou z nejziskovějších v indexu FTSE 100, který za stejné období rostl pouze o 5 %.
Tato britská akcie však strčí do kapsy i roční výkonnost mnohem známějšího indexu S&P 500 a dalších globálních akciových indexů.
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 75 % účtů retailových investorů peníze.
Takto rychlý růst u tabákové firmy je rozhodně překvapením s ohledem na to, že tabákový sektor je silně regulován.
Podívejme se tedy na to, co stojí za úspěchem této akcie a zda existují předpoklady pro její další zhodnocení.
Faktory úspěchu
Jednou z hlavních deviz společnosti je její stabilita. To se projevuje na růstu tržeb, který sice není nijak závratný, ale je kontinuálně rostoucí. Za rok 2024 stouply tržby společnosti o 2,26 %.
Stejně stabilně se vyvíjí i provozní zisk. Ten v loňském roce dosáhl na 3,56 miliardy liber, což je o 3,25 % více než v předchozím roce.
Zdroj: ww.tradingview.com
Tržby a provozní zisk Imperial Brands
Významně se zlepšil čistý zisk. Upravený zisk na akcii (EPS) za fiskální rok končící 30. září 2024 rostl o 19,2 %.
Tento růst byl částečně způsoben rostoucí popularitou produktů nové generace, jako jsou:
orální nikotinové sáčky,
vapes,
e-cigarety.
Imperial Brands dosáhla v roce 2024 růstu čistých tržeb z této divize o 26 %. Růst byl podpořen zlepšením hrubých marží a snížením upravených ztrát v tomto segmentu.
Příznivě zapůsobilo i rozhodnutí prezidenta Donalda Trumpa stáhnout plán FDA na zákaz mentolových cigaret.
Při pohledu do budoucna je ale třeba počítat s regulacemi, které na tento business budou mít negativní vliv. Nové produkty jsou totiž zatím méně regulovány než tradiční cigarety.
Historické zkušenosti ale ukazují, že s regulacemi se tabákové firmy dokázaly vždy dobře vypořádat. Koneckonců, klientelu mají tabákové společnosti prakticky zajištěnou.
Většina nových produktů tabákových firem totiž obsahuje nikotin, který je extrémně návykový, protože způsobuje uvolňování “levného” dopaminu v mozku. Díky tomu je velice těžké se této závislosti zbavit.
Akcie Imperial Brands se pohybují v jasném rostoucím trendu. Cena 29,7 liber je však stále hluboko pod historickým maximem z roku 2016, které činí 41 liber. I přes působivé zisky akcií za uplynulý rok má Imperial Brands stále potenciál k růstu.
To potvrzují i poměrové ukazatele. K 21. dubnu se akcie obchodovaly za necelý 10násobek zisku (P/E). Průměr tohoto ukazatele za 10 posledních let je přitom 14. To znamená, že akcie je vůči své historické výkonnosti podhodnocená.
Pozitivní zprávy pro akcionáře
Imperial Brands také zavedl iniciativy vstřícné k akcionářům, které posílily důvěru investorů. Tabákové firmy jsou tradičně známy štědrými dividendami a Imperial Brands není výjimkou.
Společnost oznámila, že akcionářům pro fiskální rok 2025 celkově vyplatí 2,8 miliardy liber. Do toho patří zpětný odkup akcií přibližně ve výši 1,3 miliardy a dividendy 1,5 miliardy liber.
Imperial Brands navíc plánuje každoroční program zpětného odkupu akcií až do roku 2030.
Celkově se tedy investice do Imperial Brands jeví být atraktivní příležitostí. Mnoho investorů ale bude zvažovat etické aspekty jejího podnikání.
I když jsou nové produkty považovány za zdravější alternativu kouření, stále platí, že díky svému složení mají negativní dopad na lidské zdraví.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Vladimír vystudoval ekonomiku a management na VUT – Podnikatelské fakultě v Brně. Je držitelem mezinárodního účetního certifikátu ACCA, což mu dává solidní předpoklady pro analýzy účetních výkazů firem. Zkušenosti s oceňováním firem a auditem velkých mezinárodních společností kotovaných na burze získal u PricewaterhouseCoopers. Později působil v bankovnictví na pozicích ředitele controllingu a interního auditu.
V roce 2017 zahájil svoji novou kariéru soukromého analytika a copywritera se zaměřením na finanční trhy, investice, trading a různá podvodná schémata. Kromě psaní článků a e-booků o financích se Vladimír věnuje výuce angličtiny. Je aktivní na platformě X, kde jej můžete sledovat pod profilem KMFTraders.
Motto: “Na každém kroku záleží. Keep moving forward.”
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.