O tom, že Facebook již brzy vydá svůj vlastní stablecoin, není pochyb. Otázkou však je: kdy a co po něm bude následovat. Podle zprávy agentury Reuters, kterou zveřejnili 17. května udělal Facebook zásadní krok ve svém Projektu Libra, a to tím že ve Švýcarsku registroval novou společnost Libra Network.Co se za ní skrývá?
Tajnosti a zase tajnosti
Poprvé, co jsme se dozvěděli, že Facebook má zájem o kryptografii, bylo 4. ledna 2018, kdy generální ředitel Mark Zuckerberg v příspěvku na své stránce na Facebooku uvedl, že jednou z jeho osobních misí pro rok 2018 je dozvědět se více o tomto tématu.
I když se Facebook i do teď snaží vše tajit, již v květnu 2018 vyšli na povrch první zprávy o tom, že se blockchainem doopravdy zabývá. To potvrdil i bývalý ředitel Massengeru David Marcus, který ve svém příspěvku na Facebooku prozradil, že odešel z této pozice, aby vytvořil tým, který se bude zabývat možnostmi aplikace technologií blockchainu na Facebook.
Všechny tyto spekulace potvrdil i 28. února magazín New York Times s tím, že Facebook již vyjednává s kryptoburzami. Navíc tento měsíc magazín Wall Street Journal uvedl, že Facebook spolupracuje i s desítkami firem v oblasti financí, aby mohl naostro rozjet připravovaný projekt a umožnit svým více než 2 miliardám uživatelů využívat kryptoměnu k nákupu a platbám na Facebooku.
Obavy Spojených států o Projekt Libra
Právě tajnosti ohledně celého projektu pěkně znejistily Senát Spojených států, který proto pověřil výbor pro bankovnictví, aby celou věc prošetřil. Jedním z hlavních důvodu celého znepokojení byly kontroverzní kauzy týkající se právě Facebooku ohledně ochrany soukromých údajů a jejich úniků. Proto dne 9. května napsal Senát otevřený dopis přímo zakladateli Facebooku Marku Zuckerbergovi.
Nová Fintech Firma Libra Network ve Švýcarsku
To, že se projekt stále vyvíjí kupředu potvrdily i nové zprávy agentury Reuters, která uvedla, že Facebook zaregistroval novou společnost Libra Network 2. května ve švýcarské Ženevě. Ta má za cíl poskytovat finanční a technologické služby a vyvíjet související hardware a software, který povede k spuštění celého projektu.
Jaký je váš názor na celý projekt? Myslíte, že by cena jejich akcií po oficiálním vydání coinu mohla znovu stoupnout nad své dosavadní maximum na ceně 209 dolarů?
Milovnice a nadšenkyně do financí, investování a kryptoměn. O finančních, ale i technologicky laděných tématech píše již od roku 2016. Kromě akciových trhů s nadšením sleduje nejnovější trendy v oblasti startupů, ale i velkých hráčů v široké škále odvětví od e-commerce a AI až po elektromobilitu nejen ve světě, ale i v našem malém českém rybníčku.
Nikola se však věnuje i tématům spojených s bankovnictvím, pojišťovnictvím či půjčkami, jejichž recenzování věnuje podstatnou část svého času. Ve všech případech jí však záleží na tom, aby si její texty našly cestu nejen ke zkušeným čtenářům a investorům, ale i úplným nováčkům ve světě financí.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.