Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Netflix startuje svou první mobilní hru – je to krok správným směrem?

Netflix startuje svou první mobilní hru – je to krok správným směrem?
Zdroj: Pixabay.com

Netflix začal počátkem listopadu nabízet své mobilní hry, které ho posouvají do nové oblasti podnikání. Předplatitelé mají možnost hrát v aplikaci Netflix pět různých her – Stranger Things: 1984, Stranger Things 3: The Game, Shooting Hoops, Card Blast a Teeter Up. Hry jsou nyní spuštěny pro telefony s operačním systémem Android a později budou k dispozici i pro systém Apple iOS.

Netflix se snaží jít nad rámec své tradiční nabídky filmů a seriálů ve snaze upoutat větší pozornost uživatelů a zvýšit přidanou hodnotu služby.

V lednu 2019 při zveřejňování svých hospodářských výsledků uvedlo vedení společnosti, že jedním z jejich hlavních konkurentů není HBO ani Disney, ale Fortnite z dílen Epic Games. Hra, která v té době měla více než 200 milionů uživatelů, byla považována za hrozbu, protože si dokázala udržet to nejcennější ve světě zábavy: Čas lidí.

A když už mluvíme o slavných hrách, Netflix nedávno uvedl animovaný film Arcane, který vypráví o původu některých postav hry League of Legends od herního studia Riot Games.

I proto začátkem letošního léta najal výkonného ředitele pro videohry Mikea Verdu z Facebooku, kde působil jako viceprezident pro obsah rozšířené reality a virtuální reality.

Načítání
Načítání
Koupit akcie Netflix! Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Hry jsou součástí předplatného Netflixu a nebudou obsahovat reklamy ani nákupy v aplikacích. Netflix sice uvedl, že hry bude vytvářet jako samostatný produkt, který bude konkurovat jeho ostatním službám, ale vedení doufá, že populární postavy nebo hry mohou v budoucnu pomoci při rozhodování o tvorbě videoobsahu. Pokud například společnost rozpozná, že je nějaká postava v konkrétní hře oblíbenější nebo že se jedné hře daří lépe než jiné, mohla by prosadit, aby se tato postava nebo herní motiv objevil v seriálu nebo filmu. Na nejčerstvější novinku akcie Netflix přehnaně pozitivně nereagovaly, od počátku listopadu nicméně připsaly mírný zisk.

“Možná se jednou dočkáme hry, která zplodí film nebo seriál. Bylo by úžasné, kdybychom viděli skutečnou souhru mezi těmito různými formami zábavy,” řekl letos v létě Greg Peters, provozní a produktový ředitel společnosti Netflix.

Hry od Netflixu v App Store – “již brzy”

V současnosti jsou hry určeny pouze pro telefony a tablety s operačním systémem Android. Netflix však uvedl, že se hry na zařízeních se systémem iOS objeví v příštích měsících.

Apple se již dříve bránil pokusům konkurentů o prodej videoher z jejich dílen ve svém App Store. Když Microsoft v roce 2020 původně spustil svou streamovací službu Game Pass, Apple zablokoval její uvedení ve svém obchodě s argumentem, že zhruba 100 her, které obsahuje, by mělo být v jeho obchodě uvedeno samostatně. Microsoft se nakonec místo toho uchýlil k prodeji těchto her prostřednictvím mobilního prohlížeče Safari od společnosti Apple.

Netflix nicméně neuvedl, že by se u Netflix Games potýkal s podobnými problémy, nabídka her na Android zkrátka přišla jako první.

Microsoft se i navzdory zpoždění při oslovování zákazníků společnosti Apple stal dominantní postavou na trhu s předplatným her. Jeho služba Xbox Game Pass zahrnuje většinu titulů vydaných vlastním herním studiem Microsoftu. Ty se objeví v nabídce v den jejich uvedení do prodeje, přičemž mnohé z nich lze hrát na Xboxu, herním počítači nebo streamovat přes internet do telefonů a tabletů.

Jde o čas a pozornost uživatelů

Ano, Netflix chce získat více času a pozornosti zákazníků, a proto investuje do her. Už jste se někdy dívali na obličej člověka při hraní her? Pravděpodobně jste viděli široce otevřené oči a výraz naprostého soustředění.

Jak uvádí průzkum The State of Online Gaming Survey 2021, průměrný hráč stráví hraním videoher více než 8 hodin týdně (25 % hraje více než 12 hodin). To představuje 14% nárůst oproti loňskému průzkumu. Předpokládá se, že toto číslo bude v následujících letech ještě větší, a právě na to Netflix (také Google a Amazon) sází.

V “informační době” je těžké přimět lidi, aby trávili více času uvnitř vaší platformy a zároveň interagovali s vaším obsahem.

Nyní jde o to nejen se dostat před lidi, ale také tam co nejdéle zůstat. Jde v podstatě o vytvoření vztahu. Netflix si je tohoto konceptu vědom již delší dobu. A víte, co se říká: Když nemůžeš porazit nepřítele, přidej se k němu.

Je to skutečně vyzkoušená a osvědčená strategie: Diverzifikace obsahu může lidem pomoci, aby se o vás více zajímali a o to, co nabízíte. Netflix si uvědomil, že pouhá nabídka seriálů a filmů nebude stačit k tomu, aby si udržel lidi uvnitř své platformy a z hlediska jeho podnikání to je dobře.

Líbil se vám tento článek?
2
0

Autor

Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.

O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.

Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií

„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.