Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Rolls-Royce ikona britského automobilismu na vzestupu?

Rolls-Royce ikona britského automobilismu na vzestupu?
Zdroj: depositphotos.com

Rolls-Royce, dědeček mezi britskými automobilkami, se vzpamatovává ze silného poklesu ceny svých akcií. Možná právě nyní je ta správná doba pro investory a milovníky luxusních britských vozů k akci. Po krátkém přiblížení si značky Rolls-Royce zhodnotíme stav akcií nejen po fundamentální stránce, ale přidáme i trochu technické analýzy.

Načítání
Načítání
Koupit akcie Rolls-Royce! Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

První základy společnosti Rolls-Royce byly položeny již v roce 1884 v garáži podnikatele Henryho Royce. Výsledek svých inženýrských schopností, svůj první automobil, představil v roce 1904 Londýnskému podnikateli s luxusními vozy Charlesi Rollsovi. A značka Rolls-Royce byla na světě.

Rolls-Royce vyrábí luxusní automobily již 137 let.

Jako většina ostrovních automobilek se i Rolls-Royce nedokázal vyhnout silnému poklesu ceny svých akcií, kdy od roku 2014, s malou korekcí v roce 2018, pouze zaznamenával pokles. Po silném výprodeji v Březnu roku 2020 se ovšem situace začíná významně zlepšovat a akcie této britské automobilové ikony opět nabírají na síle.

Všeobecný pokles akcií britských automobilek se shoduje s kroky dokončování tzv. Brexitu, kde se Velká Británie “odtrhla” od svého nejbližšího obchodního partnera Evropy. Export luxusních automobilů na tento trh byl poznamenán především vlekoucími se spory ohledně obchodních smluv, jejich vyjednávání začala v roce 2019 Theresa May a celý proces dokončil až současný předseda vlády Boris Johnson. Více o Brexitu v tomto článku.

Technická analýza

Akcie Rolls-Royce od konce roku 2020 posilují, za čímž stojí především přeorientování exportu luxusních automobilů z trhu Evropy na trh Blízkého východu a Číny.

Zdroj: tradingview.com
Měsíční akciový graf společnosti Rolls-Royce
Měsíční akciový graf společnosti Rolls-Royce

Akciový graf této společnosti se nachází poblíž první rezistentní úrovně, která se nachází okolo ceny 180 GBX. Překonání této překážky bude po technické stránce velmi složité, protože se jedná o korelaci velmi silných technických ukazatelů jako je Low swingového pohybu a 38 % Fibonacciho Retracementu. Aby bylo možné obchodovat akcie nad touto rezistencí, bude potřeba nějakého pozitivního fundamentu, který ovšem v současné době chybí. Z tohoto důvodu je lepší spíše očekávat pokles, případně dlouhodobou konsolidaci.

Pokud bychom se dočkali ze strany Rolls-Royce růstu ceny jejich akcií, podpořeném zajímavým fundamentem, mohlo by být zajímavé sledovat, zda se cena akcií opět dokáže vrátit ke svým maximům z let 2013-2014.

Nepříjemný fundament, který se udál v pátek 26. 11. však poslal akcie i této společnosti výrazně níže za jediný den. Jako první nás tedy čeká návrat na původní čísla.

Závěr

Rolls-Royce jako přední automobilová značka luxusních vozů si jistě zaslouží o něco důstojnější pohled na svůj akciový graf. Po technické stránce bude současný růst ceny akcií velmi složitý. Navíc absence jakéhokoliv fundamentu, hovořícího ve prospěch růstu, se nedostává. Možná bude potřeba hledat cestu v nových technologiích případně v obnovení starých, dříve fungujících, obchodních smluv s Evropským trhem.

Líbil se vám tento článek?
3
0

Autor

Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.

Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.