O investování a finanční trhy se zajímám od roku 2013. Krátce na to jsem se spálil jako aktivní day trader. Zaplacené „školné“ se mi však celkem vyplatilo. Vrhnul jsem se do studia a od roku 2017 dlouhodobě investuji, přičemž v rámci své strategie kombinuji pasivní a aktivní investiční přístup s výhradním zaměřením na akciové trhy.
Inspirací mi jsou především Warren Buffett a jeho učitel Benjamin Graham, z českých investorů pak Daniel Gladiš. Nabyté vědomosti se snažím předávat čtenářům, přičemž se nejraději věnuji textům o investičních strategiích, psychologii obchodování a analýzám jednotlivých akcií.
Netflix zaznamenal ve 3. čtvrtletí solidní výsledky v oblasti zisků a nových předplatitelů
Akcie Netflix stouply asi o 5 % (k 24. 10.) poté, co společnost zveřejnila výsledky za třetí čtvrtletí a ukázala investorům, že streamovací služba dokáže i nadále lákat nové předplatitele.
Čtvrtletní nárůst počtu předplatitelů o 4,4 milionu výrazně překonal očekávaných 3,84 milionu. Analytici očekávali, že se ke streamovací službě začnou hrnout uživatelé, protože začala nabízet množství obsahu, který byl kvůli pandemii odložen na druhou polovinu roku. Skutečný výsledek však byl ještě lepší. Následně Netflix uvedl, že ve 4. čtvrtletí očekává přírůstek dokonce 8,5 milionu předplatitelů.
„Jsme na neprobádaném území. Ve čtvrtém čtvrtletí přijde tolik obsahu, jako nikdy předtím, čímž si prošlapeme cestu, po které budeme pokračovat i do skvělého příštího roku,” uvedl ředitel Netflixu Reed Hastings ve videorozhovoru, který společnost poskytla po zveřejnění výsledků.
Zde jsou konkrétní čísla:
- Zisk: 3,19 dolaru na akcii oproti očekávaným 2,56 dolaru na akcii.
- Tržby: 7,48 miliardy dolarů odpovídající odhadům.
- Celosvětový přírůstek předplatitelů: 4,4 milionu oproti odhadovaným 3,84 milionu
Netflix ve svém dopise investorům uvedl, že v průběhu roku 2022 plánuje normálnější harmonogram vydávání nových titulů, pokud opět nedojde ke zpoždění v souvislosti s covid-19.
Netflix rovněž oznámil, že bude používat nové metriky pro vykazování sledovanosti
Společnost začne vykazovat počet hodin zhlédnutí filmu či seriálu namísto počtu účtů, které se na daný titul dívaly. Například aktuálně nejnavštěvovanějším filmem společnosti je „Extraction“, přičemž 99 milionů účtů zhlédlo alespoň dvě minuty tohoto filmu během prvních 28 dnů na Netflixu. V budoucnu by se na prvním místě měl objevit film „Bird Box“ s 282 miliony zhlédnutých hodin za prvních 28 dní.
Společnost v dopise investorům uvedla, že nové ukazatele odpovídají způsobu, jakým externí služby měří sledovanost televize, přičemž náležitě oceňují opakované sledování. Netflix se také zavázal, že bude pravidelněji zveřejňovat metriky jednotlivých titulů i mimo svou zprávu o hospodářských výsledcích.
Netflix také ocenil nejlepší pořad čtvrtletí „Squid Game“ a uvedl, že jihokorejský dystopický seriál se stal jeho největším televizním pořadem vůbec. Společnost uvedla, že během prvních čtyř týdnů seriál sledovalo 142 milionů domácností po celém světě. Dokonce i Hastings měl na sobě během rozhovoru o výsledcích společnosti zelenou teplákovou soupravu, kterou pořad zpopularizoval.
Netflix také informoval investory o svém nástupu do herního průmyslu. Společnost uvedla, že začala testovat své hry ve vybraných zemích. Hry budou součástí předplatného Netflixu a nebudou obsahovat žádné reklamy.
Společnost tak chce upoutat pozornost více uživatelů a konkurovat aktivitám, jako jsou sociální sítě, hraní videoher nebo čtení. Podělila se také o určitý vhled do této oblasti a uvedla, že když Facebook začátkem tohoto měsíce zažil globální výpadek, Netflix ve stejném období zaznamenal nárůst aktivity o 14 %.
Zapojení do hraní her by mohlo přimět uživatele Netflixu trávit na platformě více času mimo sledování tradičních pořadů nebo filmů.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.