FinexAkcieTato akcie udělala z investice 10 tisíc korun 2,7 milionu! Podaří se jí to opět?
Tato akcie udělala z investice 10 tisíc korun 2,7 milionu! Podaří se jí to opět?
Akcie společnosti Celsius za posledních deset let vzrostly o neuvěřitelných 27 360 %, což z investice 10 000 korun udělalo závratných 2,7 milionu. Podívejme se na raketový vzestup této společnosti blíže.
Boom umělé inteligence vynesl akcie Nvidia do neuvěřitelných výšin. Tyto akcie za posledních 10 let vzrostly o více než 27 tisíc procent, což z Nvidie učinilo jednu z nejhodnotnějších společností na světě.
Existuje však mnohem menší firma, které se dařilo ještě lépe. Řeč je o společnosti Celsius. Akcie tohoto výrobce nápojů za posledních deset let prudce vzrostly o 27 360 % a z investice 10 000 korun tak udělaly závratných 2,7 milionu.
Podívejme se blíže na raketový vzestup společnosti Celsius, která se do dnešních dnů stala podnikem s obratem 1,3 miliardy dolarů.
Pokud vidíte akcii, která prudce vzrostla jako společnost Celsius, stojí za to věnovat čas tomu, abyste zjistili, jaké faktory vedly k tak silnému výkonu. V tomto případě by nemělo být překvapením, že klíčovým faktorem vzestupu společnosti byl neuvěřitelný růst tržeb.
Za společnostmi Red Bull a Monster Beverage se tato firma stala třetím největším prodejcem energetických nápojů v USA. V roce 2023 Celsius vykázal tržby ve výši 1,3 miliardy dolarů, což bylo o 102 % více než v předchozím roce.
Tato hodnota také představuje impozantní 25násobný nárůst ve srovnání s obdobím před pouhými pěti lety.
Širší odvětví nealkoholických nápojů je sice extrémně vyspělé, kategorie energetických nápojů však zaznamenává mnohem rychlejší růst.
Možná, že spotřebitelé nemají o pití sladkých nápojů takový zájem jako před 10 nebo 20 lety. Nebo se prostě zvýšil důraz na nápoje, které jsou údajně zdravější, a právě takový chce být Celsius.
Tím, že své výrobky propaguje jako funkční nápoje, které mají určité zdravotní výhody, postupně získává stále větší podíl ve smýšlení spotřebitelů – roste povědomí o jeho značce. Každá spotřebitelská značka by se měla snažit právě o toto.
Celsius také těží z toho, že se jeho nápoje dostávají do povědomí většího počtu zákazníků. To znamená rozšíření jeho přítomnosti v různých maloobchodních zařízeních. Obrovský úspěch zaznamenává také na Amazonu, mimořádně populárním e-shopu, který každý měsíc navštíví miliardy lidí.
A s pomocí PepsiCo, která je distribučním partnerem Celsiusu na domácím trhu i v zahraničí, má tato společnost příznivou pozici pro další úspěchy.
Je na nákup akcií Celsius pozdě?
Od března letošního roku, kdy dosáhly svého historického maxima, se akcie Celsius propadly o přibližně 40 % za méně než pět týdnů.
Dne 28. května zveřejnil Dara Mohsenian, analytik společnosti Morgan Stanley, zprávu, ve které uvedl, že tržby společnosti v týdnu končícím 18. května klesaly, což způsobilo mírný pokles tržního podílu společnosti.
I po monumentálním poklesu se je však stále na místě myšlenka, že jsou akcie Celsius nadhodnocené. Obchodují se s poměrem ceny k zisku (P/E poměr) okolo úrovně 60 bodů.
To je vysoké ocenění, zvláště když jeho prodeje zpomalují. Potenciálním investorům toto ocenění dává velmi nízkou míru bezpečnosti.
Očekává se, že společnost bude v letech 2023 až 2026 zvyšovat tržby o 31 % ročně, což je vysoké číslo, je však daleko od trojciferného růstu, na který si investoři pravděpodobně zvykli.
Znepokojující je také to, že by se tyto prognózy mohly ukázat jako příliš optimistické.
Celsius již pravděpodobně využil takzvanou příležitost s nízko visícím ovocem v podobě dohody se společností Pepsi.
Navíc v tomto odvětví prakticky neexistují překážky vstupu na trh. Dobře financovanému podnikateli nic nebrání v tom, aby si založil vlastní podnik na výrobu energetických nápojů, do kterého by se spotřebitelé mohli hrnout.
Akcie Celsius byly v uplynulém desetiletí bezpochyby fantastickou investicí, která proměnila malou částku v téměř 3 miliony. Dnes však akcie nevypadají jako inteligentní nákupní příležitost.
Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Mějte přehled o tom, co se děje na trzích!
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.
Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.